Wysłany: Czw Maj 31, 2007 17:41 [R45] Pęknięty pask rozrządu!!!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001
Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum , mam nastpujące pytanie:
Co stanie się z silnikiem w moim Roverku jak pęknie podczas jazdy pasek rozrządu???
Wiem ze sa silniki które się blokują ale są też takie które ulegają uszkodzeniu. Dodam ze mam Rovera 45 1588cm. szesc. 16V benzyna, rocznmik 2001.
Mam nadzieję że te info o silniku wystarczy, jeśli nie jutro dopiszę więcej danych.
pzdr
lobsen
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 27, 2010 23:56, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 31, 2007 17:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Silniki w Roverkach podczas uszkodzenia paska rozrządu ulegają uszkodzeniu. Rozmiar uszkodzeń może być spory. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy zmieniać pasek rozrządu czy nie, radzę Ci zmienić. Koszt wymiany paska (dodatkowo zmieniłbym jeszcze napinacze i pompę wody), może być dużo mniejszy niż naprawa silnika po uszkodzeniach spowodowanych pęknięciem paska rozrządu.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Maj 31, 2007 18:29
lobsen napisał/a:
Co do tematu, nie bardzo wiem ja go zmienić, czyli dodać [R45 1.6K 01r]
,
Tak będzie oki.
Jeśli nie masz 100% pewności co do przebiegu zmień pasek, rolkę itd !
Koszt ok 400 - 500 zł jest niewspółmierny do kosztów naprawy uszkodzonego silnika !
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Informacja dla kolejnych ktorzy beda pytac:
wymiana rozrzadu w Roverach 25/45 z silnikami 1.4/1.6 -> co 100-120 kkm LUB CO max. 6 LAT UŻYTKOWANIA (guma takze ma swoja zywotnosc czasowa!!!)
Informacja dla kolejnych ktorzy beda pytac:
wymiana rozrzadu w Roverach 25/45 z silnikami 1.4/1.6 -> co 100-120 kkm LUB CO max. 6 LAT UŻYTKOWANIA (guma takze ma swoja zywotnosc czasowa!!!)
Informacja dla kolejnych ktorzy beda pytac:
wymiana rozrzadu w Roverach 25/45 z silnikami 1.4/1.6 -> co 100-120 kkm LUB CO max. 6 LAT UŻYTKOWANIA (guma takze ma swoja zywotnosc czasowa!!!)
Piter'ku - podaje wedlug wytycznych mechanika ktory zajmoje sie naszymi samochodami od lat. Przy 100kkm mozna zaczac sie zastanawiac nad wymiana a okolice 120kkm to juz powiedzmy taki konkretny termin wymiany.
Tak na marginesie w zapewnienia Microsoftu co do bezawaryjnosci ich systemow tez wierzysz? W instrukcji podaja ze ich systemy sa po prostu naj... W PRAKTYCE wychodzi to troche inaczej...
Tak na marginesie w zapewnienia Microsoftu co do bezawaryjnosci ich systemow tez wierzysz?
co Ty porównujesz dziecko szatana do porządnej firmy motoryzacyjnej
przede wszystkim jak znajdziesz jakiś pasek z gumy to do muzeum z nim i sporo na tym zarobisz;)
a po drugie w tym co Ci podał piter34, okresy są krótsze niż Ty podałeś, więc wygląda na to że inżynierowie Rover MG wykazali się nieco więksża ostrożnością w szacunkach trwałości pasków niż Twój mechanik
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Poczytaj dokładnie to co wskazał Piter dla R200/400 są krótsze, ale dla 25/45 (a o takich pisze orson) jest napisane 150kkm z zaznaczeniem progu bezpieczeństwa 25%
Tak na marginesie w zapewnienia Microsoftu co do bezawaryjnosci ich systemow tez wierzysz?
co Ty porównujesz dziecko szatana do porządnej firmy motoryzacyjnej
przede wszystkim jak znajdziesz jakiś pasek z gumy to do muzeum z nim i sporo na tym zarobisz;)
a po drugie w tym co Ci podał piter34, okresy są krótsze niż Ty podałeś, więc wygląda na to że inżynierowie Rover MG wykazali się nieco więksża ostrożnością w szacunkach trwałości pasków niż Twój mechanik
Witam
Bez urazy ale zaraz zaczne wierzyc w twego nicka...
add 1. rover - instrukcja : microsoft - instrukcja (taka analogia - wybor firm pprzypadkowy zalezny od profesji jaka sie zajmoje). "Guma" - moje okreslenie paska rozrzadu nie bedacego LANCUCHEM
add 2. CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM - temat tyczy sie modeli 25 i 45 i pozwol ze przytocze to co jest napisane:
"W przypadku silników serii K montowanych w modelach 25/45/75 pasek należy zmieniać co 6 lat lub 150 tys. km." wiec chyba moj mechanik wykazuje wieksza oostroznosc niz zapewnienia izynierow MG-Rover...
add 2. CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM - temat tyczy sie modeli 25 i 45 i pozwol ze przytocze to co jest napisane:
"W przypadku silników serii K montowanych w modelach 25/45/75 pasek należy zmieniać co 6 lat lub 150 tys. km." wiec chyba moj mechanik wykazuje wieksza oostroznosc niz zapewnienia izynierow MG-Rover...
faktycznie moja wina
jako pokutę pójdę złożyć datek na radio maryja
co do nika to nie ma obawy że mię urazisz pewnie byś się uśmial jakbyś mnie spotkał
orson napisał/a:
Pozdrawiam
i wzajemnie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum