Wysłany: Sob Maj 19, 2007 16:53 [R420] JAK WYKRĘCIĆ ŚWIECĘ ŻAROWĄ ZA PĄMPĄ WTRYSKOWĄ ?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Należy dorobić sobie odpowiedni klucz nasadowy. Ja wykonałem go ze starego klucza rowerowego jaki wkładano do zestawu naprawczego motorowerów marki Romet. Jest to 10x 13 wewnątrz jest otwór na pokrętło. Za tym otworem obcinam końcówkę 13 szlifierką kątową i odpowiednio wyginam pokrętło. Klucz mam gotowy i wykręcam świecę żarową ,bez problemu.Takie klucze można znależdz w rupieciach rodziców i dziadków
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 22:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 19, 2007 16:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Sob Maj 19, 2007 22:30
Jakbyś jeszcze wrzucił fotkę to byłoby super.
Rozmumiem, że wymieniałeś świece. Mnie czeka to samo, chce kupić świece NGK. Jeszcze nie wiem czy mam 3 czy 4 do wymiany bo wyczytałem, że różnie to z tym bywało. Jak się mechanika pytałem o co z tym biega, to mówił, że mogli (za pompą właśnie) wkręcać "martwą" świecę, niedziałającą. Być musiała, żeby kompresji nie zmieniać.
Jak ktoś wie o co chodzi dokładnie z tymi świecami (3/4) to może mnie oświeci?
Są wersje silników zarówno z 3ma jak i 4rema świeczkami. W przypadku 3 nie ma problemów z wymianą, natomiast w przypadku 4rech pojawia sie kłopot z wymianą tej za pompą wtryskową. Ogólnie doradzaliśmy do tej pory, żeby ja sprawdzić omomierzem i jeśli jest sprawna to niech grzeje dalej, a jeśli walnięta, to odpiać przewód i zostawić, a wymienić pozostałe 3. Ale po tym tekście, to można doradzać próbę wymiany tej 4rtej też, jeśli ktoś sie czuje na siłach ofkors
Problemu nie ma z tą czwartą .Najważniejsze to ją ruszyć ,a do tego wystarczy klucz oczkowy 10. Potem tylko kręcimy specjalnie przerobionym nasadowym.Dojście jest fatalne, ale sposobem opisanym powyżej można tego dokonać w 15 minut.
Do silnika R 420 D typ 20T2R =86 KM ten słabszy,odpowiednimi świecami ż. są:
-BERU (montowane fabrycznie) 0 100 226 184 cena ok.25-30 zł
-BOSCH 250 202 023 lub 250 202 025 45-51
-BORG BRG 5020025 30
-NGK DP17 (Y- 730U) 32-38
Pewnie miało być: w wersji z IC Niestety nie widziałem pompy silnika 86KM, ale w silniku 105KM jest superciasno. Poszukam fotek i się oceni czy jest to samo dla obu silników
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 77 Skąd: Pleszew
Wysłany: Pon Maj 21, 2007 22:18
Ja tylko dodam swoje trzy grosze.
Kiedyś jak miałem Ibizę 1.9 TD i chciałem wymienić świecę to skończyło się to "zerwaniem świecy". Znaczy sie, środek wyszedł a reszta nie. Dowiedziałem się później że to się zdarza i to bardzo często Skończyło sie jazdą 40 km z dziurą w głowicy hehehhehe do jedynego fachowca który sie podjął naprawy -- odwiercanie i takie tam.
Morał jest taki że nikt, jeszcze raz powiem nikt nie namówi mnie na wymianę samemu świec w dieslu. Teraz to się nawet boję w benzynie sam wymienić. Mówię wam masakra hehehhe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum