Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Zawieszenie auta
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 19:04
[R416] Zawieszenie auta
Autor Wiadomość
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 16:19   [R416] Zawieszenie auta
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Niepokoi mnie trochę zbyt { moim zdaniem} nisko zawieszone nadwozie w moim roverku.Ponadto występuje u mnie róznica około 1,5cm w odległości między nadwoźiem i ziemią - z przodu niżej z tyłu wyżej.Czy taką róznicę mozna uznać za nieszkodliwą?Instrukcja podaje jako normę przeswit 120 mm.Co o tym sadza roverkowicze? :oops:
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 00:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 06, 2007 16:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ant 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 158
Skąd: Zator



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 17:23   Re: zawieszenie auta[R 416 Si 97r]

tolik napisał/a:
Niepokoi mnie trochę zbyt { moim zdaniem} nisko zawieszone nadwozie w moim roverku.Ponadto występuje u mnie róznica około 1,5cm w odległości między nadwoźiem i ziemią - z przodu niżej z tyłu wyżej.Czy taką róznicę mozna uznać za nieszkodliwą?Instrukcja podaje jako normę przeswit 120 mm.Co o tym sadza roverkowicze? :oops:

a jak wyszło badanie techniczne amorków? nie pamiętam ile procent dopuszcza do jazdy ale to warto sprawdzić a także sprawdzić czy elementy zawieszenia są orginalne czy np. było obniżane a przed sprzedażą ktoś tylko kółka wymienił na obręcze stalowe i juz.
A autko się nie buja za bardzo?? bo jak tak to amorki na bank
_________________
Ant
był: R200 Anthracite
 
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 17:30   

Roverki jak powszechnie wiadomo i zgodnie z logo PŁYNA- a wiec i trochę może sie buja ,ale w moim odczuciu minimalnie.Amoorków nie sprawdzaŁem poczekam na termin badania diagnostycznego.

[ Dodano: Sro Cze 06, 2007 6:32 pm ]
mam alufelgi z oponkami 2005/50 R15
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 17:57   

tolik napisał/a:
... 2005/50 R15
to troszku szerokie te oponki masz :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 10:59   

Witaj.
tolik napisał/a:
Niepokoi mnie trochę zbyt { moim zdaniem} nisko zawieszone nadwozie

No właśnie, to "moim zdaniem". Ogladałem kilka R 416 i już na pierwszy rzut oka widać, że ten prześwit może być bardzo różny. W moich dwóch R różnica z przodu pomiędzy jednym a drugim wynosi ok. 3-4 cm. Ten niższy ma prawdopodobnie obniżone zawieszenie (nie wiem, bo już taki kupiłem) a efekt jest taki, że w zakrętach zachowuje się nieporównywalnie lepiej od tego wyższego - jakby ta różnica wynosiła comajmniej 10 cm :mrgreen: . Dodatkowo w tym niższym "tył" nie był chyba podrasowywany, gdyż jest na normalnej wysokości. Powoduje to wrażenie, że auto leci "nosem w dół". Ale musze przyznać, że oprócz tego, że trzeba bardziej uważać przy dojazdach do krawężników ogólnie obniżenie wyszło temu autku na dobre, w zakrętach jest bardzo sztywny, nie ma dużych wychyleń, zachowuje się niemal jak bolid :mrgreen:
Tak więc na twoim miejscu nie przejmowałbym się prześwitem, o ile zawieszenie jest w porządku, a auto jeździ bezpiecznie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 13:59   

Wszystkie auta jakie dotychczas użytkowałem miały prześwit znacznie wyższy.co pozwalało przepuszczać leżące na drodze przedmioty między kołami. :grin: Na krawężniki muszę uważać,gdyż generalnie są u nas wysokie.Zmierzyłem najniższy punkt w podwoziu{układ wydechowy} i jest powyżej 120 mm od podłoża a więc prześwit jest w zgodzie z instrukcją.Przyzwyczajam się do auta które ma 111KM - najmocniejsze jakie miałem to Skoda Felicja - chyba 69 KM.Ponadto użytkuję mojego roverka dość delikatnie aby mu nie zrobić krzywdy.Nawet na francuskiej autostradzie które są dobre pozwoliłem roverkowi jedynie na 160 km/godz.Silnik kręcił dość głośno toteż dałem mu spokój i nie zwiekszałem obrotów.

[ Dodano: Czw Cze 07, 2007 3:11 pm ]
... a oponki 205/50 R15 pozwalają na lepsze przyspieszenie - tak twierdzi wielu roverkowiczów wypowiadających się na Forum...
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
fabryk
[Usunięty]






Wysłany: Czw Cze 07, 2007 16:59   

tolik napisał/a:
Wszystkie auta jakie dotychczas użytkowałem miały prześwit znacznie wyższy.co pozwalało przepuszczać leżące na drodze przedmioty między kołami. :grin: Na krawężniki muszę uważać,gdyż generalnie są u nas wysokie.Zmierzyłem najniższy punkt w podwoziu{układ wydechowy} i jest powyżej 120 mm od podłoża a więc prześwit jest w zgodzie z instrukcją.Przyzwyczajam się do auta które ma 111KM - najmocniejsze jakie miałem to Skoda Felicja - chyba 69 KM.Ponadto użytkuję mojego roverka dość delikatnie aby mu nie zrobić krzywdy.Nawet na francuskiej autostradzie które są dobre pozwoliłem roverkowi jedynie na 160 km/godz.Silnik kręcił dość głośno toteż dałem mu spokój i nie zwiekszałem obrotów.

[ Dodano: Czw Cze 07, 2007 3:11 pm ]
... a oponki 205/50 R15 pozwalają na lepsze przyspieszenie - tak twierdzi wielu roverkowiczów wypowiadających się na Forum...


Jezeli masz obnizone zawieszenie i jakies firmowe to zawieszenie to moze bym sie mogl zamienic...

a jakiego koloru masz sprezynki i jakie masz morki?Bo moze po symbolach dojdziemy czy to seria czy nie...
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 12:13   

...jak sprawdzę to napiszę...
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Zawieszenie tył
Tacowski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Maj 10, 2007 15:51
Tacowski
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r416] zawieszenie
tombak25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sie 03, 2012 18:34
Adrian
Brak nowych postów [R416] Krzywe zawieszenie
lisekR416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lis 22, 2008 18:34
ploomy
Brak nowych postów [r416]Najazd na tyl auta
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Sty 14, 2010 08:56
szoso
Brak nowych postów [R416] Miękkie sprężyny? Niskie Zawieszenie?
Jak usztywnić? Pomocy!
michau_ka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Wto Maj 15, 2007 22:10
astrolot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink