Wysłany: Czw Maj 17, 2007 18:27 [R414si] wymiana filtra przeciwpylkowego
witam, potrzebuje jakis opisow a najlepiej zdjec dotyczacych wymiany filtra przecwpylkowego w r414si. Wiem, ze temat byl dosc czesto poruszany,ale dla amatora wymiany tegoz filtra sprawa jest dosc trydna do okielzania.
pozdrawiam
Brt: Retusz tematu (model wpisujemy w nawiasie kwadratowym)
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Maj 17, 2007 20:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 18:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 18:57
Znalazłem tyle o wymianie w r400
Cytat:
Filtr znajduje sie pod schowkiem pasazera. Odkrecasz go na dwie sruby 8
(albo 10, nie pamietam) ktore sa schowane pod dolna oslona. Potem taka
srebrna blacha poprzeczna i na srodku, pionowo jest wsuniety filtr.
2 srubki od schowka, 2 srubki od poprzecznej blaszki plus dodatkowo aby było
latwiej sie dostac mozesz sciagnac osłone podspodem przy nogach. Następnie
trzeba sciągnąc plastikową pionową osłonę filtra (na zatrzaski) i sam filtr.
To akurat prosta sprawa. Odkrecasz schowek na rękawiczki, potem taka
blache - poprzeczne wzmocnienie i widzisz czarny platikowy tunel, w ktormy
mniej wiecej na srodku jest pinowa oslona filtra przeciwpylkowego. Przyda
sie zgrabny klucz nasadowy z przedlozka (8 lub 10... a moze 12? nie
pamietam, ale specjalnie kupilem sobie taki i woze w schowku
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2007 Posty: 73 Skąd: Trójmiasto i Hel
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 21:12
Właśnie wymieniałem w R200 ale schemat podejrzewam podobny.
Schowek od strony pasażera przykręcony od spodu dwoma śrubami na klucz 8 (najlepiej nasadkowy).
Następna sprawa to listwa metalowa, przykręcona dwoma śrubami na klucz 7.
Wystarczy odkręcić tylko lewą a prawą poluzować - listwa zawiśnie na niej ale nie powinna przeszkadzać. Jednak w przypadku jej demontażu, nie przykręcić jej odwrotnie (tzn napisem TOP, który jest na jednej krawędzi na dół
Potem już tylko wystarczy zdjąć pokrywkę (zapinka na dole, u góry ucho) i wymienić wkłady I wszycho...
Pozdr.
Desper
Za schowkiem pasażera. Zobacz zdjęcia na instrukcji powieszonej przez wolarza. Trzeba odkręcić schowek i potem metalową listwę. I wszystko
Ale patrzę na Twoje zdjęcie i widzę że u Ciebie nie ma filtra Czy Ty masz na pewno klimę?
Cóz to za ceratowy patencik? Baardzo ciekawe, ale to na pewno nie oryginal...
Chodzi mi o to czarne coś, znitowane i uszczelnione silikonem. Na zdjęciu nie widać dokładnie czy między tą czarną puszką a metalową listwą jest odstęp? Jeżeli jest filtr, to jest wlaśnie w tej nitowanej puszce, ale jak to otworzyć? Nie mam pojęcia, ja bym odkręciła obejmy po lewej i prawej i wyciągnęła całość...
Myślę, że w tej czarnej puszce, ale może dostęp do filtra jest od strony podszybia lub komory silnikowej? Można jakoś dostać się do tego z drugiej strony? Zobacz czy masz jakieś plastiki na podszybiu, które można łatwo odkręcić. Może po prostu Twoja klima jest dokladana a nie oryginalna, albo ktoś ją "zmodyfikował".
mi to zdecydowanie wgląda na dokładana klimę
chyba fabrycznie większość przewodów to rurki aluminiowe, a nie elastyczne węże.
chociaż sprężarka wygląda na roverkową dziwne...
w każdym razie dobrze by było wyczyścić parownik jakoś, bo pewnie cały kurz/śmieć się nia nim zatrzymuje
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Maj 31, 2007 11:23, w całości zmieniany 1 raz
właśnie w tej czarnej skrzynce za schowkiem, tam gdzie Ci z komory silnika wchodzą przewody ze środkiem niskoparujacym
Lechos napisał/a:
i czy wersje bez fabrycznej klimy tez mialy filtr przeciwpylkowy?
właśnie różnie z tym bywało, kanciaki na 100% nie miały jeśli nie bylo klimy, a w okrągłych też się takie wypadki zdarzały, ale nie wiem od czego to dokładnie zależy, moim zdaniem to dość duży błąd jeśli ktoś założył klimę a nie dorzucił filtra przed parownikiem, może masz gdzieś filtr dołożony w podszybiu, tam gdzie jest zasysanie powietrza z zewnątrz
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Pią Cze 01, 2007 08:35
Przed chwila przegladalem papiery ktore dostalem przy kupnie roverka i znalazlem papiery na klime, na karcie gwarancyjnej jest data taka sama co rok produkcji sam. i instrukcja. Na instrukcji jest napisane ,, Rover 414-416" i firma DIAVIA, w srodku jest nawet rysunek roverka ze schematem klimy na gumowych wezach (tak jak ja mam) ale filtra przeciwpylkowego to juz nie widac.
Jest tez jakas pieczatka firmy Bro-Air (WAECO), moze to firma ktora dokladala klime po kupnie auta.
Popoludniu zalaczem fotki schematu i ksiazeczki.
Ostatnio zmieniony przez Lechos Pią Cze 01, 2007 08:39, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum