Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216Si] Jade sobie.....a tu buuuuu.....i Stoi !
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:59
[R216Si] Jade sobie.....a tu buuuuu.....i Stoi !
Autor Wiadomość
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 07:04   [R216Si] Jade sobie.....a tu buuuuu.....i Stoi !
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Dzis rano jadąc sobie moim R. po raz pierwszy od 13 kkm (tyle go mam)......odmówił posłuszeństwa......Na prostej drodze w pewnym momencie stało się coś takiego ze przy ok 2,5 tys obrotów tak jakby odciął paliwo.....Zatrzymałem auto, mimo prób kręcenia nie próbował nawet odpalić, co zawsze robił na dotyk....Najgorsze to ze nie mialem zadnych narzędzi :) Na starcie sprawdzałem wszystkie wtyczki....styki ,,,bylo ok, auto nie pali.....POMPA DZIAŁĄ, a przynajmniej ją słychac.....Ruszam przewodami wysokiego napiecie na swiecach...nic.....ruszam ( sciągam i zakladam przewód WN na cewce....ZAPALIŁ OD SZCZAŁU!......mysle sobie pewnie jakaś wilgoś.....moze i tak.....Jade i po ok 1 km znów tak jakby odciął paliwo.....normalnie umiera z 3 tyś....załapał naszczesie na 1,5 tys obrotów....pozniej raz zgasł mi przed swiatlami.....i juz sobie mysle ZONK, nie odpala....jednak zdziwilem sie odpalił i od tego momentu po przejechaniu ok 15 km było ok.....na parkingu kilka razy probowałem odpalac....i robił to co zawsze......Generalnie teraz działa....ale nie wiem co moglo byc przyczyną...Moze przewód WN....choć swoją drogą deszczu dawno nie bylo, a nie byl przyklejony do bloku silnika, więc przebicie raczej odpada........Co radzicie, co sprawdzic, wymienic, przebadac......Przykre to było grzebać pod maską na ulicy :P P

pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 29, 2007 07:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 29, 2007 09:02   

jak zachowuje sie obrotomierz przy tym gasnieciu ??
jak leci szybko do zera, to przygotuj sie na wymiane czujnika polozenia walu korbowego
bylo o tym sporo na forum
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 09:17   

nie sprawdziłem obrotomierza jeszcze, leciał poprostu w dół równo z prędkością na 5 biegu, bo auto zgasło....Kiedyś mialem problem bo zatankowaniu paliwa LOTOS>...Problem był przy dojezdzie do swiateł lub przy przegazowaniu np. do 4 tys obrotow....po puszczeniu gazu obroty spadały gwałtownie do ok 200 i albo zgasł albo wrócił na 850..... Jak wygląda sprawa z tym czujnikiem wału korbowego, Jak on działa, ile kosztuje, jak go sprawdzic....Aha ....wczoraj dziwna sprawa jeszcze mi sie przydazyła, otóż po południu podchodze do auta i nic.....nie działa pilot......a przed 3 minutami jeszcze działał normlanie.....Baterie wymieniłem jakies 10 kkm temu......wiec rozkrecam, biore baterie na jezyk....no i ma te 3 volty :P .... wkładam spowrotem, otwieram drzwi lewe, zamykam auto kluczykiem, wciskam przycis na pilocie zeby zsynchronizowac Immo...i działa.....Nie wiem czy to moze miec jakies znaczenie, ale dlaczego sie rozsynchronizował pilot?? moze cos z przewodami.....

[ Dodano: Wto Maj 29, 2007 11:09 am ]
tak działa ten czujnik.....znalazłem fajny artykuł

http://www.auto-online.pl...iki/cz_polo.htm

[ Dodano: Wto Maj 29, 2007 11:10 am ]
a tu dla HONDY

http://www.hondapl.org/te...ik-obrotow.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 29, 2007 14:50   

dawmax napisał/a:
nie sprawdziłem obrotomierza jeszcze, leciał poprostu w dół równo z prędkością na 5 biegu, bo auto zgasło.


ale gdy podczas tego gasniecia nie jest wcisniete jeszcze sprzeglo i samochod ma jakas predkosc, to wal silnika sie obraca i obrotomierz powinien wskazywac obroty, ale jesli samochod np. na 5 biegu przy 80 gasnie i obrotomierz leci odrazu do zera (samochod nadal jedzie na tym biegu juz zwalniajac)to wlasnie jest podejzane i znaczy ze komp nie otrzymuje sygnalu z czujnika PWK, bo na podstawie czujnika PWK jest sterowana cewka WN a z niej jest brany sygnal do obrotomierza
uzywane czujniki na allegro chodzily po 80 zl
czujnik potrafi padac na rozne sposoby czesto zalezy od jego temp. wiec najlepiej jest sie z kims podmienic

co do rozsynchronizowania pilota to moze masz gdzies slaby styk w instalacji, np. masy do silnika do karoserii itp.
moze tez to byc zwiazane z gasnieciem samochodu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 15:37   

W trzech różnych Roverkach miałem takie sytacje i w każdym było coś innego.
W jednym po prostu woda zalała komputer i wszystkie kable (taki urok jak wlot powietrza umieszczony centralnie nad komputerem). Palił jak chciał i gasł jak chciał.
Drugi natomiast doprowadził mnie do roztroju. Wymieniłem świece, kopułke, przewody, cewke, alternator, czujniki i dalej to samo. A uszkodzony był palec rozdzielający napięcie (pod kopułką) :)
Trzeci - najbardziej podobny do Twojego to przetarte przewody. Miałem przetarty przewód masowy i na dodatek poluzował sie dodatni przewód na akumulatorze. Podejrzewam, że coś z prądami masz, giną ze względu na złe styki. Sprawdź sobie dokladnie wszystkie połączenia.
Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 20:28   

Witam miałem podobne objawy a obrotamież spadał do zera nagle, były skorodowiałe styki w złączce na cewce zapłonowej. Podobnie jak ty walczyłem z tym dwa miesiące.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 07:19   

dzieki popsprawdzam wszystko......dzis bez objawowo,,,na stradycyjnie tendencyjnie 199 :) pozatym wszystko wporzadku....moze faktycznie ta cewka cos nie tak bo w zasadzie tam jedynie zdjąłem i założyłem przewód WN....sprawdze w sobote....dzieki za opinie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Mondeo 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Pomocy.Komputer nic nie pokazał!
REMO Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Maj 26, 2009 12:02
PHJOWI
Brak nowych postów [R214] Nie odpala, rozrusznik stoi
xxxxDANYxxxx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Maj 12, 2012 17:59
xxxxDANYxxxx
Brak nowych postów [R 200 98'] Auto stoi krzywo nawet na prostym
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Pią Kwi 24, 2009 15:18
memphisto
Brak nowych postów [R25 1.6i '00 ] Jak poradzić sobie z elektonika
autohobby Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Lip 28, 2008 16:34
autohobby
Brak nowych postów [R214] co to jest i gdzie to sobie wkręcić ?
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Nie Gru 21, 2008 13:10
drlubicz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink