Wysłany: Pon Maj 07, 2007 17:44 [R75] Sprzęgło, odpowietrzanie sprzęgła
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
No to jeszcze jedno pytanko: jakie jest w moim R 75 CDT z 99r sprzęgło? Problem jest w tym , że po paru godzinach stania(np.- noc) przy ruszaniu szarpie ( jak by podskakiwał przód),ale po przejechaniu około kilometra wszystko wraca do normy !! Co to może być?
Pozdrawiam
_________________ Tomek0019- R 75 CDT
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 17:45, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 07, 2007 17:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ale o co Tobie dokładnie chodzi?
Średnicę tarczy, liczbę zębów...?
Tomek0019 napisał/a:
Problem jest w tym , że po paru godzinach stania(np.- noc) przy ruszaniu szarpie ( jak by podskakiwał przód),ale po przejechaniu około kilometra wszystko wraca do normy !! Co to może być?
Kończące się sprzęgło (moim zdaniem sprężynki na tarczy, odpowiadające za tłumienie drgań)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Codzi mi o to, czy jest to zwykłe sprzęgło (tarcza, docisk, itp) jak w zwykłych samochodach, czy będzie pasowało od BMW i co to jest koło dwumasowe?
Pozdrawiam
Sprzęgło jest zwykłe, ewentualnie w tarczy może nie być spręzynek, bo ich rolę spełni własnie koło dwumasowe. A co to takiego to najlepiej poszukac u wujka googla Pierwszy link z googli wygląda TAK
PS. Czy to szukanie naprawdę jest takie trudne odrobinę wysiłku please..
Właśnie - może masz problem z układem sprzęgła: wysprzęglik, pompka. Widziałem, że szukasz również skrzyni biegów do Swojego auta - jesteś pewien, że masz skrzynię do wymiany? Napisz jakie masz objawy.
Jak Ci szarpie tyko po dłuższym postoju, a potem jest OK to moim zdaniem niekoniecznie skrzynia. Gdyby skrzynia była padnięta, to objawy powinny być zawsze takie same - niezależnie od czasu postoju. Tak mi się wydaje... może ktoś bardziej doświadczony tu zajrzy i nas oświeci.
A to zgrzytanie przy zmianie biegów (z 2 na 3) występuje zawsze czy tylko czasami? To wskazuje na zużycie synchronizatora - niestety nie wiem czy można dokupić sam synchronizator, ale na pewno byłby tańszy niż cała skrzynia...
Sprzęgło puszcza Ci nisko (przy podłodze), czy wysoko?
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 08:17
żeby wykłuczyć ukłąd pompka - wysprzęglik, pierwsze co musisz zrobić to odpowietrzyć ukłąd i dolać płynu- moze jest zapowietrzony, jeśli to nie pomoże to przed każdą zmianą biegów "popompuj" kilka razy pedałem sprzęgła- jeśli bedzie efekt to sprawa jest wyjaśniona, jesli nie to jednak skrzynia.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 10:18
PHJOWI napisał/a:
w r 75 sprzegło się samo odpowietrza po przez wcisnięcie pedałów hamulca i sprzegła i pompowanie. na zapalonym silniku
Z całym szacunkiem, ale jakieś czary mary wypisujesz.
Pompka sprzęgła odpowietrza się sama bo ma taką konstrukcje i nie ma żadnego związku z pedałem hamulca, ale tylko sama pompka!!. Do wysprzeglika dochodzą 2 przewody jeden od pompy, drugi do odpowietrzania układu właśnie. Beż odpowietrzenia będziesz miał w skrajnych warunkach (np po założeniu nowego wysprzęglika, albo przy mikro nieszczelnościach) 15 cm powietrza w przewodzie, które nie jest nieścisliwe jak płyn hamulcowy, dlatego trzeba układ odpowietrzyć.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 12:21
PHJOWI napisał/a:
ciśnięcie pedała hamulcowa służy jako pomoc, poprostu równo zaś stoją pedały
Nie wiem do czego to ma być pomocne, ale jak tak robisz i tobie pomaga to ok.
Konstrukcja obu pedałów jest taka, ze ten od sprzęgła jest zawsze nieco wyżej od hamulca, ale to i dobrze. Długi skok sprzęgła to w rezultacie mniejsza siła potrzebna do nacisku i łatwiejsze ruszanie co w dieslu ma spore znaczenie.
Na wielu forach angielskich ludzie maja właśnie problem z odpowietrzeniem, jest to bardzo proste w wykonaniu, ale i bardzo pomocne bo w wielu przypadkach zamiast dużych wydatków związanych z wymianą pompki sprz. czy wysprzeglika, skończyło się na odpowietrzeniu i nieistotnym koszcie płynu hamulcowego. Warto to zrobić, choćby w celach diagnostycznych
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 23:01 Re: [R 75 CDT -99r]sprzęgło w R75
Tomek0019 napisał/a:
Ok. koledzy ! to jak mam odpowietrzyć pompkę sprzęgła (i wysprzęglik też?)
Potrzebne Ci będą:
1. płyn hamulcowy DOT4
2. klucze oczkowe (o ile mnie pamięć nie myli nr 10 i 8 )
3. dwa gumowe wężyki i strzykawka
4. śrubokręt krzyżakowy
5. naczynie (np. słoik)
A. Odkręcasz osłonę kolumny kierownicy i wyjmujesz wyłącznik świateł i halogenów (nie musisz odpinać przewodów – wystarczy wysunąć z otworu co poprawi Ci widoczność okolicy pedału sprzęgła). Odpinasz sprężynę pedału sprzęgła.
B. Uzupełniasz ilość płynu w układzie: nad pedałem sprzęgła jest umieszczony czarny, plastikowy zbiorniczek. Odkręcasz nakrętkę, wyjmujesz uszczelkę (w kształcie kondomu skierowanego do dołu) i palcem sprawdzasz ilość płynu w zbiorniczku. Poziom powinien sięgać do ok. połowy zbiorniczka – jeśli jest mniej dolej (strzykawką z zamontowanym wężykiem).
C. Montujesz wężyk na śrubie odpowietrzającej – jest ona umieszczona na końcu wężyka układu pompka-wysprzęglik. Śrubę tą znajdziesz pod akumulatorem (patrz fotka w załączniku). Drugi koniec wężyka umieść w naczyniu do którego będzie spływał płyn z układu.
D. Teraz wykonujesz następujące czynności:
1. odkręcasz śrubę odpowietrzającą
2. powoli wciskasz pedał sprzęgła (płyn wypływa)
3. zakręcasz śrubę odpowietrzającą
4. sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku i ewentualnie uzupełniasz
5. powoli podnosisz pedał sprzęgła
6. wracasz do pkt. nr.1 i tak w kółko
Wykonujesz 4-5 takich cykli, co spowoduje napełnienie układu pompka-wysprzęglik nowym płynem hamulcowym i ewentualnie usunięcie powietrza.
Pozdrawiam!
p.s. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem, bo ostatnio zasuwam 25 godzin na dobę i oczy mi się już zamykają.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Maj 18, 2007 06:56
1). klucz 13 i 8 - uważaj żeby nie ukręcić tego elementu, bo będzie po wysprzegliku- klucz 13 służy do przytrzymania i powinien być jak najbardziej nieruchomy -kluczem 8 odkręcasz i zakręcasz odpowietrznik
2). ciągle podczas odpowietrzania sprawdzaj ilość płynu w zbiorniczku przy pompce potrafi szybko spaść
3). całą operację można zrobić w pojedynkę, ale jeżeli masz kogoś pod ręką to dobrze to zrobić z dwie osoby jedna pompuje druga odpowietrza - wiesz wtedy czy było dużo powietrza w układzie czy nie, a poza tym tak jest bezpieczniej.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 142 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Maj 21, 2007 15:51
A w jakich przypadkach może się zapowietrzyć pompka sprzęgła i wysprzęglik?
Czy po wymianie kompletnego sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) trzeba odpowietrzać ?
U mnie zaczęło się bezczelnie ślizgać (117.000 przebieg cdti) i planujęwłaśnie wymianę.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Maj 21, 2007 18:35
przy zdjęciu skrzyni odłączasz pompke od wysprzęglika, ta szybkozłaczka jest tak skonstruowana, ze nie ma potrzeby odpowietrzania po założeniu skrzyni, ale jesli ktoś to wykonał niefachowo (grzebał coś przy tych złaczkach) to moze dojśc do zapowietrzenia i wtedy trzeba odpowietrzyć.
Co do innych przyczyn-czasem powstają mikronieszczelnosci w wysprzęgliku w wyniku jego zużycia (plastik), które mogą powodować zasysanie powietrza i wtedy trzeba odpowietrzyć, czasem ktoś niezbyt dobrze dokręci odpowietrznik i wtedy jest możliwośc wypływania płynu i dochodzi do zapowietrzenia układu, ale to bardzo rzadko. Pompka sprzęgła tez moze być źródłem nieszczelności i wycieków płynu, wtedy też należy odpowietrzyć, szczególnie po wymianie pompki. Prawidłowo działające sprżegło bierze na samej górze i nie ma potrzeby wciskania go do samego"dna".
Sanki raczej trzeba zdjąc, można i bez tylko opuścić ale wtedy jest więcej problemów, ja tak robiłem ale co się namęczyłem to moje (zresztą sam bez pomocy). Radze zdjąc sanki- jest troche roboty ale mniej kombinacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum