Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Nie Maj 27, 2007 14:07 Ostre Wałki i pare innych pytan
1.Jak w temacie ma ktos zamontowane ostre wałki produkcji Np Swiątek? chodzi o silnik 1.4 16v Si 103KM jak to sie sprawuje i czy dynamika sie o dużo polebszyła bo nie chce wywalac w błoto ponad 1 tys zł
2.Kolejne pytanie Stożek nie chodzi mi tu o jakis stożek za 50 czy 100zł tylko o dedykowany dolot firmy K&N do rovera (nie wyjasniac mi zasady działania stożka bo wiem jak to działa)Ma ktos zamontowany? bo nie ktozy twierdza ze stożek nic nie daje ale kwestia zbudowania dobre dolotu:)
3.Czy przepustnica w 1.6 16 v Si jest większa srednica od 1.4 ?
Pytam sie dlatego o te rzeczy bo chce zacząc dłubac samochód ale najpierw musze pare rzeczy poustalac...
Moge sie pochwalic ze z mojego drugiego samochodu o seryjnej mocy 71KM udało mi sie wyduśić 95KM...
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 27, 2007 14:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1.Jak w temacie ma ktos zamontowane ostre wałki produkcji Np Swiątek? chodzi o silnik 1.4 16v Si 103KM jak to sie sprawuje i czy dynamika sie o dużo polebszyła bo nie chce wywalac w błoto ponad 1 tys zł
za ta kase lepsze efekty da pewnie zmiana silnika na 1.6 16V
kolin napisał/a:
bo nie ktozy twierdza ze stożek nic nie daje ale kwestia zbudowania dobre dolotu:)
u naszego klubowego kolegi byly robione testy na hamowni, faktycznie troszke bylo lepiej jesli stozek byl PRZED maska
kolin napisał/a:
3.Czy przepustnica w 1.6 16 v Si jest większa srednica od 1.4 ?
jest taka sama
kolin napisał/a:
Moge sie pochwalic ze z mojego drugiego samochodu o seryjnej mocy 71KM udało mi sie wyduśić 95KM...
pokaz wykresy z hamowni i napisz co zostalo zrobione chetnie obejze
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pon Maj 28, 2007 06:31
No to tak
Drugi samochodzik jest to Ford Fiesta Mk3 która seryjną moca dysponowała 71 KM
1.4 8v 1991 rok
Opis modyfikacji silnikowych...Mono wtryskowego robione na Pełną szpryce...
-Zamontowanie niebieskich wtrysków z fiesty xr2i 110KM 1.6
-Cały układ dolotowy+przepustnica z 1.6
-Ostry wałek rozrządu
-Utwardzone popychacze
-Wydajniejsza pompa paliwa
-Splanowana głowica,dotarte gniazda zaworowe,wymiana uszczelniaczy
-Pół okrągłe tłoki
-Zmieniony Komp i ECU+dodatkowy czujnik na wiązce+Map
-Zmieniony cały układ wydechowy wraz z kolektorem srednica 55mm
-Nowie pierscienie
-Nowe panweki
-Sprzęgło
-Zmieniona głowica bo stara nie miała wypustek na wtryski
-Rozpórka górna
-Sportowe zawieszenie niebieskie+czerwone springi 40mm
-Nowy rozrząd
-Zamontowana chlodniczka olej-woda
-Fotele Kubełkowe
-Wyremontowana blacharka samochodu+reperaturki+konserwacja+malowanie
-Lusterka M3 Look
-Alufelgi Borbet 185/60/13
-Swieży płyn chłodniczy
-Olej Valvoline 10w40
-Stożek
-Wymieniłem wszystko co zrobiłemoi car audio nie bede pisał bo juz jest zamontowane w roverku
Samochód od momentu poskładania przejechał dopiero 150km wiec raczej o hamowni nie ma tutaj mowy bo silnik jest na dotarciu ale skąd wysnioskowane nasze 95KM otóż stąd ze juz składalismy taki sam projekt i wyszło w nim 92KM a tutaj jest zmodyfikowany układ wydechowy więc sądzimy ze doszły z te 3-4KM bo samochodzik jest zrywniejszy,ale hamownia pokaże wszystko po dotarciu
Oczywiscie najpierw silnik został wyremontowany na serrie,zeby trzymał moc seryjna pozniej zaczelismy dłubać zeby poprawic fabryke jeśli chcieli byśćie usłyszeć koszty to hmmmmmm tak licząc to wszystko to suma siega ok wartosci mojego Rovera...chodz to i tak nie wszystko samochód na obecna chwile jest przygotowywany pod Turbo czyli pierwsze w polsce 1.4T
AndrewS napisał/a:
za ta kase lepsze efekty da pewnie zmiana silnika na 1.6 16V
Tak myslalem ze dostane taka odpowiedz...tylko ze biorąc po uwage 1.6 ile jest mocniejszy ? 8KM i ile NM bo nie pamietam ? to sadze ze taka moc nie jest odczówalna
Adolf napisał/a:
same wałki bez nowego programu to wywalenie kasy w błoto..
Z tym sie zgodze nie chodzi tutaj o uzyskana moc na wałkach ale w przypadku forda miałem nie stablina prace na biegu jałowym...więc także w gre wchodzi strojenie...
AndrewS napisał/a:
u naszego klubowego kolegi byly robione testy na hamowni, faktycznie troszke bylo lepiej jesli stozek byl PRZED maska
Czyli w roverze stożek nie zbytnio sie sprawdza
W każdym razie dzięki chłopaki za wypowiedzi...tak czytając i dumając to Rover zupełnie inna konstrukcja niz Ford jak widac bardziej oporna na wykrzesanie mocy...bo chyba jak na 1.4 16v to i tak dosc duzo wykrzesali mocy bo az 103 KM...
W każdym razie dzięki chłopaki za wypowiedzi...tak czytając i dumając to Rover zupełnie inna konstrukcja niz Ford jak widac bardziej oporna na wykrzesanie mocy...bo chyba jak na 1.4 16v to i tak dosc duzo wykrzesali mocy bo az 103 KM...
Według mnie przez to, że ten silniczek ma tyle mocy to już jest wysilony i dużo z nim nie da się zrobić bez poważniejszych zmian (a do Roverków nie ma łatwo z częściami tak jak z innymi dupowozami typu Golf)
chyba jednak nie pierwszy, pare lat temu widzialem fotki poldorovera 1.4 z turbina od BMW 525
zreszta mam gdzies jego fotki
kolin napisał/a:
Tak myslalem ze dostane taka odpowiedz...tylko ze biorąc po uwage 1.6 ile jest mocniejszy ? 8KM i ile NM bo nie pamietam ? to sadze ze taka moc nie jest odczówalna
niby koni to ma niewiele wiecej, ale ciagnie juz od samego dolu i jest roznica w jezdzie
obejz sobie wykresy momentu dla 1.4, 1.6 ,1.8
www.powertrainltd.com
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
iby koni to ma niewiele wiecej, ale ciagnie juz od samego dolu i jest roznica w jezdzie
obejz sobie wykresy momentu dla 1.4, 1.6 ,1.8
www.powertrainltd.com
Tu są wykresy dla nowszych silników serii K, tych spełniających Euro3 oraz bez rozdzielacza zapłonu.
Starsze 1.6 serii K miały 145Nm, a 1.4 "tylko" 127Nm. Kształt ch-ki prawie identyczny.
Moim zdaniem warto 1.4 > 1.6
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum