Wysłany: Czw Maj 31, 2007 22:17 [R600] Lista usterek
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Na niektóre pytania już dostałem odpowiedź w innym dziale (dzięki), ale tu chciałem jeszcze raz je przytoczyć i dodatkowo jeszcze parę innych.
1. Nie działa klima, jakaś nieszczelność lub niedopełnienie gazem.
Spróbuję napełnić gazem - zobaczymy.
2. Drgająca kierownica przy hamowaniu z większych prędkości. Podejrzewam krzywe tarcze, chociaż wyglądają jak nowe. Przetaczać? Szlifować? Czy może kupić nowe pożądnej firmy? Krzywa piasta? Auto b. dobrze trzyma kierunek jazdy, nie ściąga przy hamowaniu, koła są wyważone. Co myślicie?
Chyba wymienię na nowe, tylko które - przód czy tył. Musiał bym je mikrometrem pomierzyć.
3. Nie zawsze po odpaleniu silnika działa nawiew, na żadnym biegu, czasem trzeba poczekać kilka minut i się włącza. Co to może być?
4. Zegarka nie widać w nocy.
5. Ja zdemontować popielniczkę i zapalniczkę (te całe plastiki)? Tam z tyłu dyndają jakieś kable i muszę się tam dostać.
6. Podświetlenie licznika dziennego nie działa, albo działa b. słabo, jak się dostać do zegarów i żaróweczek? (1,2W?)
7. Nie działa podświetlenie włącznika tylnego światła przeciwmgłowego - jak to rozebrać?
To chyba już wszystko, jak mi się coś jeszcze przypomni to napiszę.
Nie odsyłajcie mnie tylko do archiwum please...
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi/porady.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 23:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 31, 2007 22:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Nie działa klima, jakaś nieszczelność lub niedopełnienie gazem.
Nie działa w jakim sensie? Nie chłodzi, czy wogóle się nie załącza? Gazem dopełniaj w przypadku, gdybyś stwierdził, że klima chłodzi za słabo, w innym przypadku musisz poszukać przyczyny gdzieś indziej.
Zientas napisał/a:
2. Drgająca kierownica przy hamowaniu z większych prędkości. Podejrzewam krzywe tarcze, chociaż wyglądają jak nowe. Przetaczać? Szlifować? Czy może kupić nowe pożądnej firmy? Krzywa piasta? Auto b. dobrze trzyma kierunek jazdy, nie ściąga przy hamowaniu, koła są wyważone. Co myślicie?
Tarcze. Widzieć nie musisz, ale za to czujesz
Zientas napisał/a:
Chyba wymienię na nowe, tylko które - przód czy tył.
Oczywiście, że przód, który odpowiada mniej więcej w 70% za siłę hamowania. Tył w dodatku nie dawałby takich objawów (co najwyżej dziwne dźwięki, piszczenie, itp.)
Zientas napisał/a:
4. Zegarka nie widać w nocy.
Skoro żarówka spalona, to jak ma być widać? Ale o tym naprawdę było sporo, i to dosyć niedawno, ale jeżeli jesteś taki leń, to masz: http://www.roverki.pl/article.php?sid=458. Co prawda nie całkiem na temat, ale przy okazji wymieniasz wszystkie spalone żarówki oraz dostaniesz się do tej od zegarka. Jest jeszcze prostszy sposób (jeżeli nie zależy ci tylko na zegarku), ale wybacz, zbyt dużo pisania, poszukaj please.
Zientas napisał/a:
5. Ja zdemontować popielniczkę i zapalniczkę (te całe plastiki)? Tam z tyłu dyndają jakieś kable i muszę się tam dostać.
j/w
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Skoro żarówka spalona, to jak ma być widać? Ale o tym naprawdę było sporo, i to dosyć niedawno, ale jeżeli jesteś taki leń, to masz: http://www.roverki.pl/article.php?sid=458.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Cze 01, 2007 09:48
Zientas napisał/a:
3. Nie zawsze po odpaleniu silnika działa nawiew, na żadnym biegu, czasem trzeba poczekać kilka minut i się włącza. Co to może być?
Stawiam na silnik wentylatora - też tak miałem, pomagało mocniejsze stuknięcie drzwiami pasażera ale do czasu później i to już nie pomagało więc rozebrałem -okazało sie że jedna z szczotek silnika napędzającego wentylator zawiesiła sie po oczyszczeniu działa bezproblemowo już kilka ładnych lat.
Aby dostać sie do nawiewu musisz odkręcić schowek przed pasażerem i masz wszystko jak na dłoni...
Zanim ściągne ten RAVE 500MB plik ISO (czym go później odczytać) powiedzcie mi jeszcze tylko jak zdjąć popielniczkę/zapalniczkę by dostać się tam do tyłu. Czy trzeba ściągać do tego boczki? I jak się dostać do licznika żeby wymienić żarówki?
Pozdrawiam serdecznie wszystkie roverki, a w szczególności sześćsetki
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Cze 01, 2007 10:12
Plik iso to obraz płyty więc trzeba go nagrać na cd lub zrobić wirtualny cd na dysku. Co do drugiej sprawy to trzeba zdjąć konsolę środkową (chyba 6 śrubek w tym jedna dostępna po otwarciu schowka plus zatrzaski, wszystko znajdziesz w Rave lub na forum). Gdybyś miał problem z szukaniem to daj znać, popołudniu będę miał więcej czasu to mogę Ci pomóc poszukać dokładnego opisu.
[ Dodano: Pią Cze 01, 2007 6:24 pm ]
Zassałem już RAVE, ale jest kompletnie nie czytelny w sensie, że nie wiadomo gdzie i czego szukać... brak jakiegoś spisu treści...
i może jeszcze tu:
http://www.roverki.pl/for...7&highlight=600
ale licznik dzienny jest z tego co wiem fabrycznie fatalnie oświetlony, nie spotkałem jeszcze właściciela/ki 600ki, któremu by tam świeciło
PS>Link podany przez Marthineza też dotyczy wymiany żarówki zegarka, ale sposób tam przedstawiony mimo iż szybki jest troszkę ryzykowny
Rozmiar 531 MB - być może jeszcze nie znlazłem wszystkiego, a może ktoś mi powie w którym miejscu szukać tam instrukcji demontażu np. liczników? Może intuicyjnie będę wiedział gdzie szukać na przyszłość.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2007 Posty: 90 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Cze 01, 2007 20:42
Zientas napisał/a:
2. Drgająca kierownica przy hamowaniu z większych prędkości. Podejrzewam krzywe tarcze, chociaż wyglądają jak nowe. Przetaczać? Szlifować? Czy może kupić nowe pożądnej firmy? Krzywa piasta? Auto b. dobrze trzyma kierunek jazdy, nie ściąga przy hamowaniu, koła są wyważone. Co myślicie?
ja miałem podobnie ale to nie tarcze (jeśli były by to tarcze to drżał by ci pedał hamulca).
U mnie był to luz w zawieszeniu przednik - tzw sworzeń zwrotnicy dolny (60 cześć+50zł robocizna)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jeśli były by to tarcze to drżał by ci pedał hamulca
Pedał pulsuje, ale czuć to tylko w ostatniej fazie hamowania, tuż przed zatrzymaniem. Dzieje się tak tylko gdy tarcze się rozgrzeją lub gdy hamuję z prędkości wyższych niż 80 km/h, ale sprawdzę to co sugeruje kolega - dzięki.
PS>Co do rozmiaru pliku, chodziło mi o dokładny, tzn w kb. Sprawdź, mi na CD Rave zajmuje dokładnie 544166 kb. Choć wydaje mi się, że masz całość .
Jest wszystko. Poprostu nie rowijałem do końca drzewka po lewej i dlatego myśałem, że trzeba wertować te setki stron
Serdeczne dzięki, już wiem jak się poruszać w tym programie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum