Wysłany: Czw Maj 03, 2007 11:12 [R75] Wskaźnik poziomu paliwa - błędne wskazania
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
witam;
sluchajcie stala sie dziwna rzecz
4 dni temu jadac na prostej drodze i majac
ok 20l paliwa w baku, nagle wskazowka jego poziomu
podniosla sie na max, a Range zaczal wahac sie ok 700km;
wspomne ze po zakupie auta mialem juz problem z plywakiem
ktory mierz poziom paliwa - byl on z tego co pamietam odwrotnie wpiety
[jakas absurdalna ingerencja] i wskazowka poziomu zatrzymywala sie na ok 1/4 baku
czy ktos wie o co chodzi? czy to znow plywak? czy moze jakis blad
w kompie [a te mam dwa - co sprawdzilem wg instrukcji ktora
zamiescil na forum jeden z kolegow] czy jeszcze cos innego?
pomozcie bo nie wiem ile mam ON w baku...
pozdr
PD
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Paź 19, 2012 18:18, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 03, 2007 11:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ponieważ zbiornik paliwa ma kształt siodła są w nim umieszczone dwa czujniki poziomu paliwa. Być może któryś "nawalił", ale trochę dziwne, że wskazówka podniosła się na max.
W tej chwili nie przychodzi mi nic innego do głowy jak - odłączenie akumulatora na dłuższy czas (pół godziny - godzina), aby komputer się "zresetował".
PD napisał/a:
moze jakis blad
w kompie [a te mam dwa - co sprawdzilem wg instrukcji ktora
zamiescil na forum jeden z kolegow]
Jak to masz dwa komputery???? Dwa komputery pokładowe? Masz jeden pokładowy (odpowiedzialny m.in. za wskazywanie poziomu paliwa, spalanie, zasięg itp.), a drugi komputer silnika (sterujący jego pracą). Jak już liczysz komputery, to masz jeszcze jeden w webasto, drugi w układzie ABS (czasem modulator nazywany jest komputerem), trzeci w klimatyzacji ... więcej nia przychodzi mi do głowy .
zbiornik paliwa ma kształt siodła są w nim umieszczone dwa czujniki poziomu paliwa. Być może któryś "nawalił", ale trochę dziwne, że wskazówka podniosła się na max.
W tej chwili nie przychodzi mi nic innego do głowy jak - odłączenie akumulatora na dłuższy czas (pół godziny - godzina), aby komputer się "zresetował".
ale wlansnie dobrze ze ten restet ujales w cudzyslow bo
przeciez odlaczenie akumulatora nie wykasuje pamieci...
czyba ze o czyms nie wiem
Cytat:
Jak to masz dwa komputery???? Dwa komputery pokładowe?
mam dwa bledy w jednym komputerze, o to chodzilo:)
kur....ale mnie ten stan drazni i niepokoi...
a bak i plywaki bede mogl sprawdzic dopiero
w poniedzialek najwczesniej bo wiadomo
jaki mamy weekend;
chyba ze jeszcze macie jakis pomysl co
sie do cholery stalo...?
pozdr.
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
ale wlansnie dobrze ze ten restet ujales w cudzyslow bo
przeciez odlaczenie akumulatora nie wykasuje pamieci...
czyba ze o czyms nie wiem
Ja nie wiem, Ty nie wiesz i dopóki nie sprawdzisz nadal nie będziemy wiedzieć .
Wykasować błędy z pamięci możesz w serwisie i to jest oczywiste. Domowym sposobem możesz jedynie zrobić reset komputera pokładowego, a to - według informacji które znalazłem - można wykonać na dwa sposoby:
1. odłączyć akumulator na czas 0,5-1 godziny
2. zresetować komputer/jego ustawienia (nie wiem dokładnie co się resetuje) w trybie diagnostyki OBD pkt. 21.
Cytat:
mam dwa bledy w jednym komputerze, o to chodzilo:)
A, to nie zrozumiałem .
A jaką metodą sprawdzałeś te błędy?
PD napisał/a:
kur....ale mnie ten stan drazni i niepokoi...
Daj spokój - żeby tylko takie problemy mieli ludzie.
Ja zrobiłbym resecik i zobaczył czy pomoże - jak nie to najwyraźniej czujniki...
Wykasować błędy z pamięci możesz w serwisie i to jest oczywiste. Domowym sposobem możesz jedynie zrobić reset komputera pokładowego, a to - według informacji które znalazłem - można wykonać na dwa sposoby:
1. odłączyć akumulator na czas 0,5-1 godziny
szczerze mowiac nie spotkalem sie informacja, iz
0,5-1h bez akumulatora resetuje komputer, ale
w takim razie to zrobie [tylko kolejna watpliwosc,
czy komp po resecie nie bedzie wymagal ode mnie
wprowadzenia jakiegos kodu, albo np immobilajzer? -
a kodu tego nie posiadam; tak np o ile wiem
dzieje sie z syst. audio choc nie philipsa- ktory jest w R75
Cytat:
2. zresetować komputer/jego ustawienia (nie wiem dokładnie co się resetuje) w trybie diagnostyki OBD pkt. 21
probowalem to zrobic ale jakos niespecjalnie mi to wyszlo,
[moze teraz wykarze sie zenujacym ignoranctwem
ale co wlasciwie oznacza skrot OBD?]
Cytat:
A jaką metodą sprawdzałeś te błędy?
zgodnie z instrukcja podana na forum, jeden z punktow
[nie pamietam teraz ktory-w ogole moglby ktos jeszcze raz
wrzucic link do tego art. bo nie potrafie go odnalezc, dobrze
ze go wydrukowalem] pokazywal wyst. bledy;
cyfry 0000 oznaczaly brak bledow, punkt ten mial 5 podpunktow;
czyli wykazalo ze mam 2/5 bledow [oby tylko]
Cytat:
Ja zrobiłbym resecik i zobaczył czy pomoże - jak nie to najwyraźniej czujniki...
dziekuje za porady, naprawde!
pozdr.
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
czy komp po resecie nie bedzie wymagal ode mnie
wprowadzenia jakiegos kodu, albo np immobilajzer? -
a kodu tego nie posiadam; tak np o ile wiem
dzieje sie z syst. audio choc nie philipsa- ktory jest w R75
Żaden kod nie będzie wymagany - tylko do radia. Radio Philips wymaga kodu - ja takie mam i mam kod.
PD napisał/a:
co wlasciwie oznacza skrot OBD?
On Board Diagnostic, a więc diagnostyka pokładowa.
OBC oznacza On Board Computer, a więc komputer pokładowy.
PD napisał/a:
w ogole moglby ktos jeszcze raz
wrzucic link do tego art. bo nie potrafie go odnalezc
Nie było artykułu tylko informacja na grupie dyskusyjnej. Artykuł będzie, jak będzie więcej konkretnych informacji. Narazie jeszcze duuuużo niewiadomych .
Link do tematu: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=13081
Później temat był jeszcze kontynuowany - wpisz OBC w wyszukiwarkę.
Żaden kod nie będzie wymagany - tylko do radia. Radio Philips wymaga kodu - ja takie mam i mam kod.
po napisaniu posta zdalem sobie sprawe ze wlasciwie juz raz
w ziemie auto stalo cala noc bez akumulatora...
Cytat:
On Board Diagnostic, a więc diagnostyka pokładowa.
OBC oznacza On Board Computer, a więc komputer pokładowy.
poprostu dzieki
Cytat:
Nie było artykułu tylko informacja na grupie dyskusyjnej. Artykuł będzie, jak będzie więcej konkretnych informacji. Narazie jeszcze duuuużo niewiadomych .
Link do tematu: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=13081
Później temat był jeszcze kontynuowany
o tym wlasnie poscie myslalem, a dlatego
ze jak piszesz jest jeszcze wiele niewiadomych
to jutro spisze wszystkie swoje dane
i wrzuce do twojego watku
a teraz nawazniejsze:
45min temu wsiadlem do auta-range 345km
zrobilem reset- Range spadlo do 230!
wybralem sie na nocna przejazdzke aby go sprawdzic
przejechalem 8km i Range wskazuje 205km-
kilka razy go przycisnalem, ale to 205km z moich wyliczen
odpowiadaloby rzeczywistej ilosci ON w baku!
[choc wydaje mi sie ze sama wskazowka nie opadla,
lub tylko nieznacznie, ale to moze ja juz o tej porze mam
receptory zagluszone
podumowujac: chyba problem rozwiazany!!!;))
dzieki Marian
pozdr.
PD
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
no wlasnie radosc chyba byla przedwczesna,
bo dzis po uruchomienu auta mialem range 198,
a pozniej juz tylko rosl, teraz jest ok 240km
[a zrobilem jakies 50km po miescie]
oczywiscie nie musze dodawac
ze nie odwiedzilem stacji benz. (
pozdr.
[ Dodano: Nie Maj 06, 2007 5:11 pm ] Marian pomoz!
zaraz po resecie wykonanym z poziomu OBC,
wydaje sie ze Range wskazuje rzeczywisty poziom paliwa
[pasowalo by to wg moich obliczen] ale pozniej juz tylko rosnie
o co tu chodzi?
chyba nie obejdzie sie bez podlaczania do kompa [a to mnie strasznie
drazni gdyz jest jeden kolo w okolicy-prznajmniej ja nie wiem o jakims
innym ktory ma oprogramowanie do R75 i mozna zapomniec
o negocjacji cen]
pozdr.
[/b]
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Robię co mogę . Sorki że tak długo sie nie odzywałem, ale byłem poza zasięgiem internetu.
PD napisał/a:
zaraz po resecie wykonanym z poziomu OBC,
wydaje sie ze Range wskazuje rzeczywisty poziom paliwa
[pasowalo by to wg moich obliczen] ale pozniej juz tylko rosnie
o co tu chodzi?
Hmmm - pisałeś wcześniej (o ile czegoś nie pokręciłem), że miałeś odwrotnie podpięty jeden czujnik paliwa. Napisz jakie wtedy były objawy. Mi to wygląda tak jakbyś właśnie teraz miał ten czujnik odwrotnie wpięty....
Mam pomysł: zatankuj do pełna i wtedy zrób reset OBC. Zobaczymy na jakim poziomie ustawi się wskazówka poziomu paliwa i co będzie się działo z "range".
Mam pomysł: zatankuj do pełna i wtedy zrób reset OBC. Zobaczymy na jakim poziomie ustawi się wskazówka poziomu paliwa i co będzie się działo z "range".
zapomnialem wyslac post na forum: kilka resetow OBC
i (do)tankowan sprawilo ze range znow dziala prawidlowo;
nie wiem co to mialo byc....
pozdr
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum