Witam wszystkich. Chcialbym podzielic sie na forum tym co stalo sie z moim ukochanym autkiem. Jechalem sobie spokojnie szwedzka autostrada (ok 130 km/h) i nagle cos strzelilo za plecami, silnik zgasl i zobaczylem w lusterku chmure bialego dymu. Wszystkie obiawy wskazywaly na rozrzad (choc pasek caly), wiec przetransportowalem auto do Polski i w garazu szwagra wyciagnelismy silnik. Co sie stalo widac wyraznie na zalaczonych zdjeciach. Jednym slowem KATASTROFA!!!
Mam mozliwosc kupic uzywany silnikVVC z niewielkim przebiegiem, ale silnik jest z 2001 roku a moje auto z 1997. Moze ktos bardziej doswiadczony wie czy nie bedzie problemow z przekladką?? czy wszystko jest identyczne i czy bedzie wspolpracowal z komputerem??
Prosze o szybka odpowiedz.
Pozdrawiam.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Ostatnio zmieniony przez michalswiatek Wto Gru 18, 2007 22:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 20:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
niestety nie wiem, jak to wygląda z przekładką. Mechanicznie będzie pewnie OK. Co do kompa, to podejrzewam, że w tym nowym silniku jest inaczej rozwiązany układ zapłonowy i mogą być problemy z współpracą z obecnym kompem. Było o tym parę razy na forum, tyle że w odniesieniu do R20025 lub 400/45.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 22:36
Te, Admin, gały takie wybałuszyłeś, a powinności swojej nie wykonałeś Fakt, masakra niezła. A czy mi sie wydaje, ale pasek to chyba uszkodzony jest jednak?
Michał, zapoznaj się z zasadami kącika i dostosuj do nich temat
Wybaczcie temat nowicjuszowi, juz poprawilem.
Pasek rozrzadu byl OK, sami go zdjelismy i troszke uszkodzilismy, ale raczej nie bedzie juz potrzebny.
Jezeli dobrze zrozumialem Cie Brt to powinienem szukac silnika lacznie z kompem, albo silnika z podobnego rocznika??
Niestety wybor silnikow VVC nie jest zbyt bogaty.
Czy jest jakac szansa "polaczenie" takiego motoru z obecnym kompem.
Pozdrawiam.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Niestety nie pomogę myślę, że Senn, AndrewS, PHJOWI i przemo285 będą najbardziej kumaci w tym temacie A może ktoś jeszcze swapował VVC i bedzie "coś" wiedział
Przegladalem oferte czesci zamiennych na stronie TomaTeam i z opisu modeli do jakich dana czesc jest przeznaczona wynika ze silnik 1.8 VVC do 06.99 mial 146KM, natomiast dz 07.99 160KM. Jezeli faktycznie tak jest to chyba nie ma co liczyc na wspolprace kompa od slabszej wersji z nowsza i mocniejsza.
Przyznam ze troche mnie to zmartwilo.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Były dwie wersje tego silnika 145 i 160 KM, a w szczegółach może jeszcze pomóc Mariusz418wawa.
Tak naprawdę, to najpewniej, choć nie łatwo prześledzić różnice w silnikach w EPC.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tez znalazlem to ogloszenie do ktorego link podaje Szymon. zamowilem ten silnik i powinienem go miec koncem tygodnia. Mam nadzieje ze wszystko bedzie z OK i nie bedzie problemow z przekladka.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
oo kurde ale masakra, wiesz czego tak sie stalo bo przeciez musi byc jakis powod
ja niestety nie pomoge ale dam linka Seenowi on swego czasu szukal info o 1,8 VVC
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie mam pojecia co bylo przyczyna.
Kurier przywiozl dzisiaj silnik z 2000r i 70000 przebiegu, na oko rozni sie tylko kolorem korka oleju (jest zolty a ja mialem czarny). Jutro zabiore sie za przekladanie osprzetu, skrzyni i calej reszty + oczywiscie nowy rozrzad i pompa wody. Moze uda sie go odpalic przed wigilia
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Wydaje sie ze nie powinno byc problemow ze sterowaniem tego silnika przez Twoj obecny komp. Wersja 160koni to ten sam silnik tylko na innym sofcie ECU, przepustnica 52mm i inny wydech.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sob Gru 22, 2007 10:28
radzę zalożyć swoje koło zamachowe , bo go nie odpalicie , a po co dodatkowa robota . Jak wygląda sytuacja z cewką , masz oddzielnie czy na świecach? (chodzi o nowy silnik )
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Silnik jest goly bez zadnego osprzetu, cewka wydaje mi sie ze oddzielna, ale jeszcze to sprawdze.
Mozesz wyjasnic czemu nie odpalimy na tym kole zamachowym???
Jesli chodzi o cewke, to jest tak samo jak w starym silniku.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Prace stanely na jakis czas ze wzgledu na brak czesci. Czekam jeszcze na nowe sprzeglo i uszczelki kolektora ssacego. Moze uda sie ruszyc poczatkiem przyszlego tygodnia.
Czy zalozenie kola zamachowego od "nowego" silnika zawsze powoduje problemy z odpaleniem?? Moze da sie to jakos sprawdzic przed zamontowaniem??
Chodzi o to ze nowe kolo jest duzo ladniejsze od starego na ktorym widac sporo mikropekniec.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Sty 02, 2008 15:20
stare koło musi być ze względu na immo i znaki na tym kole , podaj zdjęcie na forum to zobaczymy jaki stan, a na pw podeśli mi numer vin swojego auta oraz numer części z nowego koła sprawdze czy będzie pasować.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum