Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Wymiana zamków
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Wymiana zamków

Czy istnieje możliwoć wymiany wszystkich zamków??
Autor Wiadomość
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 22:31   [R620] Wymiana zamków
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Przez ostatnie 3h przeszukiwałem posty i w końcu nie wiem więc pytam.
Przy kupnie 620Si '95 (tydzień temu) dostałem dwa komplety kluczyków
(każdy komplet to dwa kluczyki łamane - cienkie (czyli chyba bez immobilisera)).
Jednym otwieram drzwi, drugim odpalam samochód. Nie posiadam pilotów, ani czerwonego kluczyka z blaszką i kodem.
Zamykam samochód poprzez wciśnięcie "cycka" i zatrzaśnięcie drzwi (3x błyskają kierunkowskazy).
Nie mam zamka w przednich drzwiach pasażera, a zamek w klapie bagażnika nie działa
(nie da sie przekręcić kluczyka - stawia opór a na siłę nie chce nic robić by kluczyka nie pokrzywić).

A teraz pytania:
1. Wciśnięcie "cycka" to jedyny znany mi sposób zamykania - jak to zrobić inaczej?

2. Czy dobrze rozumiem, że pozycja LOCK wewnątrz pojazdu koło dźwigni otwarcia bagażnika powoduje,
że blokowana jest możliwość przekręcania (otwierania) zamka klapy bagażnika (od razu dodam,
że nie udało mi się żadnego z moich kluczy przekręcić w zamku koło dźwigni wewnątrz pojazdu)?

3. Czy istnieje możliwość zamontowania zamka w przednich drzwiach pasażera (takiego,
aby pasował do pozostałych zamków w samochodzie - i nie kosztował 500zł jak to sie naczytałem w napotkanych postach)?
Ostatecznie czy można zamontować jakikolwiek zamek?

4. Może prościej było by zamontowanie nowego kompletu zamków w całym samochodzie - wraz z kompletem pilotów.
Mówiąc nowy mam na myśli np. komplecik z innego Roverka 620 (tyle ich z Anglii "na części" można znaleźć)?
Co by taki zestaw musiał zawierać (oprócz kluczy i zamków naczytałem sie o centralkach alarmu
(pod podłokietnikiem i druga w bagażniku po prawej stronie pod tapicerką odpowiedzialna za sterowanie centralnym zamkiem).

5. Skoro nie mam grubych kluczy to oznacza że nie mam immo? (swego czasu
piter34 w poscie "Pilot 620 programowanie" napisał, że jego R620 Si Lux '95
nie ma immo - a ja nawet nie mam Lux :cry: )

6. piter34 napisał również
"...w przypadku auta w takiej konfiguracji jak ma marcel_n (gruby kluczyk, obecność immo)
i faktu braku posiadania jakiegokolwiek pilota można kupić komplet "centralka_bagażnikowa+pilot(y)",
podmienić centralkę i wszystko będzie "grać".
" - może to rozwiązanie było by całkiem niezłe? Ile to może kosztować?

PS:Rozpisałem się troszkę - ale chciałem w miarę precyzyjnie opisać sytuację
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 22:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 22:41   

Na temat pilotów i centralki nie będę ściemniał, bo nie znam modelu :P
Co do zamków, to wygląda, jakby ktoś pojedynczo wymieniał :(
Opcje masz przynajmniej dwie:
1. Kupić nowy komplet zamków + stacyjka z kompletem kluczyków
2. Dokupić brakujące/uszkodzone sztuki i znaleźć klucznika, który Ci je przerobi, żeby pasowały pod Twój klucz. Jak się uprzesz, to można wszystkie zamki przerobić pod klucz od stacyjki, nie będziesz miał wtedy pęku kluczy do fury :D

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 11:42 pm ]
b_mol napisał/a:
żadnego z moich kluczy przekręcić w zamku koło dźwigni wewnątrz pojazdu)

Sorry, ale nie skumałem, o co chodzi :oops:
 
 
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 23:00   

Pisząc w pkt. 2 - "...nie udało mi się żadnego z moich kluczy przekręcić w zamku koło dźwigni wewnątrz pojazdu)?".
miałem na myśli zamek, który jest pomiędzy fotelem kierowcy a drzwiami kierowcy. Mieści się on zaraz koło dźwigni otwarcia bagażnika oraz wlewu paliwa.

Precyzyjniej już nie potrafię tego wyjaśnić :mrgreen:

Paul napisał/a:
1. Kupić nowy komplet zamków + stacyjka z kompletem kluczyków

i do tego jeszcze chyba będą konieczne te centralki (po wymianie chciałbym mieć sterowanie pilotem)?

Paul napisał/a:
Dokupić brakujące/uszkodzone sztuki i znaleźć klucznika, który Ci je przerobi, żeby pasowały pod Twój klucz

nie widziałem, że zamek można dopasować do klucza... :shock:
Czy to może być dowolny klucznik czy raczej specjalista od samochodów (gdzie takowego znajdę w okolicach Krakowa :mrgreen: )?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 23:05   

b_mol napisał/a:
i do tego jeszcze chyba będą konieczne te centralki (po wymianie chciałbym mieć sterowanie pilotem)?

Jeżeli to klucze z wbudowanym immo, to pewnie tak, inaczej niekoniecznie.
b_mol napisał/a:
nie widziałem, że zamek można dopasować do klucza...
Czy to może być dowolny klucznik czy raczej specjalista od samochodów (gdzie takowego znajdę w okolicach Krakowa )?

Można, Można, ale lepij, żeby to był ktoś, kto z samochodami ma często do czynienia, żeby nie wyszło, że śrubokrętem zamek potem otworzysz ;) :(
Co do Kraka, to lepiej miejscowych zapytaj, ja z drugiego końca Polski jestem :P
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:30   

b_mol napisał/a:
2. Czy dobrze rozumiem, że pozycja LOCK wewnątrz pojazdu koło dźwigni otwarcia bagażnika powoduje,
że blokowana jest możliwość przekręcania (otwierania) zamka klapy bagażnika (od razu dodam,
że nie udało mi się żadnego z moich kluczy przekręcić w zamku koło dźwigni wewnątrz pojazdu)?


Owa pozycja powoduje jedynie, iz nie mozesz otworzyc bagaznika od wewnatrz - czyli pociagajac za dzwigienke. Nie ma to nic wspulnego z zamkiem bagaznika.

A tak BTW, to ja na twoim miejscu posprawdzalbym dobrze nr. pojazdu nadwozia i silnika, bo takie kombinacje smierdza "przeszczepem" - nie orginalny zamek w drzwiach i stacyjka. Schowka terz pewnie nie mozesz zamknac kluczem - wyglada na to ze w bagazniku, blokadzie dzwigni otwierania bagaznika i w schowku masz stare orginalne zamki, a stacyjka i zamek w drzwiach pochodza z dwoch innych samochodow

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 16:25   

b_mol napisał/a:
Czy istnieje możliwość zamontowania zamka w przednich drzwiach pasażera (takiego,
aby pasował do pozostałych zamków w samochodzie - i nie kosztował 500zł jak to sie naczytałem w napotkanych postach)?
Ostatecznie czy można zamontować jakikolwiek zamek?

Podjedź do fachowca od zamków. Dobierze Ci bębenek tak, jak masz w stacyjce. Operacja nie powinna kosztować więcej niż 100 zł.
 
 
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



  Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 20:06   

Wymontuj bębenki zamków z drzwi, schowka, klapy bagażnika, czy skądś tam jeszcze, weź je wraz z kluczykiem od stacyjki, zawieź do klucznika, byle jakiego, każdy średnio zaawansowany potrafi przestawić zapadki w bębenku do kluczyka. U mnie w Nowym Sączu biorą 20 zł za szt. Jeżeli chcesz mieć otwieranie z pilota to centralka najtańsza z allegro za 50 zł + 2 piloty, byle elektronik podepnie sie do mastera w zamku i masz już otwieranie z pilota. :lol:
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 20:31   

bosniak - nie wiedziałem, że to takie proste!
No i chyba najtańsze rozwiązanie :grin:

A nie wie ktoś przypadkiem czy centralny w R620Si jest sterowany masą?
Ktoś może robił takie szachermacher :twisted:

ADAM1 napisał/a:
Schowka też pewnie nie możesz zamknąć kluczem ...

...a tu zaskoczenie - zamek w schowku działa :)

PS: Czy to standard, że komplet stanowią dwa klucze - jeden do zamków a drugi do stacyjki?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 21:52   

b_mol napisał/a:
PS: Czy to standard, że komplet stanowią dwa klucze - jeden do zamków a drugi do stacyjki?


Nie, w zadnym samochodzie sie z tym nie spotkalem

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 22:50   

ADAM1 napisał/a:
Nie, w zadnym samochodzie sie z tym nie spotkalem

No jak to :?: A Syrena, Warszawa, 126p, 125p to co? Pies? ;)

[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 11:51 pm ]
Ooooops, sorry, nie wziąłem poprawki, że to tylko samochodopodobne było ;)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 01, 2007 08:17   

Tak. Po włamaniu do auta miałem w klamce dziurę po bębenku w drzwiach kierowcy. Cała operacja z demontażem, dobraniem, ustawieniem i montażem trwała ok godziny. Nie pamiętam dokładnie kosztu, ale wydaje mi się, że wyniosła 70-100 zł.
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Wto Maj 01, 2007 21:02   

Paul napisał/a:
No jak to A Syrena, Warszawa, 126p, 125p to co? Pies?


A to ja pseprasam :grin:
Mi bardziej chodzilo o samochody z tej epoki :cool:

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Maj 02, 2007 12:53   

Odnośnie moich działań na temat wymiany zamków to na dzień dzisiejszy (posiadajęc dwa klucze (jeden do zamków, drugi do odpalania):
- naprawiłem zamek w bagażniku (musiałem go wyjąć i caluśki na części pierwsze rozebrać, ale sie opłaciło bo po wyczyszczeniu i nasmarowaniu WD-40 chodzi jak trza - należy uważać, żeby zapadki się nie pomieszały bo będzie kłopot przy złożeniu żeby nasz klucz zadziała),
- zamka w drzwiach przednich pasażera nie posiadam i dowiedziałem się (od pana który w dziale forum Sprzedam\części oferuje trzy R600 na części) że zdarzało się iż fabrycznie owe drzwi pasażera zamka nie posiadały.
- kluczyk od drzwi działa w schowku :)

Tak więc wydaje się, że albo mam 2 kluczyki oryginalnie, albo ktoś zmienił zamek w stacyjce (np po nieudanej próbie włamania od strony pasażera (i rozwalenia zamka w drzwiach jak i w stacyjce).

Jesli chodzi o otwieranie za pomocą pilota to interesuje mnie pewne rozwiązanie które zaproponował bosniak.

na allegro znalazłem alarmy z powiadamianiem, no coś takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=189796174
lub
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=188601580

co sądzicie o tych wynalazkach??
Warto wydać tyle kasy, czy lepiej najprostsze rozwiązanie (np. http://www.allegro.pl/ite..._zamykanie.html za 59zł)??
No i ponowie pytanie - czy sterowanie masą występuje w R620?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Sro Maj 02, 2007 13:14   

Jest to piekne autko, ale nie mercedes S-klass, ani BMW serii7, więc ja bym takich wynalazków nie zakładał, tym bardziej że co 30 dni trza baterie zmieniąc, a w praktyce co 2 tyg. jeżeli chodzi o odległośc powiadamiania to tez pewnie z 2 razy przesadził, w każdym razie jak Ci ma ktoś zwinąć auto, albo radio to jak mieszkasz na 10-pietrze to i tak nie zdążysz, kup dobry prosty alarm ze sterowaniem centralnego i bedzie git, albo komplet oryginalny z rozebranego anglika.
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 02, 2007 13:22   

bosniak napisał/a:
kup dobry prosty alarm ze sterowaniem centralnego i bedzie git, albo komplet oryginalny z rozebranego anglika.


Racja...popieram :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Maj 02, 2007 13:23   

bosniak napisał/a:
Jest to piekne autko, ale nie mercedes S-klass, ani BMW serii7,

pewnie masz rację, ale jak sie ma je od tygodnia a wcześniej Kadecika to...sa wiesz :lol:
bosniak napisał/a:
to jak mieszkasz na 10-pietrze

skąd wiedziałeś że mieszkam na 11-tym :evil:
bosniak napisał/a:
kup dobry prosty alarm ze sterowaniem centralnego i bedzie git, albo komplet oryginalny z rozebranego anglika

czyli coś w okolicach tych 59zł :) czy może lepiej oryginał (z jednym pilotem i centralką koleś ma za 100zł).
Poza tym wyczytałem w RAVE że odpalenia alarmu z pilota powoduje uruchomienie czujnika ruchu w samochodzie, natomiast zamykanie kluczem tego nie robi :( - prawda czy fałsz?

A warto się bawić w dodatkowe zabezpieczenia - jakieś odcinania dodatkowe zapłonów itp :)) ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 02, 2007 13:59   

Cytat:
A warto się bawić w dodatkowe zabezpieczenia - jakieś odcinania dodatkowe zapłonów


Jeśli się to dobrze zrobi to warto ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 02, 2007 15:46   

b_mol napisał/a:
Poza tym wyczytałem w RAVE że odpalenia alarmu z pilota powoduje uruchomienie czujnika ruchu w samochodzie, natomiast zamykanie kluczem tego nie robi - prawda czy fałsz?

prawda prawda :cool: to jakbys chciał psa zostawić w samochodzie albo szybę uchyloną, albo jedno i drugie :smile:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 16:13   

b_mol napisał/a:
iter34 w poscie "Pilot 620 programowanie" napisał, że jego R620 Si Lux '95
nie ma immo - a ja nawet nie mam Lux

Myliłem się. Mam immo.

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 5:16 pm ]
Cytat:
Poza tym wyczytałem w RAVE że odpalenia alarmu z pilota powoduje uruchomienie czujnika ruchu w samochodzie, natomiast zamykanie kluczem tego nie robi :( - prawda czy fałsz?

Prawda.

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 5:17 pm ]
b_mol napisał/a:
PS: Czy to standard, że komplet stanowią dwa klucze - jeden do zamków a drugi do stacyjki?

Nie.

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 5:18 pm ]
Na Twoim miejscu zakupiłbym komplet piloty + centralka z jakiegoś anglika (roczniki 95 i w dół).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 22:29   

piter34 napisał/a:
Na Twoim miejscu zakupiłbym komplet piloty + centralka z jakiegoś anglika (roczniki 95 i w dół).

A nie lepiej kupić nowy alarm i jego sterowanie podpiąć pod centralny zamek?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Wymiana stacyjki i zamków
xytras Rover serii 600, Honda Accord 7 Sro Maj 23, 2007 21:05
ADAM1
Brak nowych postów [R620] Wymiana hamulców
zimek-1985 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Mar 29, 2010 21:48
zuber84cool
Brak nowych postów [R620] Wymiana amortyzatorów
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 12 Czw Maj 20, 2010 13:43
szoso
Brak nowych postów [R620] Wymiana amortyzatorów
ful Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Lut 05, 2008 18:53
ful
Brak nowych postów [R620 sdi 96r.] wymiana sprzęgła
zimek-1985 Rover serii 600, Honda Accord 11 Pon Lis 07, 2011 08:26
R.E.D.



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink