Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Problem z uruchomienim ciepłego silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:57
[R400] Problem z uruchomienim ciepłego silnika

Nagrzany silnik - nie pali. Zimny silnik pali bez problemu.
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 22:39   

Tomi_114 napisał/a:
Jak będziesz miał racje to cały mój wyjazd na zlot pod dużym znakiem zapytania

Eee... Uda się. :)
A w najgorszym razie ktoś Cie na pewno zabierze. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 03, 2007 22:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 22:44   

sTERYD napisał/a:
to nie jest kwestia awarii poprostu ręka nie przekręcisz wału z założonymi tłokami, tak się sprawdza sam wał, kiedy stopy korbowodów są odkręcone korbowody sobie wiszą w cylindrach. Jak tloki sa założone to będa trzeć o cylindry i nie ruszysz tego ręką, i jeszcze rozrząd, nawet jak zdejmiesz pasek to kompresja gdzieś tam będzie i ręką nie dasz rady ruszyć, chyba ze zalożysz gdzieś odpowiednią dźwignię, ale takie sprawdzanie to o kant d*** że się brzydko wyraże.... :sad:

Własnie mam nadzieje, ze to będzie miarodajne w jakiś sposób. W garazu mam dwa silniki 1.6 i 16 16v. Chce prównać jak dużo siły trzeba będzie użyć do przekręcenia silnika mojego cieplego a na jednego z dwóch, które sa na 100% w porządku.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 23:04   

przyszedł mi do glowy klucz dynamometryczny założony na śrubie mocującej koło pasowe, ale też obawiam się o miarodajność takiego sprawdzania :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 23:12   

sTERYD napisał/a:
przyszedł mi do glowy klucz dynamometryczny założony na śrubie mocującej koło pasowe, ale też obawiam się o miarodajność takiego sprawdzania :(


No właśnie w ten sposób mam zamiar sprawdzić. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Doleslaw 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 120
Skąd: Zgierz/Łódź



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 23:20   

sTERYD napisał/a:
obawiam się o miarodajność takiego sprawdzania

No, przynajmniej oba porównywane powinny być jednakowo cieple... Nie polecam jednak lutlampy... :grin:
_________________
Był R75 2.0 V6 Atlantic Blue
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 01:45   

sTERYD napisał/a:
przyszedł mi do glowy klucz dynamometryczny założony na śrubie mocującej koło pasowe,


w taki mniej wiecej sposob, jest opisywana procedura sprawdzania oporu jaki stawia silnik w ksiazce do poldorovera, chodzi o sprawdzenie prawidlowosci montazu dolu silnika

silnikiem da sie bez problemu przekrecic zakladajac klucz na srube na wale, nawet przy wkreconych swiecach
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 08:55   

AndrewS napisał/a:

silnikiem da sie bez problemu przekrecic zakladajac klucz na srube na wale, nawet przy wkreconych swiecach


Wiem o tym bo zawsze po wymianie rozrządu dla pewności przekręcam wałem aby sprawdzić czy znaki sie pokryją tak jak powinny. Zobacze co będzie u mnie.
Niestety po rozmowie telefonicznej z Panem Midowiczem z Krakowa na odległość stwierdził, że ewidentnie złe spasowanie/złożenie silnika. Jak wspominałem widac że silnik był robiony. Jak sie potwierdzi w przyszłym tygodniu będziecie mieć artykuł - Wymiana silnika w Roverku serii 400 :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 09:04   

Tomi_114 napisał/a:
Wymiana silnika w Roverku serii 400


z checia go przeczytam, bo w naszym kanciaku tez zamierzam to zrobic
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 09:05   

AndrewS napisał/a:
z checia go przeczytam, bo w naszym kanciaku tez zamierzam to zrobic


Widze, że tak samo jak ja zakladasz że będzie :D przrnajmniej auto odżyje bo nowe serduszko ma 50kkm a obecne 167kkm.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 10:55   

GreenApple napisał/a:
piter34 napisał/a:
W serii K są regulowane hydraulicznie...

Samoregulacja też się może zepsuć...

Wtedy byłoby to słyszalne. :lol:
...np. na ciepłym silniku przed zgaszeniem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 23:48   

Od poniedziałku akcja wymieniamy silnik :/
Test wykonany na dwóch R400 1.6.
Oba samochody nagrzewły sie tak przez 30 minut i dla pewności mala rundka wokoł miasta i sprawdzanie.
Po nagrzaniu ruszenie walem w porownaniu z sprawnym silnikiem to rożnica ponad 200Nm :sad:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 23:57   

Tomi_114 napisał/a:
Po nagrzaniu ruszenie walem w porownaniu z sprawnym silnikiem to rożnica ponad 200Nm

:shock: to rzeczywiście zatarty na amen :cry:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 06, 2007 00:00   

oo kurde 200Nm to sporo,to cosk kolo 20kg na metr, taki sam moment co do dokrecania sruby na wale
hmm to taka wartosc powinna byc juz odczuwana podczas jazdy, bo to znacznie wiecej niz np. wlaczenie sprezarki klimy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 07:07   

AndrewS napisał/a:
oo kurde 200Nm to sporo,to cosk kolo 20kg na metr, taki sam moment co do dokrecania sruby na wale
hmm to taka wartosc powinna byc juz odczuwana podczas jazdy, bo to znacznie wiecej niz np. wlaczenie sprezarki klimy


Odczuwalna podczas jazdy nie jest ale ogólnie to od poczatki nie byłem zachwycony pracą tego silnika :( No ale jak sie kupuje 400 za "takie" pieniądze to chyba trzeba być przygotowanym, że coś wyjdzie. Najgorsze jest to, że po kupnie ze względu na to, że robiłem krótkie odcinki i sie nie nagrzewał nie wiedzialem, że ma taka dolegliwość.
Szczęście w nieszczęściu - mam drugi silnik 1.6 z angola - 50kkm.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 06, 2007 07:54   

rozumiem ze go rozkrecisz i powiesz nam co sie zacieralo, fotki oczywsice tez wstawisz :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 06, 2007 09:26   

AndrewS napisał/a:
rozumiem ze go rozkrecisz i powiesz nam co sie zacieralo, fotki oczywsice tez wstawisz :mrgreen:

Tomi_114 już nas do tego przyzwyczaił, a zatem nie dopuszczam ewentualności, że w tym przypadku będzie inaczej. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 19:44   

piter34 napisał/a:
AndrewS napisał/a:
rozumiem ze go rozkrecisz i powiesz nam co sie zacieralo, fotki oczywsice tez wstawisz :mrgreen:

Tomi_114 już nas do tego przyzwyczaił, a zatem nie dopuszczam ewentualności, że w tym przypadku będzie inaczej. :lol:


Już ładuje aparat żeby krok po kroku popstrykac fotki przy wymianie tego silnika. Rozmawiałem dzis ze znajomym mechanikiem z servisu IVECO. Mieli ten sam problem w VW LT i u nich winny okazał sie krzywy blok. Zobaczymy. Tylko zastanawiam sie, jak go nagrzeje po wyciągnięciu :D
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 03:52   

nie ma potrzeby grzania, będzie widać na panewkach :cool:
jeśli blok jest krzywy to pierwsza i ostatnia będa ostro poprzecierane, moim zdaniem jeszcze może to być wina samych panewek :???: a raczej piachu pod nimi (lub jakiegoś innego ustrojstwa)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 19:14   

No i tak. Przygotowałem silnik, wymieniłem rozrząd pompe wody itp itd. A że byłem w ten weekend w kielcach to zgłupiałem. Rozgrzany silnik pali bez problemu. Ale już przynajmniej wiem, że gdzieś mu prąd skradło w nocy bo rano zegarek był skasowany.
Więc pewnie już sie przytocze sie na zlot na tym silniku a swap'a zrobie po zlocie.
Zobaczycie na zlocie jak to wygląda :)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [414] Problem z odpaleniem ciepłego silnika
telemaniak93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lut 11, 2013 22:59
truten23
Brak nowych postów [R400] Problem z uruchomieniem silnika
wk56 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sty 19, 2008 23:04
wk56
Brak nowych postów [r400 1,6 16v 99r.] Problem z obrotami silnika.
daro76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Maj 20, 2010 15:14
daro76
Brak nowych postów [R400] Problem z nagrzaniem silnika
Makaveli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Gru 19, 2007 13:44
Makaveli
Brak nowych postów [R400] Problem z odpalaniem zimnego silnika
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Lis 23, 2010 09:51
kepor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink