Zobacz temat - [R45] Wymiana klamki zewnętrznej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Wymiana klamki zewnętrznej

PopaY - Sob Lip 23, 2011 10:13
Temat postu: [R45] Wymiana klamki zewnętrznej
Witam.

Chciałbym zakupić i wymienić klamkę zewnętrzną od strony pasażera z przodu. Chciałbym, ponieważ urwał się plastikowy zaczep, który trzymał złotą śrubę widoczną na zdjęciu. Po prostu się pokruszył przy otwieraniu drzwi :( Mam jednak dylemat, bo nie miałem z tym wcześniej do czynienia.
Jak dostać się do klamki, co trzeba zrobić by ją wymienić?

No i druga sprawa, która kłopocze mnie jeszcze bardziej. Na allegro są klamki do R45 prawy przód, ale wszystkie posiadają zamki na kluczyk. Moja nie ma zamka! Gdzie mogę kupić klamkę, która będzie pasowała do mojego auta?
Z góry dzięki za wszelką pomoc.

sTERYD - Sob Lip 23, 2011 10:24

żeby dostać się do klamki musisz po prostu zdjąć boczek drzwi (tapicerkę od środka) nie jest to trudne, ani skomplikowane i na pewno jest opisane na forum. co do zdobycia klamki to nie mam pojęcia... może Tomi by miał... ale skoro i tak będziesz lakierował, to może po prostu zaszpachlować, albo zaspawać tę dziurę... :hm:
PopaY - Sob Lip 23, 2011 10:29

Pewnie tak będę musiał zrobić. Mnie zastanawia czemu inne klamki mają zamki na kluczyk, a moja nie ma. Czyżby rok 2002 był pozbawiony zamka? A może klamka od prawego tyłu pasuje do przodu i właśnie ja mam założoną klamkę tylną? Stąd brak dziurki na zamek?
Generalnie to mam małe obawy przed zakupem klamki z "dziurką", bo może się okazać, że układ zaczepów itd. w środku może być inny niż w mojej :/ Dobrze by było gdyby mógł się ktoś wypowiedzieć kto rozbierał tego sporo i miał z tym do czynienia.

sTERYD - Sob Lip 23, 2011 10:54

nie wiem dokładnie, ale wydaje mi się, że nie powinno być z tym problemu. Przypuszczam, że występowanie lub nie zamka w prawej klamce może mieć związek z krajem pochodzenia lub wyposażeniem. Ja np mam auto z niemiec i mam zamek w prawej klamce (i działa) natomiast znajomego polski R400 jej nie ma. Może też być tak, że klamki na aledrogo są z anglików, a tam to jest właściwa strona dla zamka ;)
Ale idąc tym torem to nie sądzę, żeby zmieniali całe drzwi, żeby wsadzić inną klamkę :hm:

greg-si - Sob Lip 23, 2011 11:02

Angliki mają dziurkę, europa ma po drugiej stronie.
Z tego co wiem pasowała będzie klamka tylna gdyż są takie same (ale to muszę sprawdzić w garażu bo mam takie z 45`ki)

kruszon - Sob Lip 23, 2011 11:23

PopaY, Ja mialem podobny problem z klamka od strony kierowcy. najlepszym i najtrwalszym rozwiazaniem jest to co u mnie zrobil Mariusz418:
wyjmujjesz klamke i odkrecasz te tulejke co zostala w drzwiach.
miejsce w ktorym zlota tulejka byla w klamce porzadnie oczyszczasz i leciutko poglebiasz miejsce mocowania wiertelkiem o fi takim jak ta tulejka
wklejasz tulejke w jej miejsce w klamce za pomoca poxipolu dwuskladnikowego dokladnie otaczajac poxipolem cala tulejke - dosc grubo poloz.
czekasz az porzadnie wyschnie i wkrecasz z powrotem
U mnie w ten sposob juz dobre 2 lata sie trzyma solidnie. Jak kupisz klamke to masz duze prawdopodbienstwo ze za chwile temat sie powtorzy :/ No chyba ze kupisz i zabezpieczysz dodatkowo to mocowanie.

Pozdrawiam

gregor13 - Sob Lip 23, 2011 12:56

Ja skleiłem u siebie Poxipolem, ale puściło po jakichś dwóch miesiącach :evil: Nakapałem wtedy na rozklejone elementy Kropelki (bez rozbierania i wyjmowania) i ścisnąłem. O dziwo, na razie trzyma (ponad miesiąc). Też prawy przód, widać, pasażerowie nie szanują Roverków i za bardzo szarpią...
greg-si - Sob Lip 23, 2011 12:57

greg-si napisał/a:
Z tego co wiem pasowała będzie klamka tylna gdyż są takie same (ale to muszę sprawdzić w garażu bo mam takie z 45`ki)

Sprawdziłem i nie podejdzie. Inne jest rozmieszczenie śrub mocujących.

kruszon napisał/a:
Jak kupisz klamke to masz duze prawdopodbienstwo ze za chwile temat sie powtorzy :/ No chyba ze kupisz i zabezpieczysz dodatkowo to mocowanie.

x2
Jak kupowałem klamki żeby przełożyć ten chrom to wszystkie dostałem poklejone. Jak już kupować to osobiście by sprawdzić czy wszystko jest ok bo jak klejone to możesz zrobić jak napisał kruszon. Będzie to kosztowało kilka złotych + 30min roboty.
Ps. U mnie tylna lewa jest w takim samym stanie. Ktoś chciał mi się do samochodu wbić i tylko klamkę wyrwał...

PopaY - Sob Lip 23, 2011 14:02

Dzięki Panowie, wszystko jasne. Nie pisałem wcześniej, bo kombinowałem jak zamocować klamkę. Zamocowałem aż miło :) Niestety, nie zrobiłem tego poxipolem lecz przewierciłem plastik i dołożyłem śrubę, trzyma pięknie choć wygląda tandetnie :P Ale jest to rozwiązanie tymczasowe dopóki nie kupię klamki, ale będę szukał takiej bez dziurki jednak. Pojeździłem dziś po radomskich szrotach, ale nigdzie nie mieli ani klamek, ani drzwi od R45 :( Szkoda, że te od tyłu się nie nadadzą, no, ale trudno. Wrzucę później zdjęcie mojej klamki po zamocowaniu. W przyszłym roku będę zmieniał auto na dużo większe więc muszę doprowadzić "R" do stanu sprzedażnego.
gregor13 - Sob Lip 23, 2011 19:31

Ja jak szukałem na Allegro klamki pod kolor samochodu, sprawdzałem aukcje z częściami właśnie w moim kolorze i tam wysyłałem maile z pytaniem. Wysłałem chyba z 15, dostałem ok. 10 odpowiedzi, ale nikt już nie miał klameczki, więc dalej bujam się z tą uszkodzoną (trzymającą na razie, tfu, odpukać :mrgreen: )
kasjopea - Sob Lip 23, 2011 22:32

kruszon napisał/a:
wklejasz tulejke w jej miejsce w klamce za pomoca poxipolu dwuskladnikowego dokladnie otaczajac poxipolem cala tulejke - dosc grubo poloz.
Sprawdza się również żywica epoksydowa. Warunkiem powodzenia jest staranne oczyszczenie z rdzy i dobre wyschnięcie przed zamontowaniem.

gregor13 napisał/a:
Też prawy przód, widać, pasażerowie nie szanują Roverków i za bardzo szarpią...
To po prostu feler w tych autach, a nie wina pasażerów ;) U nas w R400 chyba tylko prawy przód nie był wymieniany.
borek88 - Nie Lip 24, 2011 13:10

ja mam taka klameczkę z wersji europejskiej od zs'a
tylna na bank ci nie podejdzie bo wczoraj montowałem u siebie klamki i pomyliłem przednia z tylna i nie chciała wejść ta śrubka co ci sie urwała jest na innej wysości
warto było skleic bo niestety o przednie klamki ciezko bo lewe na alegro nie mają dziury a prawe znów ją mają (odwrotnie niż u nas)

greg-si - Sro Lip 27, 2011 18:44

Tak dodając troszkę i uzupełniając informacje o klamkach.
Wczoraj i dziś walczyłem z wyrwaną klamką i robiąc to sprawdziłem jak wygląda sytuacja w R400 a jak w R45.
No i mam kilka spostrzeżeń które mogą ułatwić wybór a przynajmniej powinny ułatwić.
Otóż to co pokazał w pierwszym poście PopaY czyli złotą tulejkę różni klamkę R45 od R400. W R400 ta tulejka jest wykonana ze zwykłego metalu który z czasem jak wiadomo pokrywa się rdzą. U mnie jedna tak mocno zardzewiała że niestety nie mogłem w żaden sposób wykręcić śruby z tulejki. Dodatkowo ta tulejka w R400 jest krótsza i nie ma tych odstępów pomiędzy zębami. Ogólnie ta tulejka z R400 jest sporo gorsza gdyż trzyma sporo słabiej całą klamkę.

Dlatego jeśli ktoś chce wymieniać klamki sugeruję by kupił te z R45.

To byłoby na tyle :)
Pozdrawiam

andrew0503 - Sro Lip 27, 2011 19:14

A to też dodam coś od siebie, jako, że niedawno naprawiałem wyrwaną klamkę :razz:
Poprzedni właściciel już wcześniej starał się usunąć ten feler, niestety
wkręcił śrubę pod kątem no i przekręcił gwint w tulejce, jak chciałem
dokręcić śrubkę to tulejka wyszła z kleju :sad:
W warunkach polowych zastąpiłem tulejkę dwiema mosiężnymi nakrętkami,
teraz trzyma, i nie bałem się, że znów wyrwę tulejkę.

Pozdrawiam

borek88 - Czw Lip 28, 2011 22:56

dodam ze jak sie wyrwie w 45 i trochę sie zapiecze to tez nie idzie wykręcić
w kombinerkach sie obraca
ja spiłowałem na płasko w dwóch miejscach żeby łatwiej było złapać ale to nic nie dało dopiero podgrzanie opalarka i dało rade wykrecic

drooid - Nie Lip 31, 2011 11:54

Przymierzam się do wymiany klamek przednich. Mam jedną nówkę zapasową, drugą będę musiał kleić. Wcześniej była klejona poxipolem, który moim zdaniem trzyma nie gorzej niż śruby w nówkach.
Mam tylko jedną wielką prośbę. Czy ktoś mógłby skrobnąć mały tutorial jak zdemontować boczki i dostać się do klamki?

panwilli - Nie Lip 31, 2011 20:49

tutorial już jest gdzieś na stronce wystarczy poszukać jak się nie myle w temacie wymiany głośników
andrew0503 - Nie Lip 31, 2011 21:39

drooid napisał/a:
Mam tylko jedną wielką prośbę. Czy ktoś mógłby skrobnąć mały tutorial jak zdemontować boczki i dostać się do klamki?

Temat przerabiany, jak słusznie zauważył panwilli przy wymianie głośników
http://www.roverki.pl/zro...-w-roverze.html
Demontaż łatwy, jedyne co trzeba pamiętać to aby wyjąć boczek trzeba go trochę przesunąć w stronę silnika aby zwolnić zatrzaski klamki wewnętrznej :wink:

bizon - Nie Sie 07, 2011 17:31

andrew0503 napisał/a:
trzeba pamiętać to aby wyjąć boczek trzeba go trochę przesunąć w stronę silnika aby zwolnić zatrzaski klamki wewnętrznej

Nie wiem jak w 45 ale w 400 wystarczy klamke przesunac do przodu a nie caly boczek

drooid - Pią Lip 20, 2012 17:39

Po roku z okładem zdecydowałem się na wymianę klamki. Opis króciutki, w kilku punktach. Dla mnie to jednak był KOSZMAR! O ile samo zdjęcie boczka większą filozofią nie jest, o tyle najwięcej problemu sprawiło zdjęcie uchwytu z cięgna klamki wewnętrznej i oddzielenie klamki od cięgna.
Potem już tylko pot i łzy. Klamka zewnętrzna oberwała się na trzpieniu przy zamku i za nic nie szło odkręcić zapieczonego mosiądzu ze stalowej śruby. Z przednią śrubą jeszcze gorzej - sworzeń obracał się w środku plastiku a plastik i tak nie dał się zdjąć.
Suma summarum skończyło się wizytą u mechanika, bo potrzeba było naprawdę mocnej żabki i dwóch osób do odkręcania. Żeby dostać się do przedniego trzpienia trzeba było wyrywać i rozdłubywać plastik klamki, który wbrew pozorom łatwo się nie poddawał.
Wymiana klamki kosztowała mnie 2 godziny mordowania się i udziału 2 osób. Wcale takie proste to nie jest. Trochę ekwilibrystyki wymaga też potem pozakładanie cięgien klamki i wkładu zamka. Założenie boczku po tym wszystkim to już przyjemność, choć znów problem przy nakładaniu klamki wewnętrznej na cięgno - robiłem to na założonym już boku, ale chyba łatwiej by było przed zatrzaśnięciem zatrzasków.

bizon - Pią Lip 20, 2012 18:06

drooid napisał/a:
bo potrzeba było naprawdę mocnej żabki i dwóch osób do odkręcania

jak i tak byla do wymiany to trzeba bylo wziasc duzy srubokret, mlotek i porzadnie przyp..... i juz by bylo po sprawie

Markp3 - Pią Lip 20, 2012 23:24

Do odkręcenia zapieczonej nakrętki-tulejki przy klamce dobrze użyć klucza francuskiego, w moim przypadku zdał egzamin i obyło się bez pomocy. Co do wklejania tulejki nie zawsze wytrzymuje to próbę czasu. Ja kleiłem dwie klamki, jedna trzyma prawie dwa lata, druga wytrzymała kilka dni. Czasami tworzywo (plastik) traci swoje własności wytrzymałościowe i staje się kruche. W takiej sytuacji lepiej kupić nowe klamki, które są dostępne w sklepach internetowych i na allegro w cenie od 15 do 19 zł. (klamki do R400 i Hondy Civic 6 gen, są takie same). Niestety nowe klamki do przodu od stron pasażera mają otwór na zamek. Ja wkleiłem w ten otwór od wewnątrz metalową zaślepkę. Wygląda dobrze.
bizon - Sob Lip 21, 2012 08:51

Markp3 napisał/a:
Ja wkleiłem w ten otwór od wewnątrz metalową zaślepkę. Wygląda dobrze.

a ja klamke i tak lakierowalem wiec zaszpachlowalem na rowno