Forum Klubu ROVERki.pl :: Witam wszystkich :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Witam wszystkich :)
Autor Wiadomość
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 16:53   Witam wszystkich :)

Witam wszystkich klubowiczów :)

Mam Rovera 420D 96r, którego wczoraj formalnie odkupiłem od ojca :) W sumie to jeżdżę nim od kiedy ojciec go kupił (będzie ponad 7 lat, niedługo wcześniej zdobyłem prawo jazdy) tak więc nie mogę powiedzieć, że jestem "nowy" w temacie jazdy Roverem ale z pewnością nowy na tym forum.
Zdjęć niestety obecnie nie mam, a i w tej chwili auto nie jest zbyt fotogeniczne bo w przednim zderzaku świeci zaklejona tylko dziura po kopycie sarny, którą nie dawno "upolowałem" wracając do domu :( Na szczęście poza zderzakiem poszły tylko wentylatory chłodnic, reszta auta cała.
Stronę znałem od lat ale na forum zapisałem się dopiero teraz z dwóch powodów. Pierwszy to kwestia formalna, wcześniej auto należało do ojca i ja się ograniczałem tylko do jeżdżenia, serwis ojciec i tak zawsze sam załatwia a na żadne modyfikacje by mi nie pozwolił bo takich rzeczy po prostu nie uznaje. Co by nie mówić, do dzisiaj uważa, że całkiem zgrabny spoiler na klapie naszego Roverka (z takim go kupił) tylko szpeci auto...
Degustibus ;)
Drugi powód to konieczność zdobycia wiedzy serwisowej o moim aucie a mnie nie stać na taką rozrzutność jaką wobec mechaników ma czasami mój ojciec. Poza tym generalnie uważam, że czego człowiek sam nie zrobi/nie przypilnuje, to mu dobrze na pewno nie zrobią. Tylko do tego potrzeba wiedzy ;)
Roverek jeździ na polskich drogach już 8 rok a jak to wpływa na każde auto za wyjątkiem czołgu tego pisać nikomu nie muszę.
Do tej pory auto w zasadzie sprawowało się bardzo dobrze, był jakiś drobny wyciek oleju i uszkodzony zawór klimy oraz układ załączający klimatyzację przy odp. obrotach (do dzisiaj uważam, że odpowiedzialna za to była firma serwisująca klimę, bo wszystko nawaliło w jednym miesiącu) a poza tym nic się z nim nie działo. Niestety ostatnio zaczęły dawać o sobie tuleje zawieszenia. Tylnie już wymienione a przednie w kolejce do wymiany. Muszę też wymienić świece żarowe bo auto ostatnio dość często dziwnie odpala jak jest zimne.
Z autka generalnie byłem i jestem zadowolony, jest bardzo wygodne, fajnie się nim jeździ (poza parkingami, bo skrętność to ma TIRa) i jest bardzo ekonomiczne, nie znam drugiego auta tej klasy co przy 2L silniku pali tak mało w cyklu mieszanym (bo tak wygląda moja codzienna jazda, 40km trasa do pracy i następne 5-10 po mieście). Co prawda chętnie odżałowałbym te 1,5l paliwa więcej na rzecz silnika SDI ale "klekot" też daje rade :)

Interesuję się elektroniką, pracuję jako inżynier w fabryce i mam zamiar wprowadzić parę modyfikacji do teraz już mojego autka :)
Oczywiście jak coś ciekawego zrobię to na pewno opiszę na forum.

Pozdrowienia,
Tomek

PS: Nick wynika z tradycji szkolnej/allegro/ebay, nie jestem (aż) taki zły ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 13, 2007 16:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pawciu87 




Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 17:39   

alale zes sie chlopie rozpisal :mrgreen: to teraz pozostaje Ci tylko sie przylaczyc do klubu :wink:
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 13, 2007 18:18   

No to Panie inzynierze teraz do roboty i dzielic sie fachowa wiedza ;)
Moze poprawisz elektronike w Rkach... sprzedaz patent i zajmiesz sie produkcja ulepszaczy :)

Witam i serdecznie pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 19:27   

Tyle, że mam klekota i to jego chcę poprawiać a jest co :)
A tak na poważnie, ostatnio na elektrodzie znalazłem temat o wskaźniku poziomu płynu do spryskiwaczy i mam zamiar coś takiego zamontować do mojego R400 bo kaczucha w tym aucie łyka chyba z 6L płynu i nigdy nie wiem ile go jest i kiedy się skończy O_o
Rzecz w sumie prosta do zrobienia, najważniejsze, żeby jakoś estetycznie zamontować wskaźnik w kabinie, w końcu nie chce szpecić auta.
 
 
 
tomke 



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 77
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 22:48   

No to witaj.
Ściągnij Rave, omaraj schematy może mam coś podpowiesz.... :lol:

Pozdrowienia i szerokiej drogi :cool:
_________________
Rover 400 1.4Si 16v
www.tomke78.fotosik.pl
 
 
 
Paul 




Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 10:47   

Witam i ja :D
Czy to chodzi o to samo Leszno :?: (PL xxxxx)
Dopisz cosik więcej w profilu nt. auta :)
No i zapraszamy do Klubu :D
Ile pali ten Twój klekot? Bo nie wydaje mi się, żeby SDI palił aż tyle więcej.
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 14:28   

Szybowcowe leszno ale blachy ma rawickie (PRA) bo mieszkam w Bojanowie. Podaje Leszno w opisach bo Bojanowo mało kto kojarzy ;)
Rover zielony metalic ze spoilerem na klapie, wyróżnia się przednim i tylnym zderzakiem, z przodu spora niepomalowana (ale zaklejona) dziura po kopycie a z tyłu małe pęknięcie po zimowych tańcach na oblodzonym parkingu :P
Anyway, oba zderzaki mam zamiar w najbliższym czasie wymienić ;)

Pali moim zdaniem mało, ok. 5L w cyklu mieszanym i tak wychodzi mi z prostych rachunków. Wiem to mniej więcej po km, które robie i ilości paliwa, które kupuje, chociaż nigdy dokładnie nie bawiłem się licznikiem, mój ojciec też nie.
Kalkulacja jest jednak prosta, auto od ponad 7lat robi dziennie tą samą trasę, czyli ~50km (do pracy i z powrotem). Miesięcznie wychodzi średnio 1200km (wyjazdy po pracy i łikendy) a ogólnie tankuje miesięcznie ~60L paliwa (co dość często starcza nawet nie na 4 ale na 5 tygodni). Oboje ze staruszkiem jeździmy zwykle 110-120km/h z tym, że ani ja ani ojciec nie bujamy auta godzinę bo tego zwyczajnie nie lubimy :)
Mój kumpel ma Golfa III TDi, owszem, ciśnie to lepiej niż Rover (nic dziwnego, moc praktycznie ta sama a auto sporo lżejsze) ale jak wiele razy widział jak mi "schodzi" wskazówka od paliwa z tygodnia na tydzień to był w niemałym szoku :)
Ekonomia to jeden z największych plusów tego auta.
 
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 15:16   

Witam na forum :-)
 
 
 
Paul 




Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 20:26   

UncleAllEvil napisał/a:
Szybowcowe leszno ale blachy ma rawickie (PRA) bo mieszkam w Bojanowie. Podaje Leszno w opisach bo Bojanowo mało kto kojarzy

Heh, mieszkałem swego czasu w Gołaszynie :D , znam strony ;)
Do pracy do Rawicza jeździsz, czy do Leszna? (SEWS jak myślę? ;) )
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 22:39   

W Gołaszynie? Poważnie? Ja mieszkam w Gołaszynie (bunkry woprowskie na prawo przy tablicy miasta) :)
A jeżdże do Leszna :)
Musimy się kiedyś umówić, mam potrzebę obejrzeć silnik twojego autka bo Brt w innym temacie namówił mnie na założenie intercoolera i chciałbym zobaczyć jak to jest rozwiązane w oryginale :)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 22:42   

tylko zabierzcie klucze, bo trzeba będzie pokrywę zdjąć ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Paul 




Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 07:31   

UncleAllEvil napisał/a:
W Gołaszynie? Poważnie? Ja mieszkam w Gołaszynie (bunkry woprowskie na prawo przy tablicy miasta)

A ja po drugiej stronie wsi, nad stawem :D
UncleAllEvil napisał/a:
Musimy się kiedyś umówić, mam potrzebę obejrzeć silnik twojego autka bo Brt w innym temacie namówił mnie na założenie intercoolera i chciałbym zobaczyć jak to jest rozwiązane w oryginale

Nie widzę problema :) - moje namiary masz w profilu a telefo wysyłam na PW.

Brt napisał/a:
tylko zabierzcie klucze, bo trzeba będzie pokrywę zdjąć

Loooooozik, jakby co to zębami odkręcimy ;)
 
 
Viniu 




Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 07:59   

Witaj "Wujek"
Paul napisał/a:
A ja po drugiej stronie wsi, nad stawem
Świat jest jednak mały... Od razu wpada mi do głowy ten dowcip z końcówką... "Jasiu!!?? Tata!!??"... Sorki za Off Topa.. ;)
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 23:11   

Heh, no fakt :)

Dzisiaj zabrałem się za te spryskiwacze :)
Może jutro skończę kontrolkę jak znajdę diody :P
Póki co prototypo już jest, na razie panel z papieru, docelowo będzie to folia zadrukowana na drukarce laserowej. Rysunek przedstawiający zasadę działania, zdjęcia z demontażu zaślepki i prototypo poniżej.
 
 
 
pawciu87 




Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Nie Maj 20, 2007 04:57   

majstersztyk... :grin:
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
arrax 




Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 45
Skąd: Ostrówek



Wysłany: Nie Maj 20, 2007 05:07   

:shock:

Pan złota rączka :mrgreen:

cycuś
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Maj 20, 2007 12:55   

Wujek, opracuj patent na produkcję seryjną ;) , Myślę, że chętnych będzie duuuuuuuużo :D
Jakby coś, to jestem pierwszy w kolejce ;) :twisted:
 
 
Valander_wwa 




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

  Wysłany: Nie Maj 20, 2007 14:16   

Paul napisał/a:
Wujek, opracuj patent na produkcję seryjną ;) , Myślę, że chętnych będzie duuuuuuuużo :D
Jakby coś, to jestem pierwszy w kolejce ;) :twisted:


bajerka dobra. Trzbea by 4 diody led + 5 na kontrolkę, przekaźnik, 5 ścieżek plus czujnik - tak wynika ze zdjec :) Hmm... daj znać jak wyjdzie pierwszy prototyp, chętnie podpatrze, o ile nie będzie produkcji małoseryjne na którą się pisze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Nie Maj 20, 2007 15:20   

Nie martwcie się, jak wszystko zrobię to założę temat z opisem + fotki co i jak. Zamieszczę też odp. pliki do druku etc. Na produkcję seryjną raczej się nie skuszę ze względu na niedostatki wolnego czasu ;)
Mogę zrobić szablony na folię do odp. modeli bo zbiorniki mają różny kształt i wielkość, tylko potrzebuję zdjęcia zbiorników z profilu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Witam wszystkich
ZiGi Powitania 8 Sro Cze 09, 2010 22:13
-IKS-
Brak nowych postów witam wszystkich ;)
roverKAMYKA Powitania 4 Czw Wrz 03, 2009 19:29
staf
Brak nowych postów Witam wszystkich
damus88 Powitania 8 Pon Gru 29, 2014 13:20
NoPE
Brak nowych postów witam wszystkich
adniem21 Powitania 4 Sob Gru 25, 2010 15:41
dzelo23
Brak nowych postów Witam wszystkich
kazik2_h9w3 Powitania 10 Nie Mar 11, 2012 20:43
andrew0503



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink