Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Program serwisowy + interfejs
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:39
[R420] Program serwisowy + interfejs
Autor Wiadomość
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 09:52   [R420] Program serwisowy + interfejs
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam!

Jako świeżo upieczony właściciel roverka 420si, chciałbym zapytać czy ktoś z klubowiczów nie dysponuje programem diagnostycznym i interfejsem, żebym mógł podpiąć pc'ta do auta. Wiem, że taką diagnozę mogę wykonać u podolskich ale cena jest porażająca...
Odkryłem, że mam w samochodzie tempomat, o którym nie powiedział mi sprzedawca. W związku z tym mam pytanie jak on powinien działać, bo wydawało mi się, że jak mam wciśnięty gaz i wcisne przycisk od tempomatu, to pedał gazu po zdjęciu nogi powinien zostać w tym samym wychyleniu i utrzymywać stałą prędkość. A u mnie brak jakichkolwiek reakcji na ten przycisk.

Pozdrawiam,
GG.

Brt: Witam i zwracam uwage na prawidłowe pisanie tematu postu, zgodnie z Zasadami w tym kąciku!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 24, 2010 00:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 09:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:14   

Z oipnii na forum wynika, że w okolicach Krakowa najbardziej polecany jest warsztat p. Midowicza. Poszukaj w dziale "Części i warsztaty" na stronie klubowej. Obawiam się, że takiego interfejsu nikt z Klubowiczów z okolic Kraka nie posiada.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:15   

Stosuj się do zasad kącika! Zmień temat, tak, żeby był poprawny.

GG napisał/a:
Jako świeżo upieczony właściciel roverka 420si, chciałbym zapytać czy ktoś z klubowiczów nie dysponuje programem diagnostycznym i interfejsem, żebym mógł podpiąć pc'ta do auta. Wiem, że taką diagnozę mogę wykonać u podolskich ale cena jest porażająca...

Cena Testbook'a z softem jest jeszcze bardziej porażająca. :(
Poszukaj postów Mariusz (użytkownik PHJOVI) na ten temat - dość długo kompletował taki zestaw i podawał linki do stron z interfejsami itp.
GG napisał/a:
W związku z tym mam pytanie jak on powinien działać, bo wydawało mi się, że jak mam wciśnięty gaz i wcisne przycisk od tempomatu, to pedał gazu po zdjęciu nogi powinien zostać w tym samym wychyleniu i utrzymywać stałą prędkość. A u mnie brak jakichkolwiek reakcji na ten przycisk.

Ja mogę napisać jak to jest w R827, ale u Ciebie powinno być podobnie. Pownienneś poszukać w archiwum, bo było to już opisywane.
Pedał nie powinien zostawać przy podłodze, bo tempomat działa bezpośrednio na przepustnicę i reguluje jej otwarcie w zależności od obciążenia (np. jeśli auto zaczyna podjeżdżać pod górkę, to zaczyna zwalniać, więc żeby utrzymać prędkość komputer otwiera przepustnicę szerzej).
W R827 są 3 przyciski sterujące tempomatem - jeden na desce włączający cały układ i dwa sterujące (+ i -) na kierownicy, które pozwalają na przyspieszanie/zwlanianie bez ruszania nogam. :) Przycisk + (jest na nim też napis "set") jednoczesnie służy aktywacji systemu.

Procedura jest następująca:
1. Wcisnąć przycisk na desce
2. Rozpędzić do właściwej prędkości
3. Wcisnąć "set" i zdjąć nogę z gazu
4. Regulować prędkość + i -
5. Po wciśnieciu któregokolwiek pedału lub przycisku na desce tempomat się wyłączy
6. Jeśli wyłączysz tempomat naciskając którykolwiek pedał można przywrócić go do poprzedniej prędkości przyciskając - (jest na nim napis "reset")

Tak jak napisałem - to opis dla R827, ale u Ciebie powinno być podobnie.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:17   

Co do tempomatu: Po wpisaniu słowa "tempomat" w wyszukiwarkę forum (odnośnik w moim podpisie) zobaczyłbyś TĄ LISTĘ . Owocnego czytania...
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:19   

Kozik napisał/a:
GG napisał/a:
jak mam wciśnięty gaz i wcisne przycisk od tempomatu, to pedał gazu po zdjęciu nogi powinien zostać w tym samym wychyleniu i utrzymywać stałą prędkość

Tak właśnie powinien działać

Nie tak, nie tak.
Tak to działał ręczny gaz w maluchach.
Przecież stałe wychylenie pedału gazu nie równa się stałej prędkości.
Tempomat to dużo sprytniejsza, elektroniczna bestia i opisałem wyżej, jak pownien działać. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:33   

GG napisał/a:
Jako świeżo upieczony właściciel roverka 420si, chciałbym zapytać czy ktoś z klubowiczów nie dysponuje programem diagnostycznym i interfejsem, żebym mógł podpiąć pc'ta do auta.

Wiem, że KTSa 550 zakupił Tomi_114 (jest z Pilzna). Taki sam sprzęt ma p. Midowicz (najlepszy warsztat ROVERkowy w Krakowie).
Nie jest to to samo co TestBook, ale czujniki i błędy można odczytać (w niektórych przypadkach także SRS i ABS).
Zmień format tematu wątku!
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 09:50   

Tempomat działa ;) Dzięki za pomoc!
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 10:46   

GG napisał/a:
Tempomat działa ;) Dzięki za pomoc!

Jeżeli ktoś Ci pomógł, to kliknij przycisk "pomógł"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 21:27   

A czy tempomat można jakoś zresetować czy coś? Bo przez jakiś czas działał, a teraz nie chce zaskoczyć? Dodam jeszcze, że na kierownicy mam następujące przyciski do tempomatu: set z plusem i reset, oba mają pozycję w górę i w dół.

Pozdrawiam.
GG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Manual Serwisowy do R45
szukam manuala serwisowego
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Mar 21, 2009 15:35
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Interfejs, diagnostyka
pawel23456 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lis 23, 2007 14:21
piter34
Brak nowych postów [R45]Jaki interfejs?
oskarlelystad Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Maj 25, 2013 19:46
piotrekcrash
Brak nowych postów [r400si lux] interfejs diagnostyczny
galken Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lip 16, 2009 22:16
sTERYD
Brak nowych postów [400Di 2.0 1998] Interfejs diagnostyczny USB
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Maj 20, 2013 10:51
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink