Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Złącze diagnostyczne - schemat? (pin 15)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:51
[R420] Złącze diagnostyczne - schemat? (pin 15)
Autor Wiadomość
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 21:18   [R420] Złącze diagnostyczne - schemat? (pin 15)
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,

mam pytanie do posiadaczy turboklekotów. W końcu udało mi się znaleść złącze diagnostyczne - było tak zabunkrowane, że uważam, że wykazałem się szczytem inwencji znajdując je :) . Ale do rzeczy.

Mianowicie - cały ucieszony znalezionym złączem biorę kabelek, łączę piny 4 z 15 i... kabelek w 15pinie przechodzi mi na wylot - okazało się, że nie ma tam podpiętego kabelka. :shock:
Znalałem za to 2 dyndające sobie w okolicach złącza - czerwony i czarny. Czerwony nawet z taką końcówką, że pasowałoby chyba do złącza (w sensie takim, że wygląda jakby go ktoś z końcówki wyjął). Czarny z kolei z gołym drucikiem na końcu. I teraz zagwostka. Który z kabelków i czy w ogóle któryś z nich jest z pinu 15?
Jakbyście mogli spojrzeć u siebie. Wolę nie zwierać ze sobą dowolnie wybranych przewodów - aż tak zdesperowany nie jestem :D

Dodam, że wygląda to tak jakby ktoś specjalnie usunął końcówkę z tego czarnego żeby ją zwierać w złączy z pinem 4, ale to loteria raczej takie dywagacje, więc proszę spójżcie jak jest u Was. Potem najwyżej będę pytał o dobrego elektryka co mi instalację naprawi ;)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 17, 2007 21:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 22:14   

W kwestii formalnej zapytam o kolor kabelka w pinie nr 4 :D Rave podaje dla Twojego rocznika: pin nr 4 - kolor czarny, pin nr 15 - kolor zielony z żółtym paskiem :)
Hmmmm czemu jeszcze nie masz Rave :D ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 22:33   

Brt, ja cię najmocniej przepraszam, ale nie ta pora już dla mnie. Rzeczywiście mogłem pogrzebać. Możesz podać stronę w Rave?

Pozdrawiam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 22:42   

SPX :) no problem hehehe ;) R400 -> electrical circuit diagrams -> R97 3rd edition - export -> Diagnostic
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 22:48   

Mam :) Dzięki! Problem jednak polega na tym, że nie za bardzo mogę ten kabelek znaleść :/

Cholera jasna. Jutro jak mi starczy czasu to rozbiorę ten plastik pod kierownicą to może się ten kabelek gdzieś znajdzie :/

Dzięki za pomoc!!!
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 22:54   

Powodzenia i czekamy na relację ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 23:13   

A co tam, stwierdziłem, że nie będę czekał do rana. Teraz szybko to rozebrałem i... ni cholery nie ma tego kableka nigdzie luzem. Co więcej kabelki do złącza diag. (jest ono czarne - prawda??) są razem w takiej gumowej rurce. Spojrzałem głebiej - tam gdzie się rurka zaczyna i ten kabelek nawet tam nie wchodzi (myślałem, że się w gumce zgubił...)

No rozpacz! Jak ja mam teraz profesjonalną diagnostykę pojazdu przeprowadzić?? ;)

Jeszcze raz spojrzę rano. Może sztuczne światło powoduje, że nie widzę kolorów i kabelków :/

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Maj 18, 2007 12:20 am ]
Poza tym Brt, może ja mam innego Rave, ale u mnie w schemacie jest zielony kabelek z CZERWONYM paskiem...

Co więcej widzę ze ten kabelek idzie od ECM. Może po tym go znajde...

Pozdrawiam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 23:23   

hmmm a jaki Ty masz silnik w swoim precioussss:D 86 czy 105KM ??

[ Dodano: Pią Maj 18, 2007 12:24 am ]
Może dlatego jest różnica w kabelkach :| Nie wiem jak wygląda sprawa odczytu błedów w tych słabszych dieselkach :(
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 23:25   

86KM :( Chociaż wątpie czy z tego chociaż 3/4 zostało po 10 latach... A może mieć to znaczenie?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 23:26   

No jest inne sterownie pompą i pewnie inny komp, wiec i odczyt błędów (jeśli w ogóle jest) może być inny :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 18, 2007 08:50   

W silnikach 86KM z mechaniczną pompą nie da się odczytać kodów błędów... :cry:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 11:36   

Dzięki za rozjaśnienie sytuacji. To jak w takim razie zdiagnozować dlaczego od czasu do czasu w korku zapala mi się check a potem po wyłączniu silnika - odczekaniu około 10-15 sek i ponownym odpaleniu już go nie ma? Czasami też zapala mi się op krótkim postoju...

Metodą prób i błedów (sic!)?

Napewno mam do wymiany/naprawy wydech - może to to... :/

Pozdrawiam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 18, 2007 11:44   

kruszon napisał/a:
To jak w takim razie zdiagnozować dlaczego od czasu do czasu w korku zapala mi się check a potem po wyłączniu silnika - odczekaniu około 10-15 sek i ponownym odpaleniu już go nie ma?

Wg AutoDaty można to zrobić tylko na "kompie"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 12:03   

No nic, trudno. Dzięki wielkie!
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 16:34   

Da radę diagnozować 86KM klekota i to bez problemu. Dzisiaj sprawdzałem na KTSie ABSy w moim (niestety wg kompa, padł czujnik w prawym kole albo jest przerwany przewód...) i jest diagnostyka silnika do wyboru też.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 20:58   

UncleAllEvil napisał/a:
Dzisiaj sprawdzałem na KTSie ABSy w moim

Puścisz farbę, gdzie to robią :?:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 21:44   

UncleAllEvil napisał/a:
Da radę diagnozować 86KM klekota i to bez problemu.

Zgadza się, ale tylko kompem ;) A w SDi można też odczytać błędy "po domowemu" ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 10:51   

Paul napisał/a:
UncleAllEvil napisał/a:
Dzisiaj sprawdzałem na KTSie ABSy w moim

Puścisz farbę, gdzie to robią :?:

U mnie, na wsi (no, w Bojanowie) :) Mechanior do, którego jeżdżę ma KTSa BOSCHa. Z KTSem problemu nie ma, gorzej z mechanikiem, z nim się umówić to tragedia, chyba że atakujesz z samego rana :) Ale jak masz jakiś konkretny problem to da radę.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Maj 20, 2007 20:46   

kts abs sprawdzisz , ale nie wierze w to że silnik SD sprawdzi, bo SDI bez problemu , a SD za cholere nie zrobi bo tam jest mems diesel. A w sdi bosch diesel
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Nie Maj 20, 2007 21:44   

Może jutro sprawdze czy działa ale była diagnostyka silnika.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Złącze diagnostyczne - zwarcie ...
Brak oświetlenia po złączeniu złych pinów na złączu diagnostycznym
grz3loo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Mar 06, 2008 23:23
Wazzabii
Brak nowych postów [R 416Si 98r.] złącze diagnostyczne, software, iterface
arcx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lip 15, 2009 10:05
leszek95b
Brak nowych postów [Rover 420 si lux] gdzie jest złącze diagnostyczne?
wikary33 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 21, 2012 20:41
Adrian
Brak nowych postów [Honda Civic] - złącze diagnostyczne lokalizacja i brak mocy
ukasz_ns Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Kwi 16, 2012 20:57
keczu
Brak nowych postów [R420] Schemat bezpieczników
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 23, 2009 11:37
spontan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink