Wysłany: Wto Maj 01, 2007 06:45 [R600] Klima i szarpanie silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witam klubowiczów.
Zwracam się tutaj z dwoma problemami.
Oto pierwszy znich; klimatyzacja mojego Roverka jest całkowicie sprawna, nabita,szczelna,wszyskie czujniki i inne pierdoły funkcjonują (sprawdzone w kilku wrsztatach) mimo to klima is dead. Jedyne co można zaobserwować to wzrost obrotów po wciśnięciu knefla klimy. Wszystko przez to że na przewodzie doprowadzającym zasilanie na sprężarke zamiast napięcia (+) mam mase (-). W żaden sposób nie mogę zlokalizować przyczyny usterki. Wszystkie wtyczki wiązek sprawdziłem i posmarowałem dla lepszego przewodzenia. Wszystkie możliwe bezpieczniki wyjąłem i sprawdziłem. Może koledzy znają przyczyne? lub adres na elektryka który się tym zajmie (Gliwice/okolice).
Teraz rzecz następna; lekkie szarpanie (sporadyczne) które bardzo żadko zmienia się w śilne dławienie a nawet gaśnięcie śilnika, dodam też że podczas gaśnięcia zapala się lampka ostrzegawcza śilnika. W tym wypadku tak samo nie potrafię znaleźć przyczyny tych denerwujących szarpań. Dzieje się to tylko latem,kiedy temperatura na zewnątrz przekracza 20 stopni. Zimą problem nie występuje wogóle. Proszę o pomoc lub jakiekolwiek wskazówki.
Pozdrawiam.
Brt: Mały retusz tematu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 01:21, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 01, 2007 06:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ad. klima. Proponuję ściągnąć sobie Rave (link jest w technicznym FAQ na stronie klubowej). W Rave znajdziesz schemat układu klimy i wg schematu kolejno trzeba przeglądnąć połączenia. Domyślam się ,że oba bezpieczniki od klimy są OK. W takim razie zlokalizuj sterownik klimy i sprawdź czy na brązowym z białym paskiem (chyba) przewodzie masz stały +. Póżniej sprawdź wyjścia ze sterownika i na czerwonym powinieneś mieć też + przy włączonej klimie. Po drodze od sterownika do sprężarki jest jeszcze czujnik temp. oleju. Przewody przy nim są podatne na uszkodzenie, gdyż wystaje on od odudowy filtra oleju w stronę koła (przedniego prawego) warto obejrzeć też ten czujnik. Przy normalnej temp. powinien być zwarty, przy zbyt wysokiej rozwiera obwód. Możesz dla sprawdzenia obwodu klimy pominać ten czujnik. Jak to nie pomoże, to schemat w łapę, analiza i szukanie usterki
Ad. szarpanie. Spróbuj odczytać błędy kompa (jest na stronie klubowej instrukcja i tabela błędów) i na tej podstawie stwierdzić, który czujnik wariuje. Na oko to będzie czujnik położenia wału lub czujnik położenia igły wtryskiwacza, ale to tylko hipoteza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum