Zobacz temat - [R75] Gaśnie podczas przyśpieszania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaśnie podczas przyśpieszania

finalshare - Wto Lut 03, 2015 19:49
Temat postu: [R75] Gaśnie podczas przyśpieszania
Witam wszystkich forumowiczów zwracam się do was z takową sprawa.
Posiadam roverka 75 2.0 cdt z 2000r. 2 tygodnie temu zauważyłem że podczas ostrego przyśpieszania(tzw. z butem w podłodze) mój roverek nagle gaśnie, po ponownym przekręceniu na pozycje drugą jedzie dalej (bez zatrzymania sie, odpala w czasie jazdy bez problemu), mechanik zaproponował żebym wymienił czujnik wysokiego ciśnienia na pompie CR, co też zrobiłem ale poprawy brak. Nastepnie byłem w serwisie bosha gdzie powiedzieli że mam niewłaściwe ciśnienie paliwa co może być spowodowane uszkodzonymi wtryskami(po rozgrzaniu chodził nierówno i strasznie kopcił podczas gazowania) zamówiłem wtryski używane w dobrym stanie na gwarancji dzisiaj je wymieniłem i efekt jest taki że już nie kopci ale po rozgrzaniu nie pracuje do końca równo (osiąga 1000 obr/min na biegu jałowym) i nadal gaśnie podczas ostrego przyspieszania(jak wkręcam go spokojnie na obroty to dochodzi nawet do 5tys i nie gaśnie...) sytuacja występuje wyłącznie podczas buta w podłodze co już napisałem wcześniej. Proszę was o pomoc i sugestie:) dodaję również filmik z pracy silnika po pełnym rozgrzaniu.

film:
https://www.youtube.com/w...re=youtu.be[/i]

sTERYD - Wto Lut 03, 2015 22:25

w pompie nie ma czujnika ciśnienia, tylko jest na listwie. to w pompie, to jest zawór regulujący ciśnienie. Skoro kopci, to może być po prostu nieszczelność w dolocie, albo niedomknięty EGR.
finalshare - Wto Lut 03, 2015 22:31

ale chodzi o to że po wymianie wtrysków już nie kopci
longer86 - Wto Lut 03, 2015 22:32

A filtr paliwa wymieniałeś?
finalshare - Sro Lut 04, 2015 12:59

Tak został wymieniony na nowy filtr firmy Mann.

[ Dodano: Sro Lut 04, 2015 12:59 ]
zrobiłem test przelewowy na biegu jałowym 1min. i wyniki mam takie od rozrządu patrząc

1. 8ml
2. 12ml
3. 10ml
4. 10ml

jak myślicie to dużo?

dawidd - Czw Lut 05, 2015 15:07

a jak błąd zapisuje?
Czy zawór CR wymieniłeś na nowy?
Wtryski po przelewach powiedział bym sa takie sobie.
Moim zdaniem masz za niskie lub za wysokie ciśnienie paliwa - jak sprawdzisz kompem błąd np w INPA to będzie można cos więcej powiedzieć

finalshare - Nie Lut 08, 2015 11:42

blad wywala ze cisnienie jest za niskie a zawór kupiłem nowy.
longer86 - Nie Lut 08, 2015 12:35

Jak masz niskie ciśnienie to może zabierz się od podstaw za pompy paliwa
finalshare - Nie Lut 08, 2015 12:44

ale pompe sprawdzali i utrzymuje cisnienie w normie ;/

[ Dodano: Nie Lut 08, 2015 12:43 ]
a kumpel mowi ze z tych co teraz kupilem wtryskiwaczy jeden napewno ma zwalony zawor bo trzaska sie po rozgrzaniu. zamowilem inny na podmianke i zobaczymy wtedy

[ Dodano: Nie Lut 08, 2015 12:44 ]
przy okazji wymienie podkładki te miedziane bo o nich całkiem zapomniałem sobie.

dawidd - Wto Lut 10, 2015 08:15

żeby sprawdzić czy nie ucieka ci paliwo zaworkiem we wtryskiwaczu to robisz test przelewowy i podczas testu wciskasz gaz na max na na parę sekund. Jak w którymś wtryskiwaczu zacznie zbierać sie dużo ropy to masz ten wtryskiwacz uszkodzony
finalshare - Wto Lut 10, 2015 20:59

uwalony był jeden wtrysk lał po rozgrzaniu a więc go wymieniłem ale walnięty również był zawór jednokierunkowy pod filtrem przepuszczał w obie strony, nie wiem po co on tam jest ale spoko(oświećcie mnie). problem w tym ze po demontażu tego zaworka zeszło paliwo z pompy i się zapowietrzyła i nie wiem jak ją odpowietrzyć ;/

[ Dodano: Wto Lut 10, 2015 20:59 ]
a przypuszczam zapowietrzenie pompy bo po odkręceniu przewodu z 1 wtrysku w ogóle nie leci paliwo. Pompa pod maska pompuje paliwo prawidłowo.

longer86 - Wto Lut 10, 2015 21:53

Popusc śrubę na rurce ktora doprowadza ropę do wtrysku. I pokręć rozrusznikiem. Jak pojawi się ropa to skręcasz. Można zrobić to na wszystkich 4 wtryskach. Jak jest zapowietrzony to powinno pomóc
finalshare - Wto Lut 10, 2015 22:12

a powiedz mi ile tak trzeba pokrecic bo krecilem z 20s i ani kropelka nie poleciala z listwy.

dodalem równiez obrazek z tym zaworkiem czy u was tez taki jest i czy kierunek przeplywu jest prawidlowy?

sTERYD - Sro Lut 11, 2015 00:37

na rysunku jest wszystko ok. Masz pełny bak? Jak tak, to prawdopodobnie pompa przy akumulatorze. Gdyby to była wina pompy CR lub zaworu, to jakieś paliwo się pojawi na wtryskach, tylko ciśnienia nie będzie. No chyba, ze zawór na pompie CR puszcza ciurkiem, ale to równie prawdopodobne jak wzrost eksportu wieprzowiny do Iranu ;)
finalshare - Sro Lut 11, 2015 14:32

Zaraz idę do garażu odepnę przewód zasilający pompę cr odepnę wspomagająca pod maska od zasilania i włacze zapłon na II tej z baku żeby swobodnie przeszło powietrze pozniej odepne przelew na pompie cr podepne zasilajacy podlacze pompe wspomagajaco i zobacze czy przeleci paliwo na powrocie

[ Dodano: Sro Lut 11, 2015 12:03 ]
A więc Panowie tak mała przerwa bo aku padł więc go ładuje. Co zrobiłem narazie odłączyłem przewód powrotny na pompie cr a w jego miejsce założyłem bezbarwny ok 1.5 m zamocowałem o klapę a koniec do bańki podczas włączania pompy pod maską leciało przez ten przewód mnóstwo bombli operacje powtórzyłem 15 razy do zupełnego pozbycia sie powietrza. Jednocześnie na czas odpowietrzania zatkałem wąż powrotny co go odłączyłem (myśle że chyba dobrze zrobiłem) jak podładuje aku to zdam relacje czy pompa puściła paliwo na listwę.

[ Dodano: Sro Lut 11, 2015 14:32 ]
i się wyjaśniło winny był zawór jednokierunkowy zanim w układzie nabiło ciśnienie to ropa robiła powrót za pompę wspomagającą po obróceniu go w druga stronę odpali praktycznie od pierwszego. Wyjaśnijcie mi po co ten zawór w ogóle tam jest ?

dawidd - Sro Lut 11, 2015 20:27

puszcza nadmiar ciśnienia do zbiornika, tak żeby pomp elektrycznych nie zajechać
finalshare - Sro Lut 11, 2015 21:55

ok to musze gdzieś poszukać takiego zeby puszczal przy wiekszym cisnieniu zalamalem sie jedynie tym ze ponownie na 3 komplecie wtrysków po rozgrzaniu chodzzi nie równo i telepie nim, może warto zrobić kalibracje tych wtrysków bo brakuje mi pomysłów ;/ chyba że macie jakieś opcje dlaczego tak sie dzieje bo te byly sprawdzane na maszynie i sa wrecz idealne a jak telepal tak telepie a i podczas buta nadal to samo gasnie ;/
dawidd - Czw Lut 12, 2015 13:59

a jakie masz ciesielnie na pompie cr?
finalshare - Czw Lut 12, 2015 17:11

Powiem z ręka na sercu że nie wiem ale w boschu powiedzieli ze pompa daje odpowiednie cisnienie da sie to jakos sprawdzic samemu ?

[ Dodano: Czw Lut 12, 2015 17:11 ]
opisze wam cała sytuacje.
Na każdym komplecie wtrysków było tak samo tzn. odpalam zimnego chodzi równo spokojnie zostawiam go na wolnych obrotach, zaczyna się grzać i od momentu jak wskazówka idzie w górę zaczyna chodzić tak jak by na 3 gary jak dodam gazu chodzi równo puszcze gaz znów się dławi.
Ok wyjeżdżam na ulice i podczas spokojnego dodawania gazu mogę go rozkręcić na max obroty ale gdy jadę spokojnie i nagle wcisnę pedał w podłogę gaśnie po 2 sec. wyłączam zapłon przekręcam stacyjkę na II poziom i sam jedzie dalej bez zatrzymywania.

Jakie sugestie bo jak będę musiał wyciagnąc kolejny kpl wtrysków to sie potne xD

dawidd - Pią Lut 13, 2015 06:32

jeżeli 3 komplet jest taki sam to raczej nie wtryski. Sprawdzałeś obie pompy paliwa? Wypnij przewód przed filtrem i zobacz jak leje paliwo do butelki - powinno w kilka sekund nabić cala butelkę 1,5 l - paliwo powinno lecieć bez bąbli powietrza
Najlepiej jak byś kupił sobie kabel do programu INPA i sprawdził na bieżąco co się dzieje - koszt kolo 50zl
Jeszcze warto by było sprawdzić czujnik walu (nie walka)
Jak to nie pomoże to zawór CR i pompa CR
Odłącz jeszcze czujnik ciśnienia paliwa ten na listwie wtryskowej i dopal silnik i zobacz czy chodzi równo - powinien w trybie awaryjnym pracować ale równo

finalshare - Pią Lut 13, 2015 12:10

sprawdze za chwile pompe w zbiorniku nastepnie zmierze czas do napelnienia tej butelki przez pompe wspomagajaca. A co do czyjnika na listwie to po odpięciu nie chciał w ogóle odpalić (dziwne) a jak wypilem go przy odpalonym samochodzie to momentalnie zgasl.

[ Dodano: Pią Lut 13, 2015 12:10 ]
pompaka przy aku w 38 sec nalala 1.5l tylko bardzo spieniona ta ropa jest( czy tak powinno byc?)

phuss - Pią Lut 13, 2015 12:15

Coś nie tak z ciśnieniem paliwa, wtryski zostaw w spokoju, wykręć czujnik wysokiego ciśnienia, przeczyść go, przedmuchaj, postukaj delikatnie, jak go wykręcisz, przekręć zapłon tak jak do odpalenia niech wypluje tamtędy trochę ropy tak z 5 sekund. Złóż wszystko do kupy i zobacz. Po tym co napisałem może być lekko zapowietrzony układ, kilka razy sama pompka niech ci nabije ropy, później odpalaj grata. Przyczyn może być kilka, ja obstawiam czujnik wysokiego ciśnienia. Sam kilka tygodni temu z nim się babrałem. Dopiero przeczytałem twój edyt o pompce, zdecydowanie słabo. w 10sekund powinna napełnić taką butelkę.
dawidd - Pią Lut 13, 2015 19:39

phuss napisał/a:
zdecydowanie słabo. w 10sekund powinna napełnić taką butelkę

no właśnie, pewnie pompa przy aku juz nie pracuje poprawnie

[ Dodano: Pią Lut 13, 2015 19:39 ]
ewentualnie sprawdź czy po drodze nie masz zagniecionego przewodu od paliwa i czy smok w baku czysty

finalshare - Sob Lut 14, 2015 17:35

sprawdzilem caly zbiornik czysty kilka paprochow bylo i niec wiecej. Ile dobra pompa powinna miec wydajnosci w l?

[ Dodano: Sob Lut 14, 2015 17:35 ]
Panowie moge się mylić ale chyba znalazłem przyczyne a dokładniej mówiac chodzi o chłodnice paliwa z tyłu przy kole przewody sa od niej odlaczone bo dolne wyjscie ktos urwal i paliwo ja omija a więc się nie chłodzi(czyi chyba to jest przyczyną czy raczej nie mam racji?)

dawidd - Sob Lut 14, 2015 22:28

raczej to nie będzie to - gorące paliwo będzie wracało do zbiornika i deformowało go, ale raczej nie ma wpływu na gaśniecie
finalshare - Nie Lut 15, 2015 19:37

powiem ze mozliwe chociaz jak jes zimny to nie gasnie a nie zmienia sie gestosc ropy ? bo dlatego czujnik moze odczytywacbledne dane

[ Dodano: Nie Lut 15, 2015 19:37 ]
dobra naprawiłem ja temp spadła ale nic więcej się nie zmieniło:D jutro bede sie bawil z zaworem przy pompie :D Panowie a gdzie można kupić tanio nowe wtryski do naszych roverków :D (jakby wyszło że jednak i te wtryski są kiepskie )

dawidd - Pon Lut 16, 2015 08:19

często po ok 800 sa na allegro. Napisane ze nowe a czy sa nowe czy po regeneracji to kto to wiek - kiedyś byli po 500 ale sprzedawca na pytanie nowe czy regenerowane nie odpowiedział ani słowem. Wtryski zawieź do boscha niech ci je sprawdza i już
finalshare - Wto Lut 17, 2015 21:38

dalem do boscha i wtryski są ok nie wiem co mysleć ;/ sprawdze może ciśnienie na cylindrach? Takie jeszcze pytanie może oczywiste ale zapytam jak to jest że odpinając przewód paliwowy z powrotu leci z niego paliwo? nie powinno to spływać do baku ?
sTERYD - Wto Lut 17, 2015 23:01

gdyby to było ciśnienie na cylindrach, to by na zimno nie chciał palić.

[ Dodano: Wto Lut 17, 2015 23:01 ]
w którym miejscu odpinasz przelew, że leci? jak przy pompie, to tam zawsze trochę paliwa będzie przez zawór dławiąco-zwrotny.

finalshare - Wto Lut 17, 2015 23:12

ten przy pompie cr
Czubione - Sro Lut 18, 2015 12:53

Wejdę słowem w temat ale może warto by tez zajrzeć do przepływomierza ?? , bo widzę ,że wszyscy skupili się na ciśnieniu paliwa , a jak dawkę powietrza będzie podawał to tez różne kwiatki się dzieją odepnij może i zobacz jak na zapisanych w sterowniku wartościach będzie chodził ...
Eros - Sro Lut 18, 2015 14:00

Miałem podobny problem z 3 miesiące temu...
Okazało się że 2 wtryski poszły :)
O ile pamiętam to 2 i 4 wtrysk

Auto gasło powyżej 2 tys obrotów, musiałem lekko dodawać gaz, żeby auto nie zgasło.
regeneracja 900 zł za 2 wtryski.

Przy podłączeniu pod kompa wywalało błąd czujnika paliwa. Jedź do jakiegoś mechanika i nich sprawdzi "przepływ" . Obstawiam że któryś wtrysk podczas gazowania za dużo paliwa podaje.

dawidd - Czw Lut 19, 2015 16:08

myślałem ze o przepływomierzu pisałem już wcześniej, ale to widocznie w innym wątku. Odepnij przeplywke i sprawdź jak pracuje
finalshare - Pią Lut 20, 2015 09:47

zatkałem egr odpiolem przeplywke zadnych zmian, wyciagnalem bagnet zeby zobaczyc czy nie ma przedmuchów zero spokój na dole, jedynie zauwazylem ze olej jest cholernie czarny dosłownie asfaltowa zupa xD moze to to widac stary wlasciciel mnie oklamal z wymiana bo watpie zeby byl taki zur po 1 k km. zamowilem mobil 5w50 zobacze czy to pomoze bo mogloby to miec sens( zimny silnik brak wplywu tmp na elementy silnika grzeje sie olej zle odprowadza cieplo zaczyna sie rzegotanie) nie wiem robie filozoficzne wywody wybaczcie.
dawidd - Pią Lut 20, 2015 10:14

olej na pewno nie ma wpływu na gaśnięcie auta
finalshare - Sob Lut 21, 2015 19:15

To tak co zrobilem i co srawdzilem :
olej wymieniony lepiej i ciszej pracuje (hehehe do czasu az dostanie swojej temp.)
egr zatkany (bez zmian)
test z przepływką (bez zmian)
po rozgrzaniu na wolnych pracuje jakby na 2 gary i chciał palić na więcej ale nie daje rady(spostrzeżenie kolegi mechanika)
ostatnio prubowalem odpalić go z odpięta wtyczka czujnika na listwie(nie odpalił) dziś zrobiłem to ponownie i odpalił (DZIWNE)
nawet zalałem go pod korek tak dla pewności (ale j.w bez zmian )

Zaczyna mmysleć ze to albo któraś sekcja pompy jest do dupy(za niskie ciśnienie) albo zasilanie na tym zasranym zaworze przy pompie

Jak sprawdzić czy elektrozawór działa ?? ? po wyciągnięciu?

dawidd - Nie Lut 22, 2015 07:46

finalshare napisał/a:
ak sprawdzić czy elektrozawór działa ? po wyciągnięciu?

nie sprawdzisz

[ Dodano: Nie Lut 22, 2015 07:44 ]
poczytaj tu - zrozumiesz zasadę działania systemów CR

http://www.wtryskiwacz.co...ommon-Rail.html


http://www.wtryskiwacz.co...ommon-rail.html

[ Dodano: Nie Lut 22, 2015 07:46 ]
jak nie kupisz kabla to będziesz na ślepo strzelał - zainwestuj 50 zl i zobaczysz co jest nie tak

finalshare - Nie Lut 22, 2015 18:18

dobra ogarnąłem sprzęt winne były wtryski sam posprawdzałem wszystko bo mechanicy są beznadziejni tych co spotkałem (bez urazy) naciągacze na kasę i tyle.

po teście 3 min
wyniki mnie zmiażdżyły
1. 105 ml (2 miejsce do niego należy)
2. 53 ml
3. 83 ml
4. 130 ml (cudowne przebicie)

ewidentnie zawory we wtryskach nie trzymaja cisnienia. kurr... chyba musze kupić nowe ;/

sTERYD - Nie Lut 22, 2015 18:55

najpierw poczyść wg instrukcji Dawidda
finalshare - Nie Lut 22, 2015 20:55

przyjechał do mnie znajomy z kompem posprawdzał wszystkie czujniki i wywala jeden bład na okrągło za niskie ciśnienie na listwie
sTERYD - Nie Lut 22, 2015 21:30

jak wywala tyle paliwa w przelew, to i nic dziwnego, że są problemy z ciśnieniem
dawidd - Pon Lut 23, 2015 06:42

może i przelewy, ale u mnie przy kupnie auta tez miałem uszkodzone wtryski i pamiętam ze przez jeden to w ciągu minuty czy dwóch wywalili z 0,5l ropy, a mimo to auto nie gasło, za to miało problem z odpaleniem na gorącym. Ja bym obstawiał pompę przy aku lub CR, ewentualnie zaworek na pompie
finalshare - Pon Lut 23, 2015 11:06

Dawid to co może powodować różnice miedzy wtryskami jezeli jeden daje 130 ml; w przelew a inny 53ml bo mnie to wyglada na przepuszczający za3wór we wtryskiwaczu czytałem o tych systemach common rail i pisze ze do 40 % miedzy wtryskami na przelewie to jest max a tu wychodzi ponad 100% tak jak by sie w ogóle nie otwierały
dawidd - Pon Lut 23, 2015 16:18

to ze wtryski sa szroty to tego nie kwestionuje, ale pisałeś ze już wymieniałeś komplet czy dwa i było tak samo. Napisz jakie masz ciśnienie na szynie na biegu jałowym.
Przyczyn może byc wiele, ale ja obstawiam pompkę kolo akumulatora.
pozdrawiam

finalshare - Sro Lut 25, 2015 08:09

zamówiłem nowe wtryski jutro powinienem je dostac i zobaczymy co bedzie dalej:)
dawidd - Czw Lut 26, 2015 07:26

nowe w sensie fabrycznie nowe ? Po ile były?
finalshare - Pon Mar 02, 2015 17:14

Witajcie po przerwie :)
Dawid kupiłem nowe po 800 zł szt w przecenie bo normalnie były po 950
Teraz auto chodzi ciszej lepiej sie rozpędza. ale pracy tak jakby na dwa gary nie rozwiązałem ;/ tzn. jak odpalę go zimnego i przejadę 100 km tak zrobilem jak jechałem do Krakowa dojechałem na miejsce i chodził elegancko poszedłem się zameldować i mowie sobie a jeszcze sie przejade i tu zonk znów praca jak na dwa gary myślę dziwneee wiec wyłączyłem i zostawiłem go do rana w spokoju, rano cyk odpalił przejechałem nim 30 km i luz chodził normalnie zgasiłem i po ponownym odpaleniu znów pracował nierówno xD ja nie wiem chyba jakies duchy w nim siedza.

dawidd - Wto Mar 03, 2015 11:11

no to zostaje pompa CR

[ Dodano: Wto Mar 03, 2015 11:11 ]
ale zanim kupisz nowa daj stara do sprawdzenia

finalshare - Wto Mar 03, 2015 15:29

kurcze blade a jak ją wymontowac bo co do dojścia to zbyt kolorowo to to nie wygląda;/ jest gdzieś opisane jak to zrobić?
sTERYD - Wto Mar 03, 2015 16:44

musisz mieć ściągacz, żeby Ci koło od rozrządu nie spadło na dół, zdemontować poduchę, kolektor, rozrusznik i podnieść silnik, tak, żeby dojść do korka od pompy nad nadkolem.

wymiana pompy to godzina roboty bez pośpiechu.

finalshare - Wto Mar 03, 2015 18:39

steryd a pokazał byś mi na focie gdzie ten ściągacz mam zamontować bo diesla mam pierwszy raz a z tego co ogarnąłem to ta pompa napędzana jest przez łańcuch rozrządu. i mniemałem do teraz że rozrząd będe musiał ściągać xD
sTERYD - Wto Mar 03, 2015 19:02

na wprost pompy przed prawą poduszką masz korek na imbus 16, albo 18, najlepiej ściągnij sobie RAVE. jak chcesz, to Ci podeślę ściągacz, bo na jeden raz to trochę bez sensu kupować.
finalshare - Wto Mar 03, 2015 20:56

o byłbym ci mega wdzięczny jak byś mi pożyczył:) czyli dzieki niemu nie musiałbym sciagać rozrządu :) to mnie uspokoiłeś bo już sie obawiałem że bede miał zabawy po pachy xD
Rowan - Sro Mar 04, 2015 11:02

finalshare, zanim pompe wyjmiesz, to wykręć zawór w pompie i go sprawdź.
dawidd - Sro Mar 04, 2015 12:33

Rowan, nie da sie sprawdzić zaworu na szczelność w domowych warunkach, a elektrycznie ma sprawny bo inaczej by nie jeździł. Może go co najwyżej oczyścić na siateczce ale pewnie to już dawno zrobił
finalshare - Sro Mar 04, 2015 18:38

słuchajcie zawór jest nowy sprawdze styki na wtyczce zaworu i czujnika. gdzie kupie zawór zwrotny pierburg 722920010? to dziadostwo slyszalem ze szalone ceny tego sa :D

[ Dodano: Sro Mar 04, 2015 18:38 ]
wtyczki wyczyszczone a sytuacja bez zmian dodaje kolejny film do wglądu :-|


https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

dawidd - Czw Mar 05, 2015 11:58

finalshare, skąd Ty jesteś? jeśli nie masz inpa to bys podjechał do kogoś z forum co ma i bys cos więcej sie dowiedział. Ciężko coś z tego filmiku wyczytać, jak dla mnie to on chodzi na wszystkich garach. Odepnij sobie jeden czy dwa wtryski i zobaczysz jak chodzi na 3 czy 2 garach - będziesz miał porownanie
finalshare - Czw Mar 05, 2015 19:39

ja jestem ze slaska dokladnie okolice lotniska zamowilem kabel fo diagnostyki poda mi ktos impe ?:-)
dawidd - Czw Mar 05, 2015 20:38

inpa 9.0.7 - w tej paczce masz wersje inpa 4.x.x - nowsze nie połączą sie z silnikiem
finalshare - Pią Mar 06, 2015 10:39

ściągnąłem ją ale nie chce pracowac na win 8 nawet jak zmienie zgodnosc
prebenny - Pią Mar 06, 2015 10:50

Postaw maszynę wirtualną na Win XP (ja korzystam ze wzoru Trandolfa i tyle co musiałem Inpę przeinstalować na starszą).
dawidd - Pią Mar 06, 2015 12:43

a na win 7 i xp chodzi - 8 nie mam i nie chce miec
finalshare - Pią Mar 06, 2015 23:14

Panowie dzięki za wskazówkę a takie jeszcze pytanie czy na impie pokarze mi info jeżeli czujnik na listwie by zakłamywał wartości?
longer86 - Pią Mar 06, 2015 23:52

w inpie odczytasz wartość ciśnienia paliwa odczytaną przez czujnik
dawidd - Sob Mar 07, 2015 07:51

poza błędami które sobie skasuj masz w inpa możliwość podglądu pracy "na żywo" czyli live data. Masz tam nie tylko ciśnienie paliwa na listwie, obroty czy prace wtryskiwaczy, ale tez dziesiątki innych parametrów. Na forum jest sporo fotek powklejanych rożnych użytkowników jak mniej więcej te parametry wyglądają - możesz sobie porównać i jeśli będziesz mial gdzieś spora różnicę to możesz złapać właściwy trop czego szukac

[ Dodano: Sob Mar 07, 2015 07:51 ]
tu masz przykład
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87168&postdays=0&postorder=asc&start=0

finalshare - Wto Mar 10, 2015 21:45

Oo to sporo ta inpa może :) dobra ogarne to po weekendzie bo bedac w górach wiele robic mi sie nie chce ;) jak coś rzuci mi się w oko to wam napisze :) pozdrawiam i miłego weekendu.

[ Dodano: Wto Mar 10, 2015 21:45 ]
sluchajcie panowie postawilem xp na tej maszynie wgralem impe wgralem sterowniki i dupa impa nie widzi kabla sprawdzilem pliki ini wszystko jest oki a i tak baterie i zaplon mam na off

dawidd - Sro Mar 11, 2015 06:31

bateria i zapłon - tym sie nie przejmuj, nikomu to nie działa prawidłowo. Ja mam w zależność jaki kabel podepnę mam albo na on albo na off.
Ustaw kabel na Com1 w systemie i powinno ruszyc

finalshare - Sro Mar 11, 2015 18:16

udało sie to wszystko ruszyć a więc tak w filmie podałem jak wyglądają parametry silnika a na zdjeciu bład gdy silnik gasnie z pedałem w podłodze.


http://youtu.be/s5ZYngp0X8Y

[ Dodano: Sro Mar 11, 2015 18:16 ]
a i jeszcze taki błąd

prebenny - Sro Mar 11, 2015 18:43

1. to błąd świec lub przekaźnika świec.

2. ja bym stawiał na jedną z 3 rzeczy: czujnik wału lub zawór na pompie CR (acz są to tylko moje zgadywanki więc weź na to poprawkę).

finalshare - Sro Mar 11, 2015 22:30

wychodziło by że za małe ciśnienie mam na listwie bo wszyscy pisza ze maja po ponad 1000 bar a u mnie jedynie 740 bar.( ten błąd wyskakuje w momencie gaśniecia podczas przyspieszania)na postoju moge butowac z reszta widzicie na filmie co się tam dzieje)

ten ze świec wykasowałem i nie powraca.( zobacze jak rano go odpale czy pojawi się ponownie)

[ Dodano: Sro Mar 11, 2015 20:06 ]
choc na dole pisze coś o odchyleniu prędkości obrotowej silnika

[ Dodano: Sro Mar 11, 2015 22:30 ]
i w ogóle zastanawia mnie to ciśnienie wstępne 0.14 bar ?

longer86 - Czw Mar 12, 2015 00:30

ja stawiam żę pompka przy aku nie wyrabia i przez to gaśnie bo nie ma odpowiedniego ciśnienia, ten zrzut to w trakcie jazdy tak? a na postoju masz ile bar?
Pieta - Czw Mar 12, 2015 08:28

longer86 napisał/a:
ja stawiam żę pompka przy aku nie wyrabia i przez to gaśnie bo nie ma odpowiedniego ciśnienia, ten zrzut to w trakcie jazdy tak? a na postoju masz ile bar?

Mi jak pompka przy akumulatorze poszła to ciśnienie malało na listwie ale auto nie gasło. Dostawało muła i nie wkręcało się na duże obroty.
Pompa CR jak pamiętam najwięcej może wycisnąć 1300 bar Ael takie ciśnienie to przy maksymalnym obciążeniu.

Przy normalnej jeździe cisnienie nie powinno przekroczyć 1000bar

finalshare - Pią Mar 13, 2015 22:21

tak bład jest podczas przyspieszania ;) na filmie pokazuje 4.25 bar

[ Dodano: Pią Mar 13, 2015 22:21 ]
wyjasnijcie mi te dane:
Jak odpale zimny silnik to cisnienie na szynie na wolnych wynosi 315 bar
act. injection rate 5.37 mm3
injection rate after 5.48 mm3
rate main injection 4.5 mm3

po rozgrzaniu utrzymuje sie na poziomie 286.6 bar
act. injection rate 2.46 mm3
injection rate after 4.38 mm3
rate main injection 3.50mm3

dawidd - Sob Mar 14, 2015 07:52

czyli ciśnienie na jałowym masz prawidłowe, większe jest na zimnym bo pracuje na ssaniu
finalshare - Nie Mar 15, 2015 22:26

a ta rozbierznosc wtrysku na rozgrzanym? bo na zimnym sa mniejwiecej rowne a na rozgrzanym wartosci sa inne wtedy zaczyna wlasnie chodzic nierowno

i jak mam rozumiec to zdanie" 4496 control deviation over engine speed too great"?
czy tu chodzi o przeklamanie czujnika walu korbowego?

[ Dodano: Nie Mar 15, 2015 22:26 ]
panowie pomóżcie mi wytłumaczyć ten błąd :)

longer86 - Nie Mar 15, 2015 22:35

Wpistwałeś to w Google? Pierwszy temat wyskoczył o bmw 530d i problemem okazala się pompa HP. Z tego jak pobieżnie przeczytałem temat
finalshare - Pon Mar 16, 2015 22:51

Wlasnie wpisywalem i sam kod mowi o cisnieniu common rail ale opis ten od dolu mowi juz o jakiejs wartosci obrotowej silnika(dlatego mnie to dziwi) a u tego od BMW mówi o cisnieniu w opisie od dołu tego błedu.

Ile macie cisnienia u siebie na listwie po rozgrzaniu(na biegu jałowym)?

P.S tak patrze na te wykresy swoje i innych z yt i co mnie zaskoczylo to to ze inni maja ta samą temp silnika i płynu a u mnie temp silnika zawsze jest nizsza od temp chłodziwa(dwa czujniki?)

[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 22:51 ]
sluchajcie mam prosbe jak mozecie zrobcie screeny albo filmiki live daty na rozgrzanym silniku u siebie porownalbym sobie parametry dla pewnosci :-)

dawidd - Wto Mar 17, 2015 07:42

w linku który wkleiłem już to masz o co prosisz.
Na rozgrzanym mam ok 285 barow na listwie

finalshare - Wto Mar 17, 2015 10:10

chyba sie link nie wkleil albo slepy jestem:-D
prebenny - Wto Mar 17, 2015 11:57

dawidd napisał/a:
[ Dodano: Sob Mar 07, 2015 07:51 ]
tu masz przykład
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87168&postdays=0&postorder=asc&start=0


W tym temacie masz screeny z INPY innych osób.

finalshare - Sob Kwi 11, 2015 13:48

prebeny dzięki za linka :)

[ Dodano: Sob Mar 21, 2015 23:19 ]
sprawdzilem czujniki walka rozrzadu i walu sa sprawne zalozylem zawor z pierburga to cisnienie wstepne z 4.25 spadlo do 3.7 a pompa cr nadal daje takie same cisnienie
Ma ktos pompe cr na sprzedaz bo bym spradzil jeszcze ja? :D

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2015 14:48 ]
ja z tym autem osiwieje :D wymienilem uszczelnienia na pompie wymienilem filtr paliwa bo w pompie znalazlem opilki i jest tak ze na poczatku patrzac na inpe cisnie zadane i cisnienie aktualne jest zgodne ale im dluzej jestem w trasie tym bardziej cisnienie aktualne spada np zadane 540 bar a na listwie pokazuje 420bar i tak idzie w dół ciagle az zaczyna gasnac nawet przy delikatnym docisnieciu gazu bo jest zbyt duza rozbierzność. rano jak sie uspokoi jest tak jak pisalem wyzej. a i jeszcze doszlo do tego ze od wczoraj plytko wchodza mi gorne biegi czyli 1, 3 ,5

sTERYD - Sob Kwi 11, 2015 21:50

Uszczelnienie pompy pomoże tylko na przecieki. Ale jak gubi ciśnienie i lecą opiłki, to będzie potrzebna regeneracja tloczkow wysokiego ciśnienia. One chodzą metal po metalu bez żadnych uszczelek i jak się zaczną zacierać to wymiana uszczelnien nic nie da :/
Moja pompa nawet jak ciekla ciurkiem, to ciśnienie miała idealne.

finalshare - Nie Kwi 12, 2015 18:58

wyciągnąlem zawór ponownie i na kocu tam gdzie jest ten micro filter widac opilki w jego sicie szlak mnie trafi pytanie ktora pompa je puszcza i jak wyczyscic uklad z tego szajsu

aha i te opiłki to taki pył metaliczny

dawidd - Nie Kwi 12, 2015 21:32

sorry finalshare, ale muszę to napisać - twoja praca jest bez sensu. Ładujesz kasę w nowe wtryski, które de facto już pewnie sa przejechane od opiłków, zamiast tak jak pisało kilku forumowiczów zacznij od najprostszych rzeczy - czyli pomp.
Masz auto przed sobą i pytasz która pompa puszcza opiłki - a skąd my to mamy wiedzieć?
Wymień pompę w baku, pompę przy aku i pompę CR. Dalej płuczesz wszystkie przewody paliwowe, powrotne tez, nowy filtr paliwa i przede wszystkim płuczesz bak. Chłodnice paliwa tez. Generalnie wszędzie gdzie płynie paliwo powinieneś zrobić płukanie.

longer86 - Nie Kwi 12, 2015 21:35

Nie chce zle wróżyć, ale jesli są opieki to chyba z pompy Cr bo tak zatrzymalyby sie na filtrze paliwa
finalshare - Pon Kwi 13, 2015 07:26

dawid spoko rozumiem twoja irytację ale zrozum opilki zauwazylem dopiero jak rozebralem pompe wtryskową bo wygladają one jak proszek, dwa nawet sie nie spodziewałem że na końcu zaworu z pompyu jest filtr dlatego na niego nie zwracalem uwagi, filtr wymienilem na nowy. dobra a czym najlepiej przepłukać te przewody ropa czy innym specyfikiem?
sTERYD - Pon Kwi 13, 2015 08:14

tylko ropą.
flapjck1 - Pon Kwi 13, 2015 17:44

co do sprawdzenia ktora pompa: teraz to juz pewnie nie ma sensu bo paliwo krazy po obiego zamknietym, ale jesli sprawa wzglednie swieza to wyjmij filtr paliwa i go otworz, jak w nim beda wiory to padla pierwsza pompa w zbiorniku, ale jak masz wiory na regulatorze w pompie CR to ona tez juz jest do wymiany/regeneracji
finalshare - Sro Kwi 15, 2015 17:06

sprawdziłem wszystkie pompy i juz wiem która xD wtryskowa sekcja jest zwalona golym okiem nie widac ale pod microskopem juz wiadomo ze to ona ;/
dawidd - Sro Kwi 15, 2015 18:38

Czyli co?
finalshare - Wto Maj 05, 2015 21:00

sekcja w pompie wtryskowej

[ Dodano: Wto Maj 05, 2015 22:00 ]
No i dupa przplukalem wszystko pompa jest juz ok a z zegarkiem w reku od momentu odpalenia do nierownej pracy mija ok40min na inpie w vol5 na dwuch cyl. pokazuje nizsze wartosci o ok 100 od pozostalych dwoch