Wysłany: Czw Maj 10, 2007 09:37 [R214si] Dziwne działanie hamulców - ABSu!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam ponownie,
Po ostatniej wymianie pasków, olejów, płynów.
Układ hamulcowy jest do dupy. Droga hamowania dużo dłuźsza niż przed wymianą płynów poprostu strach. Zastanawia mnie co to może być? Zapowietrzona pompa ABSowa?
Wygląda to tak jak by mi tylko ABS łapał przednie koła i to tak nie do końca.
A z takimi hamulcami śmigać po irlandi.
Jakieś pomysły co to może być? Jak zdjagnozować problem??
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 14:08, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 10, 2007 09:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ze zwykłymi hamulcami dał bym sobie rade ale jak to jest z ABSem?
To chyba trzeba śmignąć do kogoś kto by napuścił płyn hamulcowy od nowa nie zapowietrzejąc pompy absowej!? Czy da rade zrobic to ręcznie?
Ostatnio zmieniony przez 214_SI Czw Maj 10, 2007 10:35, w całości zmieniany 1 raz
Kontrola trakcji jest od przyczepności podczas jazdy (nie zapiszczysz sobie przy starcie) a ABS jest od hamowania. W zależności od tego, które koło się blokuje, pompa ABS zmniejsza ciśnienie w układzie tego koła, żeby przyczepności nie straciło.
ESP
Układ stabilizujący tor jazdy samochodu podczas gwałtownych manewrów. ESP mierzy wiele parametrów: prędkość obrotową kół, tor jazdy, przechył auta. Jeśli samochód zaczyna niebezpiecznie wypadać z zakrętu, układ ESP przyhamowuje koła, lub jedno z nich, po zewnętrznej lub wewnętrznej części zakrętu. Efekt działania systemu jest taki, że auto nawet na ostrych zakrętach przy dużej prędkości nie wypada z toru jazdy i lepiej trzyma się drogi.
ESP to ESP a kontrola trakcji to kontrola trakcji ESP działa jak auto ucieka z zakrętu i przywraca właściwy tor jazdy, a kontrola trakcji działa wtedy, gdy podczas przyspieszania opony tracą przyczepność z podłożem.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 23:59
Ciężka sprawa w rozgraniczeniu obecnie, w starszych autach ESP rzeczywiście nie działało jak kontrola trakcji ale obecnie wszystkim zajmuje się raczej jeden układ.
Prawidłowo kontrola trakcji to ASR a nie ESP i zajmuje się tylko niedopuszczeniem do poślizgu kół przy gwałtownym przyśpieszaniu (w zależności od auta jest to pełny zakres prędkości lub tylko w granicach 0-40km/h). ESP samo w sobie tego nie obejmuje bo nie zajmuje się poślizgami przy przyśpieszaniu tylko w czasie jazdy po zakrętach i to przy prędkościach raczej znacznie przekraczających 40km/h. Jedno uzupełnia drugie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum