Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] - silnik (wymiana części)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 13:13
[R214Si] - silnik (wymiana części)
Autor Wiadomość
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 17:47   [R214Si] - silnik (wymiana części)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam,

Co by wypadało wymienić w roverku po za:

Paskiem rozrządu, filtrami (olej/powietrze),
klocki hamulcowe przód/tył.

I co jeszcze by się przydało. Tylko bez przesady!
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Lis 23, 2010 09:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 17:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 18:09   

Nie bądź w gorącej wodzie kąpany, to co napisałeś na początek wystarczy! :grin: Potem sam zobaczysz jakie niespodzianki przyniesie Ci życie. Jeszcze się zdążysz nawymieniać tego i owego, czego Ci wcale nie życzę... :lol: Nie napisałeś jaki to rocznik ani nic o przebiegu... A czy te klocki na pewno sa do wymiany? Może lepiej wymienić olej w skrzyni?
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
Ostatnio zmieniony przez Doleslaw Wto Kwi 17, 2007 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 18:12   

Konkrety:
Rok: 97
Model: 214 SI
Przebieg 180 tyś
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 18:16   

Pojedź do dobrego mechanika, on Ci powie co trzeba koniecznie zrobic przy Twoim aucie. Nie szukaj wydatków, same Cię znajdą! :smile: To moje!
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 18:38   

Doleslaw napisał/a:
Nie szukaj wydatków, same Cię znajdą!

Dobre :D
Doleslaw napisał/a:
To moje!

Tym bardziej :mrgreen:

A poważnie, to o pompie wodnej bym pomyślał koniecznie :(
Ostatnio zmieniony przez Paul Wto Kwi 17, 2007 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 18:44   

Doleslaw, ma racje:)

zasadniczo jak nie znasz historii auta to na poczatku wymien
- rozrzad
- olej, olej skrzyni, chlodziwo, plyn hamulcowy
- swiece
- wszystkie filtry

reszte to daj mechanikowi do sprawdzenia, on juz powie co trzeba

no oczywiscie opony i akku to chyba nie trzeba mowic ;-) ze jak nedzne to wymiana

aaaa...jesli nie bylo robione i wyglada slabo to warto wymienic kopulke i palec, nie jest to drogie (razem zamienniki 45pln) a poprawa w kulturze pracy jest duza
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 19:04   

Zapytam mechanika co tam jeszcze:

- świece - chyba by się przydało.
- kopułka - niech zerknie mechanik
- co to "palec" bo coś nie skumałem :/

Tylko powoli kasy brak a innych wydatków trochę jest na chwilę obecną.

Na pewno do wymiany będzie:

- pasek rozrządu
- filtry / płyty / oleje
- klocki hamulcowe
- oponki (bo są zimowe)

No i tu już koszt z lekka ponad 1200zł ;/

I chodzi oto czy coś jeszcze tak na mus trzeba wymienić
Części eksploatacyjne...

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 8:18 pm ]
Ps, trochę nie w temacie ale:

W pilocie od zamka centralnego da rade
wymienić baterie czy coś bo coś mi zdycha.
Działa z małej odległość a dziś to musiałem
przyciskać kilka razy i w końcu kluczykiem
otwierałem ;/
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 19:40   

Cytat:
Tylko powoli kasy brak a innych wydatków trochę jest na chwilę obecną.


hmm, no niestety kupujac 10letnie auto trzeba miec w zanadrzu 2000pln na ewentualne wydatki. a historie sprzedwcow auto bez wkladu finansowego to sciema, a nawet jak auto nie jest popsute to jest przed "pracami konserwatorskimi" ;-) i lekko pojdzie 1000pln jak opony i akku sa sprawne:)

pozdrawiam i zycze szczescia z nowym autkiem :cool:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 04:12   

W zupełności się z Tobą zgadzam, zdaje sobie z tego sprawę.
W związku z Tym że w maju czeka mnie trasa ciurkiem jakieś 3000km
chcę by autko było wmiare na nią przygotowane.
A później będzie można myśleć nad resztą konserwacji ;-)

Pozdrawiam. :-)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 08:18   

214_SI napisał/a:
Na pewno do wymiany będzie:
- pasek rozrządu

nie zapomnij przy okazji o pompie wody uszczelniaczach wałków i napinaczu, zwłaszcza że jedziesz w trase

214_SI napisał/a:
W pilocie od zamka centralnego da rade
wymienić baterie czy coś bo coś mi zdycha.

a czemu miałoby nie dać rady??
jak masz instrukcję to tam jest napisane jak to zrobić, jest też bardzo dobry artykuł na stronie o wymianie baterii.

PozdROVienia
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 08:42   

paff napisał/a:
reszte to daj mechanikowi do sprawdzenia, on juz powie co trzeba


Bardzo lubię takie rady, szczególnie gdy się klilka razy na takich radach przejechałem...

Daj oblookać samochód komus, kto się zna na Roverach.
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 08:46   

Powiedzcie mi. To coś zaznaczone na zdjęciu to filtr paliwa w 1.6 ?

Jak się to wymienia? Wystarczy poprostu odkręcić stary i przykręcić nowy, czy jest ryzyko nie wiem... zapowietrzenia, zalania czegoś benzyną itp?

Tak na marginesie: czy coś może się stać z silnikiem jak wyjeżdżę paliwo "do cna"? Czy auto po dolaniu zapali bez problemu?
Czy obadał ktoś może do którego momentu opada wskazówka poziomu paliwa? U mnie jest już na czerwonej kresce, a przejechałem dopiero 450km na pełnym baku. Fakt, że głównie krótkie przebiegi po mieście i często z ciężką nogą, ale to wychodzi ponad 10l/100km. Musiałbym teraz nalać znowu do pełna i wtedy pewnie bym się dowiedział ile mi pozostało paliwa przed dolewką, ale niestety nie wyrobię z kasą.
 
 
mpg 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 09:45   

kqba napisał/a:
Tak na marginesie: czy coś może się stać z silnikiem jak wyjeżdżę paliwo "do cna"? Czy auto po dolaniu zapali bez problemu?
Czy obadał ktoś może do którego momentu opada wskazówka poziomu paliwa? U mnie jest już na czerwonej kresce, a przejechałem dopiero 450km na pełnym baku. Fakt, że głównie krótkie przebiegi po mieście i często z ciężką nogą, ale to wychodzi ponad 10l/100km. Musiałbym teraz nalać znowu do pełna i wtedy pewnie bym się dowiedział ile mi pozostało paliwa przed dolewką, ale niestety nie wyrobię z kasą.

Mi przy czerwonej kresce wchodzi 36-38l. Akurat wczoraj tankowałem i miałem przejechane 490km (miasto i trasa pół na pół - wychodzi niecałe 8l/100). Zawsze zostaje ok. 10l rezerwy.
Zdecydowanie nie powinno sie opróżniać baku do pusta (ale do czerwonej kreski jak najbardziej można). Może się w ten sposób uszkodzić to czy owo. :wink:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 11:08   

kqba napisał/a:
Powiedzcie mi. To coś zaznaczone na zdjęciu to filtr paliwa w 1.6 ?

Zaznaczyłeś dosyć duży obszar, ale tam na górze jest filtr paliwa. :mrgreen:

kqba napisał/a:
Tak na marginesie: czy coś może się stać z silnikiem jak wyjeżdżę paliwo "do cna"? Czy auto po dolaniu zapali bez problemu?

Zapali bez problemu. Tzn. powinno :mrgreen:

kqba napisał/a:
Czy obadał ktoś może do którego momentu opada wskazówka poziomu paliwa?

Opada tak samo nisko jak wskaźnik temp. płynu
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 1.4, 103KM, rok 96] wymiana na silnik HONDY??
kasiapila Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Sro Mar 31, 2010 11:01
kumilek23
Brak nowych postów [R214Si'97] Klimatyzacja - części
storm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 09, 2008 10:36
piter34
Brak nowych postów [R214Si 16V 103KM 98 r.] Czy te części będą dobre?
pomóżcie bo nie chce wtopić
kumilek23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Wrz 18, 2010 20:44
kangaroo69
Brak nowych postów [R214Si 97r] Używane cześci - gdzie w okolicach Zielonej G?
Mazi281 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Wrz 25, 2007 17:54
Brt
Brak nowych postów [r214si 1.4 16v] silnik od r 25 problem!
silnik juz w aucie przekladać wałek zapłonowy? nowsza versja silnika ma cewkę..
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Maj 25, 2009 18:27
R-200



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink