Zobacz temat - [R620SDi] Spadek Mocy przy wł klimatyzacji....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620SDi] Spadek Mocy przy wł klimatyzacji....

m4r3ck1 - Sro Lip 25, 2012 16:07
Temat postu: [R620SDi] Spadek Mocy przy wł klimatyzacji....
Witam Panowie.

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mam dość mocny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji... Najlepiej to czuć przy jednostajnej jeździe jak np trzymam 60 km/h na 4 biegu - auto jedzie ociężale ale po chwili dostaje kopa na chwile, żeby za moment znowu osłabło.... Wydaje mi się, że jak wentylator się załącza to wtedy właśnie dostaje mocy silnik,a może się mylę....

Jak zrobić i co, żeby nie było takich skoków mocy??

Pozdrawiam.

Kozik - Sro Lip 25, 2012 16:13

m4r3ck1 napisał/a:
Wydaje mi się, że jak wentylator się załącza to wtedy właśnie dostaje mocy silnik,a może się mylę....


to raczej jest nielogiczne bo wentylator zjada prąd z alternatora który zjada moc silnika żeby ten wentylator napędzić

spadki mocy przy włączonej klimie są normalne, w szczególności przy małych silnikach,

silnik dostaje mocy bo dobrze działająca klima od czasu do czasu się wyłącza więc wtedy mocy przybywa, a moc z silnika najbardziej zabiera kompresor klimatyzacji

bastek - Sro Lip 25, 2012 16:33

Mam identycznie, sprężarka nie "chłodzi" (nie obciąża) cały czas i stąd taki efekt. Jak czuć spadek mocy to znaczy że sprężarka "pracuje" a jak auto jedzie normalnie to w sprężarce załącza się sprzęgło żeby nie obciążać silnika. Ten typ tak ma :razz:
m4r3ck1 - Sro Lip 25, 2012 16:34

ale to wg mnie są duże spadki mocy..... bo przecież silnik 2.0 SDi nie jest jakiś słaby....
bastek - Sro Lip 25, 2012 16:35

Zgadza się, jest to bardzo wyczuwalne. Tak btw, SDI w r600 to muł bagienny
flapjck1 - Sro Lip 25, 2012 16:58

sprazarka klimy moze zabierac nawet kilkanascie koni, wiec jak masz 100 koni to moze z 80 zostaje ci do dyspozycji po starcie klimy


mam u siebie w robocie klientow ktorzy sie skarza ze ich 80-90cio konne auta nie jada w lato :D

kruszan - Sro Lip 25, 2012 17:08

bastek napisał/a:
Zgadza się, jest to bardzo wyczuwalne. Tak btw, SDI w r600 to muł bagienny


hmm to chyba trzeba sprawdzić co z nim nie tam, ja nigdy nie narzekałem z klimą i bez niej (oczywiście na włączonej jest spadek) ale ten silnik jest żwawy i elastyczny, po czipingu to już zupełnie klasa :)

bastek - Sro Lip 25, 2012 17:18

kruszan napisał/a:
silnik jest żwawy i elastyczny

To pojęcie względne, zależy dla kogo :smile:

kruszan - Sro Lip 25, 2012 21:37

no chyba od 105 konnego diesla przy tych gabarytach i masie nie chcemy mieć 7s do setki, ale po zredukowaniu na 4ty bieg momentalnie od 80 do 150 mój się rozpędzał, to taki błahy przykład...

po czipie jest dużo dużo lepiej, więc teraz to jeszcze zupełnie inna historia :)