Forum Klubu ROVERki.pl :: Filtr stozkowy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr stozkowy.
Autor Wiadomość
Tacowski 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 164
Skąd: RUMIA



Wysłany: Sro Maj 02, 2007 22:42   Filtr stozkowy.

Czy ktos z Was wstawial moze filtr stozkowy? A mozy cos o tym slyszal? Czuc jakis przyplyw mocy?
_________________
Pozdrowienia z 3miata
Tacowski R416 Si
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 02, 2007 22:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pawciu87 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 05:35   Re: Filtr stozkowy.

Tacowski napisał/a:
Czy ktos z Was wstawial moze filtr stozkowy? A mozy cos o tym slyszal? Czuc jakis przyplyw mocy?


nie wstawialem, ale z tego co czytalem to nic to nie da... :neutral:
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
arrax 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 45
Skąd: Ostrówek



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 06:11   

hymm moim zdaniem zamontowanie stożka nie da wiele a już na pewno tego nie odczujesz... bo będą to z 2-4KM!!! a o stożkowy filtr trzeba dbać i częściej go wymieniać.
co jeszcze to z pewnością nie filtruje on tak dobrze powietrza jak normalny filtr co sprawia ze do silnika dostaje się więcej syfów :cry:

(jeżeli się mylę proszę o poprawienie)

moim zdaniem nie ma sensu zakładać czegoś takiego....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tacowski 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 164
Skąd: RUMIA



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 08:02   

Ale sa ponoc filtry ktore sie spryskuje preparatem i nie przepuszczaje brudu. Mowie tu o filtrach za 150-200 zł a nie za 40 zl :)
_________________
Pozdrowienia z 3miata
Tacowski R416 Si
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 16:43   

Tacowski napisał/a:
Czy ktos z Was wstawial moze filtr stozkowy? A mozy cos o tym slyszal? Czuc jakis przyplyw mocy?

Przeszukałeś archiwum zanim zadałeś to pytanie?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 17:51   

rozwodzilismy o tym juz troche w innym temacie, wiec tam poczytaj ;)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
Moloch 



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 09:28   

Ale tamten temat był dawno i nieprawda :razz:

Filtr stożkowy nie daje mocy tylko moment obrotowy to po pierwsze :roll: można dodatkowo dołożyć do układu dolotowego strumienice powietrza którą produkuje polska firma Michael :wink:

Po drugie jak założysz jakiegoś Boxa (nie mówie o tych za 50 zł z Allegro tylko BCM lub Simoty 900-400 zł) tak bardzo silnik nie będzie się syfił :razz:

Po trzecie filtrów stożkowych się nie wymienia tak jak standardowych tylko się je impregnuje i nasącza olejkiem (im częściej tym lepiej mniej syfu do silnika, o ile dobrze kojaże to K&N zaleca co 25 tysięcy :?: nie wiem :roll: )

Po czwarte silnik daje ładny dźwięk gdy wchodzi w wyższe obroty :mrgreen:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 08, 2007 11:09   

Moloch napisał/a:
Filtr stożkowy nie daje mocy tylko moment obrotowy to po pierwsze

?? ?
Jakie jest źródło tego info. Pierwsze słyszę... :mrgreen:

Moloch napisał/a:
można dodatkowo dołożyć do układu dolotowego strumienice powietrza którą produkuje polska firma Michael

Pewnie, że można, ale co to da... :roll:
Masz gdzieś jakieś rzetelne wykresy z hamowni potwierdzające słuszność takich rozwiązań?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 11:26   

Kiedyś dość często czytałem forum Hondy. Tam jest dużo wykresów gdzie była widoczna różnica ze stożkiem i bez.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 08, 2007 11:28   

jerzu napisał/a:
Tam jest dużo wykresów gdzie była widoczna różnica ze stożkiem i bez.

Czekam na linki do wykresów :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 11:41   

http://www.civicklub.pl/f...7d69e5c7975aa65
tutaj jest trochę wykresów. Poprzeglądaj sobie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Moloch 



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 12:08   

piter34 napisał/a:
???
Jakie jest źródło tego info. Pierwsze słyszę...

piter34 napisał/a:
Pewnie, że można, ale co to da...
Masz gdzieś jakieś rzetelne wykresy z hamowni potwierdzające słuszność takich rozwiązań?


Pierwszy lepszy serwis o Tuningu... :razz:

piter34 napisał/a:
Czekam na linki do wykresów


Poszukaj sam :wink:
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 13:10   

Nie wiem dlaczego tak pojechaliscie po filtrach stozkowych, wyglada na to ze wiekszosc sie ich wrecz "boi".. To tak jak kolega mojego taty mowi zawsze jak cos grzebiemy przy autkach: "Po co to zmieniac, skoro fabrycznie nie zamontowali, to znaczy ze to niepotrzebne i tylko cos mozna zepsuc" ;)

Sens w tym jest i sam sie nad tym zastanawialem wiele razy, bo dlaczego fabrycznie tych stozkow nie montuja skoro to najprostrza i podstawowa operacja zeby, jednak smiem twierdzic, poprawic osiagi auta.
No nie montuja, bo jest glosno i wieksze koszty, ale przede wszystkim, jezeli jeszcze nie zauwazyliscie te seryjne puszki sa tak projektowane, zeby nie cale i nie bezposrednio, powietrze dostawalo sie do silnika. Cel jest taki zeby ograniczyc halas i spalanie, a tym samym moc.. a seryjne kolektory wydechowe, a seryjne uklady wydechowe? Tez badziew!

Mialem filtr stozkowy juz w dwoch samochodach i mialem tych filtrow kilka i roznych.
To fakt drogie sa lepsze! K&N prawdopodobnie najlepszy i sprawdzony nie tylko przeze mnie.
Co do mocy czy momentu to wydaje mi sie, ze wzrasta raczej moc a moment spada nawet, bo efekt jest taki ze w gornym zakresie obrotow auto sie lepej wkreca, ale cierpisz przez to w codziennej jezdzie bo traci na elastycznosci niestety. Cos za cos.

Chociaz dopiero co kupilem swoje autko i mam swiezo zmieniony filtr seryjny, to juz zakupilem stozek K&N i w najblizszym czasie skompletuje z rur i kolanek profi dolot odgrodzony od silnika i z doprowadzeniem zimnego powietrza.

Mowcie co chcecie ale kazde 5km "cos daje" naprawde, nie wszystko od razu, nauczylem sie tego na moim Nissanie SR20DE, ze powoli malymi kroczkami, bo tylko tak mozna w silnikach N/A uzyskac w efekcie koncowym szokujacy efekt. A przeciez o to w tym chodzi! :mrgreen:
 
 
Moloch 



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 13:25   

Dobrze powiedziane ale dodam od siebie na stronie Chojnackiego KLIK jest bardzo dobrze przedstawione czemu takich rzeczy nie wstawiają fabryki. A i są wykresy KM i NM różnych przeróbek. :mrgreen:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 08, 2007 13:52   

ceremony napisał/a:
Co do mocy czy momentu to wydaje mi sie, ze wzrasta raczej moc a moment spada nawet, bo efekt jest taki ze w gornym zakresie obrotow auto sie lepej wkreca, ale cierpisz przez to w codziennej jezdzie bo traci na elastycznosci niestety. Cos za cos.

Dokładnie.
Dlatego się do wypowiedzi Molocha przyczepiłem.

jerzu napisał/a:
http://www.civicklub.pl/f...7d69e5c7975aa65
tutaj jest trochę wykresów. Poprzeglądaj sobie

Czekam na klucz aktywacyjny.
Czy Twoim zdaniem na tych wykresach zobaczę ten większy moment obrotowy po zastosowaniu stożka?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
xavier 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 49
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 14:32   

a ja moge powiedzierc tylko tyle od siebie ze wsadzilem tacie do berlingo 1.9HDi ztozek jamexa..zrobielm jakies tam power rury i powiem tak..glosniej slychac swist turbiny i na 2gim biegu jest faktycznie lepszy zbior..tak jakby trubo dluzej zassyalo..ale czy to nie jest efekt palcebo to wam nie powiem :wink: ..wydaje mi sie ze stzoek cos tam daje.. :smile:
_________________
R620Si ltd Nightfire Red
 
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 14:51   

xavier napisał/a:
a ja moge powiedzierc tylko tyle od siebie ze wsadzilem tacie do berlingo 1.9HDi ztozek jamexa..zrobielm jakies tam power rury i powiem tak..glosniej slychac swist turbiny i na 2gim biegu jest faktycznie lepszy zbior..tak jakby trubo dluzej zassyalo..ale czy to nie jest efekt palcebo to wam nie powiem :wink: ..wydaje mi sie ze stzoek cos tam daje.. :smile:


Brawo! W dieslu to napewno efekt szokowy :lol: no swietny pomysl! Poza tym jakies tam power rury i jakis tam stozek to jakis tam efekt.. :roll:
Najlepiej zamontuj magnetyzery, to jest dopiero placebo (palcebo ;)) :razz:
..wydaja sie byc skuteczne.. ;)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 08, 2007 14:55   

xavier napisał/a:
losniej slychac swist turbiny i na 2gim biegu jest faktycznie lepszy zbior

Jeżeli tylko na 2 biegu, to na pewno jest to "efekt placebo". ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
xavier 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 49
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 14:59   

no i juz mozemy zakonczyc debate na temat stozka :mrgreen:

[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 4:02 pm ]
ceremony napisał/a:

Brawo! W dieslu to napewno efekt szokowy :lol: no swietny pomysl! ..wydaja sie byc skuteczne.. ;)


no i tu jestes w bledzie..ja to wsadzilem do berlingo bo lezalo mi w piwnicy bez potrzeby..natomiast po saczu jedzi golif w KLEKOCIE ktory ma 235hp i tam jest stozek i nie sadze zeby wlasciel tego autka zrobil blad wsadzajac go tam mimo ze to diesel :wink:
_________________
R620Si ltd Nightfire Red
 
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 15:14   

xavier napisał/a:

no i tu jestes w bledzie..ja to wsadzilem do berlingo bo lezalo mi w piwnicy bez potrzeby..natomiast po saczu jedzi golif w KLEKOCIE ktory ma 235hp i tam jest stozek i nie sadze zeby wlasciel tego autka zrobil blad wsadzajac go tam mimo ze to diesel :wink:


napewno 1/4 z tego daje ten stozek ;) a tak naprawde nie widze wiekszego sensu wkladania do diesla, ale.. nie znam sie na silnikach wysokopreznych i tez ich nie lubie dlatego OKEJ :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Filtr Stozkowy
Kamill1176 Tuning mechaniczny 1 Sro Sie 24, 2016 08:13
bociannielot
Brak nowych postów [214] Filtr stożkowy / dolot
Szulz Tuning mechaniczny 6 Pią Kwi 29, 2016 18:47
tomii620si
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ Rover 620 SDI] Filtr stożkowy
Artur20-2012 Tuning mechaniczny 5 Sro Wrz 12, 2012 11:23
Pływak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R623 si] Filtr stożkowy.
bert623si Tuning mechaniczny 1 Wto Lut 14, 2012 15:46
davidlive
Brak nowych postów Filtr stożkowy Rover 416
krk Tuning mechaniczny 3 Pią Wrz 17, 2010 14:11
Pływak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink