Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: < 1993
chcialem wymienic plyn hamulcowy i niestety odpowietrzniki w tylnych kolach ani drgna... na szczescie jeszcze nie urwane, ale za kolejnym podejsciem chcialbym byc ubezpieczony w nowe... pytanko jakie mam odpowietrzniki, jakich szukac. Wiem tylko ze do odkrecenia pasował klucz 8mm, ale i tak jest spory wybor
z tego o wiem to jeśli klucz jest 8mm to gwint raczej szukaj w okoliy M5, przy czym w przypadku odpowietrzaczy zazwyczaj jest to gwint nieco większy niż w normalnych śrubach, stąd stawialbym na M6, w tych przypadkach raczej rzadko występują gwinty drobnozwojne. Najprościej i najpewniej by było gdybyś wykręcił jeden z odpowietrzaczy które udało ci się ruszyć i zmierzył średnicę gwintu, jesli masz dokladną suwmiarkę to możesz jeszcze sprawdzić skok gwintu, w tym celu musisz zmierzyc średnice wewnętrzną gwintu w otworze. Różnica średnic jest równa w nieznacznym przybliżeniu skokowi.
ZTCP to jeśli odpowietrznik ma gwint M8 to pasuje na niego klucz 11mm, ale to też nie zawsze, bo jednak nie jest to do końca ujednolicone...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Maj 16, 2007 23:32, w całości zmieniany 1 raz
sTERYD tam wystepuje gwint drobnozwojny i w tym przypadku nie nalezy sie odnosic : rozmiar klucza/srednica gwintu, ale tak jak napisales - najlepiej jest wykrecic jeden i pomierzyc, a najlepiej sie udac do jakiegos sklepu motoryzacyjnego i tam dopasowac. Takie rzeczy sa zazwyczaj znormalizowane
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ADAMie1, wiem ze tam występuje gwint drobnozwojny, ale w przypadku gwintu m5 na przyklad takiej opcji nie ma nie jestem pewny, ale M6 też nie ma opcji drobnozwojnej, zaś M8 już na 100% ma i jest to M8x1
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Co do odniesienia sie gwint/klucz, to wyglada na to, ze odpowietrznik to jest M8 np. http://www.allegro.pl/ite...przod_lodz.html , co do reszty wypowiedzi to nie bede polemizowal, bo nie watpie w twoja mechaniczna wiedze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
podstawa to dobry klucz oczkowy, kuźnia ,proxxon, beta itp. z marketowym to nawet nie podchodz bo ci odpowietrznik obrobi
mozesz lekko puknac w niego od gory, popsikac czyms, a potem probowac odkrecic, mozesz sprobowac tez dokrecic, czasami troszke pojdzie na dokrecanie, a potem juz do tylu idzie
ja jak mialem obok zapasowy to wtedy walilem w niego mocniej ale wtedy to juz mi na nim nie zalezy i wazne jest zeby sie odkrecil, a nie urwal
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum