Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam!
Jako świeżo upieczony właściciel roverka 420si, chciałbym zapytać czy ktoś z klubowiczów nie dysponuje programem diagnostycznym i interfejsem, żebym mógł podpiąć pc'ta do auta. Wiem, że taką diagnozę mogę wykonać u podolskich ale cena jest porażająca...
Odkryłem, że mam w samochodzie tempomat, o którym nie powiedział mi sprzedawca. W związku z tym mam pytanie jak on powinien działać, bo wydawało mi się, że jak mam wciśnięty gaz i wcisne przycisk od tempomatu, to pedał gazu po zdjęciu nogi powinien zostać w tym samym wychyleniu i utrzymywać stałą prędkość. A u mnie brak jakichkolwiek reakcji na ten przycisk.
Pozdrawiam,
GG.
Brt: Witam i zwracam uwage na prawidłowe pisanie tematu postu, zgodnie z Zasadami w tym kąciku!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 24, 2010 00:34, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 09:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z oipnii na forum wynika, że w okolicach Krakowa najbardziej polecany jest warsztat p. Midowicza. Poszukaj w dziale "Części i warsztaty" na stronie klubowej. Obawiam się, że takiego interfejsu nikt z Klubowiczów z okolic Kraka nie posiada.
Stosuj się do zasad kącika! Zmień temat, tak, żeby był poprawny.
GG napisał/a:
Jako świeżo upieczony właściciel roverka 420si, chciałbym zapytać czy ktoś z klubowiczów nie dysponuje programem diagnostycznym i interfejsem, żebym mógł podpiąć pc'ta do auta. Wiem, że taką diagnozę mogę wykonać u podolskich ale cena jest porażająca...
Cena Testbook'a z softem jest jeszcze bardziej porażająca.
Poszukaj postów Mariusz (użytkownik PHJOVI) na ten temat - dość długo kompletował taki zestaw i podawał linki do stron z interfejsami itp.
GG napisał/a:
W związku z tym mam pytanie jak on powinien działać, bo wydawało mi się, że jak mam wciśnięty gaz i wcisne przycisk od tempomatu, to pedał gazu po zdjęciu nogi powinien zostać w tym samym wychyleniu i utrzymywać stałą prędkość. A u mnie brak jakichkolwiek reakcji na ten przycisk.
Ja mogę napisać jak to jest w R827, ale u Ciebie powinno być podobnie. Pownienneś poszukać w archiwum, bo było to już opisywane.
Pedał nie powinien zostawać przy podłodze, bo tempomat działa bezpośrednio na przepustnicę i reguluje jej otwarcie w zależności od obciążenia (np. jeśli auto zaczyna podjeżdżać pod górkę, to zaczyna zwalniać, więc żeby utrzymać prędkość komputer otwiera przepustnicę szerzej).
W R827 są 3 przyciski sterujące tempomatem - jeden na desce włączający cały układ i dwa sterujące (+ i -) na kierownicy, które pozwalają na przyspieszanie/zwlanianie bez ruszania nogam. Przycisk + (jest na nim też napis "set") jednoczesnie służy aktywacji systemu.
Procedura jest następująca:
1. Wcisnąć przycisk na desce
2. Rozpędzić do właściwej prędkości
3. Wcisnąć "set" i zdjąć nogę z gazu
4. Regulować prędkość + i -
5. Po wciśnieciu któregokolwiek pedału lub przycisku na desce tempomat się wyłączy
6. Jeśli wyłączysz tempomat naciskając którykolwiek pedał można przywrócić go do poprzedniej prędkości przyciskając - (jest na nim napis "reset")
Tak jak napisałem - to opis dla R827, ale u Ciebie powinno być podobnie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
jak mam wciśnięty gaz i wcisne przycisk od tempomatu, to pedał gazu po zdjęciu nogi powinien zostać w tym samym wychyleniu i utrzymywać stałą prędkość
Tak właśnie powinien działać
Nie tak, nie tak.
Tak to działał ręczny gaz w maluchach.
Przecież stałe wychylenie pedału gazu nie równa się stałej prędkości.
Tempomat to dużo sprytniejsza, elektroniczna bestia i opisałem wyżej, jak pownien działać.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jako świeżo upieczony właściciel roverka 420si, chciałbym zapytać czy ktoś z klubowiczów nie dysponuje programem diagnostycznym i interfejsem, żebym mógł podpiąć pc'ta do auta.
Wiem, że KTSa 550 zakupił Tomi_114 (jest z Pilzna). Taki sam sprzęt ma p. Midowicz (najlepszy warsztat ROVERkowy w Krakowie).
Nie jest to to samo co TestBook, ale czujniki i błędy można odczytać (w niektórych przypadkach także SRS i ABS).
Zmień format tematu wątku!
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
A czy tempomat można jakoś zresetować czy coś? Bo przez jakiś czas działał, a teraz nie chce zaskoczyć? Dodam jeszcze, że na kierownicy mam następujące przyciski do tempomatu: set z plusem i reset, oba mają pozycję w górę i w dół.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum