Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
W piątek biorę się za wymiane uszczelki pod głowicą w moim R216Si 1,6 16V i niestety (może stety ) bede robil to samodzielnie. Sprawa jest pilna o tyle że wczoraj ulałem ponad litr oleju z silnika bo było ok 1cm nad "max" , do tego rzadki był jak sraka po szpitalnym kleiku, niestety nie stać mnie teraz żeby płacić 600pln za robocizne...
Zakupiłem
> > > uszczelka głowicy GLASER - 100,00
> > > uszczelka pokrywy zaworów AJUSA- 50,00
> > > uszczelka kolektora ssącego- 8,00
> > > uszczelka kolektora wydechowego- 26,00
> > > uszczelka kolektor-rura- 6,00
> > > uszczelniacz wałka rozrządu tyl-12,00 (x 2)
> > > uszczelniacz wałka rozrządu przód- 19,00 (x 2)
(+jeżeli bedą potrzebne szpilki ELRING 25pln za szt.)
Bardzo bym prosił o informacje na temat:
Jakie klucze będę potrzebował,
Kolejności odkrecania/przykrecania szpilek,
Jak sprawdzić czy szpilki nadają się do ponownego przykręcenia,
Na co zwrocić szczególną uwagę przy wymianach uszczelek (także tych od kolektorów)
Jakimiś skanami z książki serwisowej bym nie pogardził
i wszelakie inne informacje.. ponieważ jedyne jakie posiadam w tym momencie są takie, że bedę potrzebował klucz dynanometryczny, niewiem nawet jaki
Takie wyrównanie i jednoczesne wyczyszczenie i wygładzenie powierzchni, która sie styka z uszczelką. Zbiera sie minimalną ilosć materiału (max chyba 0,2mm)
Witajcie. Powiedzcie mi a propos oleju w silniku czy jeśli jest oleju około 3 milimetry ponad max to jest źle? spuszczać czy może tak zostać? bo przy wymianie oleju nalało mi się troszke za dużo...
głowicy niby nie trzeba planowac jesli jest prosta i latwo daje sie ja oczyscic
do odkrecenia glowicy bedzie potrzebny klucz typu Torx tylko nie pamietam rozmiaru
gdzies na sieci byla serwisowka do poldorovera 2,5 MB, warto by bylo przed robota sie z nia zapoznac
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
głowicy niby nie trzeba planowac jesli jest prosta i latwo daje sie ja oczyscic
do odkrecenia glowicy bedzie potrzebny klucz typu Torx tylko nie pamietam rozmiaru
gdzies na sieci byla serwisowka do poldorovera 2,5 MB, warto by bylo przed robota sie z nia zapoznac
prawie sciaglem rave'a do Rovera w wersji angielskiej ale gdzies na 300mbajcie sie zawiesilo, dzisaij mam czas poszperam w sieci za ta serwisowka.
Jutro rozbieram silnik wiec bede pisal co i jak.
Przydala by sie informacja od kogos, na co zwrocic uwage po rozebraniu silnika jak wygladaja ewentualne uszkodzenia wału tłokow itp...
Przydala by sie informacja od kogos, na co zwrocic uwage po rozebraniu silnika jak wygladaja ewentualne uszkodzenia wału tłokow itp...
spokojnie, tych czesci nie sprawdzisz, bo ich nie bedziesz widzial, chyba ze myslisz ze jak wykrecisz tak dlugie szpilki to sie silnik rozpadnie na kawalki , co najwyzej zobaczysz denka tlokow
aha nie wolno krecic walem po odkreceniu srub glowicy
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Tutaj sa jakieś zdjęcia rozebranego silnika. Jest to wprawdzie 1.8, ale konstrukcja podobna.
Może podpytaj Senn'a. widocznie on rozbierał silnik.
A propos. T czerwone na poniższym zdjęciu to tylny uszczelniacz wałka? Hmm. Ja kupowałem oryginalne, ale wszystkie są czarne, a czerwone jest tylko opakowanie na dwóch.
http://img267.imageshack....dscf1416hv5.jpg
Spoko znalazłem ksiażke napraw Rovera 200 89-95r silnik ten sam
Uszczelki przyszły dzisiaj tylk mam problem.
W ksiazce opisane jest przykrecenie glowicy.... trzeba przykrecic najpier z siłą 20Nm a ja mam pożyczony klucz z zakresem 40Nm-210Nm to chyba lipa no bo jak mam odczytac kiedy jest 20Nm jak mam skale od 40
Taki klucz chyba odpada??
a taki??
http://allegro.pl/item187..._2_s_cena_.html
a może taki
http://allegro.pl/item187...chylny_1_2.html
i jeszcze w Obi wykupili wszystkie nasadowe Torxy rozm 12
Orientuje sie ktoś może jak sprawdzić te szpilki czy nadają sie do powtornego dokręcenia???
Wielkie dzieki, jeszcze niezbyt rozszyfrowalem o co chodzi z tymi pomiarami ze wzgledu na moj kulawy angielski, ale damy rady.
Pozdro
[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 2:20 pm ]
Czy w miejscach styku uszczelki pod glowica i cylindrow nie daje sie czasem jakiegos uszczelniacza ?
Bo wszedzie jest pasek siliconowy a tam nie ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum