Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wycena naprawy - prośba o konsultację
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wycena naprawy - prośba o konsultację
Autor Wiadomość
andrzej_g 



Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: Katowice



  Wysłany: Pią Maj 11, 2007 14:41   [R75] Wycena naprawy - prośba o konsultację
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

"BŁĄD W SKRZYNI "BRAKE SOLENOID OPEN CIRCUIT SHORT CIRCUIT TO GROUND OR
BATTERY" NAWIĄZUJĄC NAPRAWA SKRZYNI BIEGÓW KOSZT OK 6000 ZŁ . SILNICZKI
KOLEKTORA SSĄCEGO SĄ PO 523ZŁ SZT x2 + 70 ZŁ MONTAŻ USZKODZONY JEST
SILNIK WENTYLATORA KOSZT 2500 ZŁ + MONTAŻ 200 ZŁ NETTO , ORAZ ROLKA PASKA
ALTERNATORA KOSZT 650 ZŁ . CO DO SKRZYNI URZYWANE 4700 ZŁ + 800 ZŁ MONAŻ"

Mam pytanie co to sa ;) i na co maja wplyw:
- SILNICZKI KOLEKTORA SSĄCEGO
- USZKODZONY JEST SILNIK WENTYLATORA - temeretaure mam zawsze idealnei w
polowie, wiec na co ma wplyw ten silniczek a co za tym idzi ejak sadze brak
pracy wntylatora? Czy mozna to kupic uzywnae i ile moze kosztowac uzywka?

Pozdrawiam wszystkich

Andrzej
-----------------------------------
R 75 2.0 kV6
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 22:00, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 11, 2007 14:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 11, 2007 14:43   

andrzej_g napisał/a:
Mam pytanie co to sa ;) i na co maja wplyw:
- SILNICZKI KOLEKTORA SSĄCEGO

Prawdopodobnie chodzi o zawory VIS odpowiadające za zmienną długość dolotu

andrzej_g napisał/a:
USZKODZONY JEST SILNIK WENTYLATORA

To popularna usterka w R75. Koledzy zaraz napiszą w szczegółach o co chodzi oraz jak sprwadzić, czy to rzeczywiście padło.

Zmień tytuł wątku!!! Jest niezgodny z zasadami kącika (model R w nawiasach kwadratowych)

[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 2:44 pm ]
Czy coś się dzieje ze skrzynią, że chcą ją naprawiać?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
andrzej_g 



Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 14:50   

Cytat:
Czy coś się dzieje ze skrzynią, że chcą ją naprawiać?

BŁĄD W SKRZYNI:
"BRAKE SOLENOID OPEN CIRCUIT SHORT CIRCUIT TO GROUND OR BATTERY"

Nie mam pojecia co to znaczy :(

Pozdrawiam
Andrzej
--------------------
R 75 2.0 kV6 200
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 14:55   

andrzej_g napisał/a:
"BRAKE SOLENOID OPEN CIRCUIT SHORT CIRCUIT TO GROUND OR BATTERY"

"otwarty obwód solenoidu hamującego, zwarcie do masy lub akumulatora"
stawiam na jakąś kabelkologię
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 11, 2007 15:01   

Co ma brake solenoid do skrzyni?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 15:02   

piter34 napisał/a:
Co ma brake solenoid do skrzyni?

ja nie wiem ja tylko przetłumaczyłem :roll:
może mechanik doszedł do wniosku że to gdzieś we środku skrzyni siedzi :?: :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 15:12   

andrzej_g napisał/a:
- USZKODZONY JEST SILNIK WENTYLATORA - temeretaure mam zawsze idealnei w
polowie, wiec na co ma wplyw ten silniczek a co za tym idzi ejak sadze brak
pracy wntylatora? Czy mozna to kupic uzywnae i ile moze kosztowac uzywka?
Silniczek ma wpływ na klimatyzację. Przy uszkodzonym wentylatorze podczas postoju nie będzie działać klimatyzacja. Jak postoisz trochę w korku to nie poczujesz zimnego powietrza. Używany silnik wentylatora to kosz ok. 800 zł. W większości przypadków uszkodzenie polega na wytarciu szczotek - można więc rozebrać silnik i je wymienić. Jest z tym trochę pracy, ale wszystko da się zrobić i zostaje sporo gotówki w kieszeni. Mam nadzieję, że w końcu w ten weekend skończę artykuł na ten temat to będziesz wiedział co i jak.

Jak się podsumuje kwoty które podałeś, to się człowiekowi trochę słabo robi ....

Pozdrawiam!
 
 
andrzej_g 



Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 16:38   

Cytat:
Jak się podsumuje kwoty które podałeś, to się człowiekowi trochę słabo robi ....


No mi sie wlsnei az ciemno przed oczami zrobilo.....

Odnosnie skrzyni - skrzynia przy zmianie biegu rwie autem niemilosiernie, zwlaszcza przy redukcjach, mam az wrazenei ze zaraz cos gdzies tam urwie, tam mocno szarpie. Nie wiem natomiats dlaczago mechanik podal blad BRAKE SOLENOID OPEN CIRCUIT SHORT CIRCUIT TO GROUND OR BATTERY jako blad w skrzyni.

Cytat:
Silniczek ma wpływ na klimatyzację. Przy uszkodzonym wentylatorze podczas postoju nie będzie działać klimatyzacja. Jak postoisz trochę w korku to nie poczujesz zimnego powietrza. Używany silnik wentylatora to kosz ok. 800 zł. W większości przypadków uszkodzenie polega na wytarciu szczotek - można więc rozebrać silnik i je wymienić. Jest z tym trochę pracy, ale wszystko da się zrobić i zostaje sporo gotówki w kieszeni. Mam nadzieję, że w końcu w ten weekend skończę artykuł na ten temat to będziesz wiedział co i jak.

Czyli teoretycznie mozna z tym zyc? Przynajmniej jakas chwile bo ..wlasnie po zsumowaniu kwot mdleje....i chce to jakos zminimalizowac. Ale przed skryznia chyab nei uciekne :cry:
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 18:16   

Poszukaj tańszych alternatyw, innego warsztatu, chocby był dalej od domu :smile: Szczerze mówiąc ja bym tego za te pieniądze nie robił... wolałbym sprzedać obniżając cenę o parę tysięcy... Ale na razie szukaj. Na dobry początek dwa pouczające tematy:
http://www.roverki.pl/for...p=106634#106634 - przeczytaj do końca
http://www.roverki.pl/for...ghlight=#105541 Glowa do góry!
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 18:20   

andrzej_g napisał/a:
Czyli teoretycznie mozna z tym zyc? Przynajmniej jakas chwile bo ..wlasnie po zsumowaniu kwot mdleje

tak można najlepiej nie włączać klimy przełączyć na ekonomy wtedy spręrzarka nie działa. w ostateczności można przełączyć na auto jadąc w trasie ale nie zapominając o przełączeniu na ekonomy jak się zatrzymuję
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 01:07   

SOLENOID
jest to cewka elektryczna która moze miec takie same zadanie jak synchronizator w manualnej skrzyni,lub słuzy w jakis sposób do płynnej zmianą biegów
Same tłumaczenie przez Andrzeja "otwarty obwód solenoidu hamującego, zwarcie do masy lub akumulatora" daje do myslenia
To moze byc przyczyną szarpania skrzyni, po prostu nie ma synchronizacji obrotowej miedzy silnikiem a przekładnia. Jak dla mie to jest powazna sprawa,takie szarpanie daje przeciązenie na silniku co skutkuje skróceniem zywotnosci paska rozrządu.Koło dwumasowe nie zredukuje wszystkich szarpnie i przeciązen
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 11:36   

ale taki niedomknięty lub zwarty może mieć miejsce nie tylko w samej cewce, ale rownież gdzieś po drodze, więc może warto przed rozbebeszeniem skrzyni przejrzeć kabelki :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 12:56   Re: [R 75 2.0 kV6 2000] wycena napr. - prosba o konsultacje

[quote="andrzej_g]
SILNICZKI KOLEKTORA SSĄCEGO SĄ PO 523ZŁ SZT x2 + 70 ZŁ MONTAŻ [/quote]

Te silniczki są do regulacji długości kolektora ssącego w silnikach KV6.
Jest to popularna usterka jednak nie ma potrzeby tego wymieniać - one są dwa przykręcone do kolektora z lewej strony silnika (od strony głównego paska rozrządu.
Jeden się nazywa BALLANCED VALVE (otwiera się przy 2700 obr/min) a drugi POWER VALVE (otwiera się przy 4000 obr/min) - Poszukaj w RAVE - tam wszystko jest opisane.
Normalnie oba sa zamkniete ale przy ostrym dodaniu gazu się otwierają - Ballanced przy 2700 a Power przy 4000 obr/min.

Ich usterka polega na tym że jak je rozbierzesz to w środku jest mały silniczek, przekaźnik i dwa mikroswitche - te mikroprzełaczniki po pewnym czasie tracą kontakt z płytką w która są wlutowane - trzeba po prostu przelutować płytkę (ot cał robota) - UWAGA - pamiętaj o dobrym poskładaniu calości - chodzi mi głównie o plastykowy rdzeń który się obraca dzięki przekładni ślimakowej - on ma wypustki które sterują mikroprzełacznikami - chodzi o to aby zlożyć tę wypuste po włąściwej stronie a nie na odwrót. reszta to banał.

Czasami też wypalaja się szczotki w silniczku - szczególnie ten BALLANCED bo on się załącza cześciej (niższe obroty silnika)

Ja tak miałem i poprawiłem - na następnym teście na komputerze mechanika było wszystko OK.

Bez sprawnych silniczków da się jeździć ale auto może nie mieć takiego zrywu i zużycie paliwa może wzrosnąć.


SL

piter34: poprawiłem cytat
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Maj 14, 2007 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 09:54   

Myślę, że warto dodać taki opis do Technicznego FAQ ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 10:20   

A jakiś pomagasik dostanę :-)
A co do silniczków to moge zaoferowac pomoc w ich naprawie.
tel 605/732-736
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:11   

roadking napisał/a:

Te silniczki są do regulacji długości kolektora ssącego w silnikach KV6.

Napisz czym się objawia ich usterka, do dorzucę info do FAQ.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:29   

Objawy sa trudne do wychwycenia ponieważ wyczucie kilku koni wiecej lub mniej oraz zmiana zużycia paliwa o 1 litr przy spalaniu 13 litrów w mieście mieści sie w polu subiektywnego błedu. Przykładowo poprzedni właściciel jeździł z uszkodzonymi silniczkami i nawet o tym nie wiedział.

Ich działanie można sprawdzić tylko kompem, z tego co pamiętam jak któryś szwankuje to zostaje kod błedu, ale nie dam za to glowy.

Ważne jest też aby je dokładnie zmontować najlepiej doszczelniając silikonem - ewentualne nieszczelności bedą powodowały nierónomierne wolne obroty.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:52   

Dodałem do FAQ:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#83
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 21:04   

gratulacje jak ktoś ma taką usterkię to napewno się ucieszy że można zaoszczędzić
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wycena kosztów naprawy
szmigiers Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Lut 15, 2011 17:05
szmigiers
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Prośba o wycenę kosztu naprawy pojazdu
RafDom Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Cze 23, 2011 00:48
RafDom
Brak nowych postów [R75] Wycena rozrządu drogo czy nie????
mechanik w bruxeli za komplet rozrzadu+pompa nowa+robocizna powiedzial 1900zl to drogo czy nie
zajac Rover serii 75, MG ZT 17 Wto Kwi 14, 2009 14:17
REMO
Brak nowych postów [R75] Webasto - od diagnozy do naprawy
xieciun Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Gru 22, 2012 07:56
szemet33
Brak nowych postów [R75] Tutorial naprawy silniczków VIS
sknerko Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 13, 2010 14:20
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink