Zobacz temat - [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!

Perez - Sob Lip 25, 2009 00:29
Temat postu: [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!
No wiec przy hamowaniu wibruje mi samochod, kierownica lata, i slychac tluczenie. Im szybciej tm bardziej. Zaobserwowalem, ze czasami zahamuje normalnie, ale juz coraz rzadziej. Na szarpakach nic nie wykryto, kola zdejmowalem wszystkie i tez nic nie zobaczylem. Tarcze i klocki przednie juz wymienilem i nic sie nie zmienilo.
McGAJveR - Sob Lip 25, 2009 08:54

Sprawdź opony...
W ramach testu przełóż tylne na przód a przednie załóż na tył.
Czasem opona też potrafi namieszać jeśli gdzieś pojawi się nawet niewielkie wybrzuszenie lub niedowaga...
Wtedy wystarczy niewielki luz w układzie kierowniczym... To on może być powodem "tłuczenia".
Bo skoro diagnostyka nie wykazała luzów w zawieszeniu , to nic innego mi nie przychodzi do głowy.

szoso - Sob Lip 25, 2009 09:15

McGAJveR napisał/a:
Bo skoro diagnostyka nie wykazała luzów w zawieszeniu

z ta diagnostyką to różnie bywa, u mnie nie wykazała że łączniki stabilizatora są do wymiany a były mocno zjechane i jak sam sprawdzałem na kanale to luzy były więc ja bym tak nie wierzył miłosiernie w diagnostykę

Nilbul - Sob Lip 25, 2009 11:10

A sam klocki i tarcze zmieniałeś?
Jaki był stan cylinderków? Czy może sprawdzałeś?

am_k - Sob Lip 25, 2009 11:31

Ja bym stawiał na tarcze.
fearless - Sob Lip 25, 2009 11:40

am_k napisał/a:
Ja bym stawiał na tarcze.

:ok:
To prawdopodobna przyczyna.
Nilbul napisał/a:
Jaki był stan cylinderków? Czy może sprawdzałeś?

Może to też być właśnie zapieczony cylinderek w powiązaniu z nierównością tarczy - podczas hamowania daje wibracje.
McGAJveR napisał/a:
Sprawdź opony

Opony też, ale przy oponach pewnie czuć by było drgania nawet bez hamowania, podczas normalnej jazdy.
szosownik napisał/a:
z ta diagnostyką to różnie bywa

Oj bardzo różnie, na badaniu Skody Felicji 1,6 wszystko było ok, a jak gościowi pokazałem luz szarpiąc rękami za koło to aż się za głowę złapał i dziwił się że komputer nic nie wykazał. :mrgreen: Komputer wszak stworzony przez człowieka, a człowiek nieomylny nie jest :D

staf - Sob Lip 25, 2009 11:50

am_k napisał/a:
Ja bym stawiał na tarcze.

Ja też uważam że przyczyną twoich kłopotów są tarcze. Taka sytuacje miałem kiedyś w Nissanie.

nitta - Sob Lip 25, 2009 11:59

szosownik napisał/a:
z ta diagnostyką to różnie bywa, u mnie nie wykazała że łączniki stabilizatora są do wymiany a były mocno zjechane i jak sam sprawdzałem na kanale to luzy były więc ja bym tak nie wierzył miłosiernie w diagnostykę


bo akurat łączniki stabilizatora mają bardzo mały wplyw na trakcje, powiem inaczej moze ich nawet nie byc i samochód bedzie jechał :) Gdy ja kupiłem swojego rovera 75 jeden łacznik ledwo sie trzymał a drugiego wogóle nie było i nie wiedząc o tym jezdziłem tak cały miesiac - jedynie troche bujało w pewnych momętach. Wiec moze dlatego tego nie wykryło, bo o ile bez wahacza samochod nie pojedzie, czy bez końcówki drązka kierowniczego, to bez łącznika może.

szoso - Sob Lip 25, 2009 12:05

przecież napisał że tarcze wymienił i nic się nie zmieniło :wink:
am_k - Sob Lip 25, 2009 12:59

Ano tak, wpadka. :oops:
To może jednak zawieszenie.

McGAJveR - Sob Lip 25, 2009 13:09

Panowie, Bracia, Rodacy...
Spokojnie i metodycznie, bo się zaraz ktoś wydechu czepi ;)
Poczekajmy co powie Perez
Na razie wiemy, że sytuacja po wymianie tarcz i klockooff
nie uległa zmianie.
Zawieszenie (po diagnostyce) jest wporzo....
Zamienić oponki miejscami to nie problem... Jeśli to nie zmieni sytuacji to wtedy sprawdzimy wydech ;)
Proponuję poczekać na to co powie Perez...

marthinez - Sob Lip 25, 2009 16:14

Perez napisał/a:
Tarcze i klocki przednie juz wymienilem i nic sie nie zmienilo.
Co z łożyskami? Założyłeś stare? Nowe?
voytech - Nie Lip 26, 2009 10:58

Skoro słychać tłuczenie, to może czujnik ABS świruje i załącza system bez potrzeby, nawet jeśli koło się obraca (nie jest zblokowane).
Perez - Nie Lip 26, 2009 11:31

fearless napisał/a:
am_k napisał/a:
Ja bym stawiał na tarcze.

:ok:
To prawdopodobna przyczyna.


Tarcze zmienione u mechanika, ktory robil nie pierwszy raz to w naszym klubie

fearless napisał/a:
Opony też, ale przy oponach pewnie czuć by było drgania nawet bez hamowania, podczas normalnej jazdy.


Wlasnie

nitta napisał/a:
Wiec moze dlatego tego nie wykryło, bo o ile bez wahacza samochod nie pojedzie, czy bez końcówki drązka kierowniczego, to bez łącznika może.


Laczniki wymienione, wachacze gorne tez (to wykazala diagnostyka)

marthinez napisał/a:
Co z łożyskami? Założyłeś stare? Nowe?


Stare lozyska. W R600 jest tak, ze lozyska potrafia sie wysypac podczas wymiany tarcz. W Norauto koles kazal mi kupic lozyska, bo bez nich sie do roboty nie zabierze. Zadzwonilem do Tomateam po lozyska, a Tomi doradzil mi inny bardziej doswiadczony warsztat, ktory ocalil lozyska. Z tym, ze lozyska nie maja tu wiele wspolnego, poniewaz tluczenie slychac tylko podczas hamowania, poza tym mam wrazenie jakby mi kola lataly na lewo i prawo (ale tylko podczas hamowania i tylko powyzej kilkudziesieciu kilometrow. Tak jakby cos wpadalo w wibracje.)

voytech napisał/a:
Skoro słychać tłuczenie, to może czujnik ABS świruje i załącza system bez potrzeby, nawet jeśli koło się obraca (nie jest zblokowane).


Nie mam ABS

McGAJveR napisał/a:
Proponuję poczekać na to co powie Perez...


No i powiedzial...

McGAJveR - Nie Lip 26, 2009 11:49

Nie mam już pomysłów...
Zostaje ew zerowa zbieżność i luz na maglownicy...