Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 ALL] jakie bezpieczne mamy samochody
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Czw Maj 24, 2007 10:16
[R75 ALL] jakie bezpieczne mamy samochody
Autor Wiadomość
PHJOWI 



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 09:19   [R75 ALL] jakie bezpieczne mamy samochody

tak sobie szperałem net i znalazłem interesujące treści na temat rover , zachęcam do kupna :

http://www.euroncap.com/t...75_2001/91.aspx
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 24, 2007 09:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 10:05   

Tesety NCAP jakoś do mnie nie przemawiają. Co to za test co uwzględnia zderzenie czołowe przy prędkości 64km/h? Ktoś tak wjeżdża do garażu? Na normalnej drodze przy zderzeniu 2 aut mamy sumę prędkości 2-3x przewyższającą te 64km/h.
 
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 24, 2007 10:17   

PHJOWI napisał/a:
tak sobie szperałem net i znalazłem interesujące treści na temat rover , zachęcam do kupna :

Wynik R600 możemy skwitować milczeniem...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Doleslaw 




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 10:26   

UncleAllEvil napisał/a:
Na normalnej drodze przy zderzeniu 2 aut mamy sumę prędkości 2-3x przewyższającą te 64km/h.

To mit. Czołowe zderzenia bez hamowania zdarzają się bardzo rzadko. Ogromna większość wypadków następuje po panicznym hamowaniu obydwu samochodów lub przy minimalnej prędkości jednego z nich. Myślę, że około 90% samochodów powypadkowych ma uszkodzenia nie większe niż te z testów NCAP. Poza tym, po zderzeniu z prędkością 2-3 razy większą wyniki prawie wszystkich modeli nie różniłyby się niczym od siebie, ot po prostu masakra... :???:
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 21:47   

Hmmm R25 też małociekawie wygląda, choć dostało 3 gwiazdki ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Piotrass 




Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 24, 2007 23:09   

Zawsze myslałem, że duże i masywne auta typu jeep są bardzo bezpieczne - miło jednak dowiedzieć się, że nieźle w takich sytuacjach radzi sobie R75.
Bardzo źle natopmiast wyglądaja testy R100 :(
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 23:48   

Doleslaw napisał/a:
UncleAllEvil napisał/a:
Na normalnej drodze przy zderzeniu 2 aut mamy sumę prędkości 2-3x przewyższającą te 64km/h.

To mit. Czołowe zderzenia bez hamowania zdarzają się bardzo rzadko. Ogromna większość wypadków następuje po panicznym hamowaniu obydwu samochodów lub przy minimalnej prędkości jednego z nich. Myślę, że około 90% samochodów powypadkowych ma uszkodzenia nie większe niż te z testów NCAP. Poza tym, po zderzeniu z prędkością 2-3 razy większą wyniki prawie wszystkich modeli nie różniłyby się niczym od siebie, ot po prostu masakra... :???:

Mit? Nie to prosta matematyka, o czym niżej. Ludzi ratuje to, że czołowe zderzenia zdarzają się generalnie żadko, większość to zderzenia pod kątem, którymś z rogów auta w wyniku których auta odbijają się pod kątem od siebie zamiast zgniatać totalnie swoje przody.
Wracając jednak do typowego zderzenia czołowego jak w testach NCAP.
Prosty przykład:
Załóżmy, że masz 2 auta jadące z prędkością 100km/h po zwykłej drodze. Jeden zaczyna wymijać jadące przed nim auto i zjeżdża na drugi pas. Załóżmy, że nie zauważył auta jadącego po przeciwnym pasie w odległości ~100m. Przy prędkości 100km/h taki dystans auto przeleci w 3,6s (chyba dobrze policzyłem).
Jaki masz czas na reakcję? Praktycznie żaden bo sprawa z góry przegrana no ale bądźmy optymistami ;)
Dobry kierowca po zauważeniu niebezpieczeństwa w drugiej sekundzie zacznie hamować.
Założmy nasz wyprzedzający nie może wrócić na prawy pas i że w drugiej sekundzie kierowcy obu aut wciśnęli hamulec. Ups... wychodzi, że nie zdążą zachamować!
Baa, nawet nie zdążą wcisnąć hamulca!
No tak, 2+2 = 4s, a 2 auta gnające 100km/h przejadą 100m w ciągu 1,8s...
No dobra, weźmy 200m. Coś to zmieni? Nadal nic :(
300m, o już lepiej, nasi kierowcy zdążą wcisnąć pedał hamulca.
400m? Zdecydowanie lepiej, odejmując czas reakcji mamy całe 3,2s chamowania. Do jakiej prędkości zejdzie auto w ciągu 3s? 60km/h? 50? Wynikowa nadal jest za wysoka.
500m daje już realną szansę, że "będzie dobrze", zakładając rzecz jasna, że mamy 2 sprawne auta z dobrymi hamulcami, suchą nawierzchnię i dwóch niezłych kierowców.

Patrząc na te odległości i czasy to strach się bać ;)
A teraz coś z życia wzięte.
Znajomy kierowca ciężarówki miał zderzenie czołowe z audi quattro. On 100km/h na budziku, audi ponad 140 (tak niby stwierdziła ekspertyza po wypadku), suma przy zderzeniu: ~250km/h. Hamowania nie było, audi wyskoczyło za innego auta prosto na TIRa. W efekcie zderzenia odbiło się jak ping pong od masywnego TIRa, przeleciało rów i rąbnęło bokiem w drzewo prawie łamiąc się w pół. 4 osoby (wszyscy pijani) zginęły. W TIRze poszła belka zderzaka i pękła chłodnica...

A teraz nieco z kronik policyjnych na poprawienie humorów, też czołowe zderzenie:
http://www.wielkopolska.policja.gov.pl/?a=1627
 
 
 
sliwka 




Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 64
Skąd: Koło koło Konina



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 08:42   

Nie wiem na ile euro NCAP jest miarodajne... jakoś dziwnym trafem najlepsze wyniki osiągają zazwyczaj samochody Renault a czy Renault czasami nie sponsoruje troche NCAP?
Samochody są teraz konstruowane żeby dostać max gwiazdek a nie konicznie zapewnic najlepszą ochronę. Jakieś dodawanie brzęczyków od pasów i skok o gwiazdke to też bzdura MZ. SAAB 900 93-97r. dostał tyle gwiazdek co Seicento a przez kilka lat był najbezpieczniejszym samochodem w Szwecji i USA wg statystyk z prawdziwych wypadków drogowych prowadzonych przez firmy ubezpieczeniowe.
_________________
działać, działać!!
 
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 09:33   

Tak, zgadza się, PSA od jakiegoś czasu sponsoruje NCAP. Oczywiście, to "nie ma wpływu" na wyniki testów ;)
NCAP to bzdura, wystarczy popatrzeć na wyniki testów Renault Megane i Merca klasy E. Merc ma 4 gwiazdki a Megane 5. Wolałbym sie jednak rozbić mercem a nie megane.
 
 
 
xavier 




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 49
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 10:14   

dziwna sprawa z tym NCAP..volvo zawsze mi sie kojarz z bezpicznym wozem..a tu w ich testach na szarym koncu :mrgreen:
_________________
R620Si ltd Nightfire Red
 
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Maj 25, 2007 10:28   

Takie rozważania jak UncleAllEvil, przeprowadził dają bardzo dużo do myślenia. I warto je przedstawić mało rozsądnym kierowcom. :roll:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Maj 25, 2007 11:15   

Z tego co mi wiadomo, na wynik testu NCAP, składa się bardzo wiele czynników (n.p. im bardziej upierdliwy sygnał o niezapiętych pasach, tym więcej punktów). Ponadto ilość gwiazdek nie odzwieciedla prawdziwych wyniów, a jedynie w poszczególnych klasach (R600 może być bezpieczniejszy niż Clio - pomimo ilości gwiazdek). Ponadto warto mieć świadomość, że niektóre samochody kupowane są w salonie, a niektóre (głównie francuskie) dostarczane są przez producenta... Niektóre nawet specjalnie przygotowane i zmodyfikowane do testów lub nawet w trakcie...
 
 
UncleAllEvil 




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sob Maj 26, 2007 12:27   

Ale w reklamach francuzi świecą gwiazdkami na lewo i prawo i tylko o to im chodzi ;)
 
 
 
Golab33 



Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 127
Skąd: Zbójno



Wysłany: Nie Maj 27, 2007 22:11   

Oglądałem ostatnio Top Gear gdzie Hammond próbował takie wozy jak renault toyota i te malutkie wozidełka wyszłe lepiej przy takim zderzeniu niz np Land Rover freelander wiec chyba te testy jakos pomagają aby producenci dążyli to jak najbardziej nowych technologii w dziedzinie bezpieczenstwa :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów ROVER 214 bardzo bezpieczne auto
PHJOWI Offtopic 7 Pią Cze 08, 2007 23:30
PHJOWI
Brak nowych postów Mamy Nowego Klubowicza!!!!
Gonia Offtopic 19 Czw Cze 18, 2009 21:42
IInvit
Brak nowych postów życzenia na Dzień Mamy :)
-IKS- Offtopic 1 Wto Maj 26, 2009 11:01
izjawa
Brak nowych postów No to mamy nowego klubowicza
AndrewS Offtopic 55 Wto Gru 10, 2013 18:47
Senn
Brak nowych postów MG F zamarznięte :( Mamy 1 ofiarę mrozu wśród R/MG :(
jerzu Offtopic 7 Sro Lis 21, 2007 13:05
wsl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink