Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 19:02
[R25] Obroty
Autor Wiadomość
jarorygul 



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 7
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 10:42   [R25] Obroty
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Wiem, że temat wałkowany, ale czegoś takiego nie znalazłem jeszcze...
Od dnia wczorajszego (po nocy) po zapaleniu samochód na jałowym wskakuje na 1100-1200r/min i "znika" pedał gazu!!! Nie ma żadnych falujących obrotów, żadnego góra-dół tylko ok. 1100 i zerowa reakcja na dodanie gazu. Samochód po wciśnięciu biegów od 1-5 i R też, że tak sobie zażartuję, jedzie, ale ze stałą prędkością ok. 15-20 km/h. Wczoraj, kiedy wreszcie znalazłem warsztat, który nie bał się mojego R, facet stwierdził, że to pewnie pompa :shock: , ale nie wiem jaka, bo tego nie powiedział. Zapomniałem spytać, bo zaraz dobił mnie informacją, że jak diagnoza to za tydzień, a jak naprawa to: "Uuu Panie, może za dwa albo trzy". Co dziwne, kiedy wróciłem (minęły 3 godz.) i z ciekawości zapaliłem samochód, odpalił normalnie. Pojechałem do pracy i wróciłem też spokojnie. Dzisiaj wsiadam, zapalam - ok. Obroty na poziomie ok. 900r/min, więc jadę - po jakichś 3-4 km nagle zawył, wskoczył (a raczej opadł, bo jechałem jakieś 90km/h, więc miałem ok. 1300r/min) na wspomniane już wcześniej 1100 i prędkość spadła dosyć gwałtownie do ok. 20km/h. Zjeżdżam na najbliższy parking, gaszę, czekam kwadrans, odpalam - spokój, obroty w normie, "pojawił się" pedał gazu, więc jadę... jakieś 100m. Znowu to samo, ale jak człowiek zdesperowany, to i głupi, więc znowu spróbowałem sztuczki - z tym samym skutkiem. W końcu zrezygnowałem i wróciłem do domu (na normalnych objawach). Po kilkudziesięciu tel. znalazłem w końcu w najbliższej okolicy warsztat, który podejmie się (jutro) zdiagnozowania autka, być może naprawy, ale i tak pytam - co może być przyczyną? Czytałem wiele postów o tej całej przepustnicy, silniku krokowym, ale tamte tematy dotyczyły raczej zbyt wysokich i falujących obrotów i nikt nie wspominał o tym, żeby mu pedał gazu znikał!!?! :cry: [/b]
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 05, 2007 10:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 10:45   

Nie wiem jak w dieslu jest realizowane sterowanie pedałem gazu (tzn. jak on steruje czymkolwiek tam), ale mi Twój przypadek wygląda tak jakby komputer wtrysku wchodził w tryb awaryjny po prostu.
Moim zdaniem należy go podłączyć do kompa (wystarczy BOSCH KTS) i zobaczyć na błędy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 10:58   

według mnie może być uszkodzony zawór ciśnieniowy doładowania turbo, i komputer przechodzi w try awaryjny . ale zalecam dokładną diagnoze na komputerze
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
jarorygul 



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 7
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 13:22   

Właśnie wróciłem z warsztatu (udało się wyżebrać szybszą naprawę) i wychodzi na to , że była to pierdoła - z natłoku słów pana kierownika zrozumiałem, że nia żadnej usterki, tylko przewód elektr. sterujący wtryskiem (czy jakoś tak... :roll: ) nie był porządnie unieruchomiony tylko wisiał sobie luźno i od tego wiszenia kostka się poluzowała. 36PLN i oby to było to właśnie, ponieważ w toku oględzin tymczasowych zwłok mego R okazało się, że nikt nie umie zlokalizować gniazda diagnostycznego w 25. Autoryzowany Bosch Service - 9 mechaników oraz wspomniany wcześniej pan kierownik debatowali dość długo, zanim doszli do wniosku, że jednak nie doszukają się owego gniazda, więc przyszło mi liczyć na to, że usterka została usunięta. Najszybciej chyba uda mi się podpiąć pod kompa w przyszłym tygodniu. Ech... :cry:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 13:29   

W R200 Sdi kostka jest za radiem w konsoli środkowej, od strony pedału gazu można ją wyjąć. :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 13:45   

albo leży sobie na podłodze , też tak się spotkałem
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214] obroty??
Raff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Maj 10, 2007 10:33
piter34
Brak nowych postów [R25] Dziwne obroty
popcat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Kwi 04, 2011 13:38
leszczu
Brak nowych postów [r200] obroty
sekns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 43 Wto Maj 10, 2011 18:56
wachu990
Brak nowych postów [rover 216 si ] obroty
Siwy_028 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Lut 05, 2011 12:18
Siwy_028
Brak nowych postów [200] temperatura i obroty
grzesieketz92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Wto Mar 25, 2014 20:34
grzesieketz92



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink