Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Jak w temacie jak to sprawdzić? Byłem dzisiaj w serwisie klimatyzacyjnym nabić klimę po zmianie skraplacza. Wszystko poszło ładnie do momentu odpalenia klimy. Nie włączyła się wogóle sprężarka. Wiatrak na skraplaczu kręcił się aż miło. Panowie w serwisie nie bardzo chcieli tam grzebać i szukać przyczyny, odciągneli spowrotem czynnik. Więc pytanie do was. Co może być powodem nie włączania się sprężarki?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 00:31, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 06, 2007 20:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No to się nie postarali Mogli podać na krótko prąd na sprzęgło sprężarki i by wiedzieli czy działa i czy chłodzi. I wcale w tym celu nie trzeba grzebać przy sprężarce. Wystarczy poszukać kabelka który do niej idzie. No a później powinni poszukać, gdzie "zabłądził" prąd. Warto zacząć od bezpieczników.
'Na krótko" czyli przewodem bezpośrednio z akumulatora do sprężarki? Sprawdzę jutro sam, tyle umiem zrobić A jeśli nie ruszy to co sprawdzić następnie (jeśli mam się już ufajdać, to przynajmniej sprawdzę więcej)?
No właśnie jak podasz na krótko i nie ruszy to lipa I na bardzo krótko, bo niestety masz czynnik odciągnięty i brak smarowania w układzie Jak nie ruszy, to znaczy ze problem w sprężarce albo sprzęgle sprężarki A jak ruszy, to szukaj w elektryce. Schemat z rave w łapę i do dzieła
Pod "plus", bo minus cewka sprzęgła sprężarki bierze sobie z obudowy. Oczywiście robimy to na zapalonym silniku i powinien być czynnik w układzie. Ale nawet bez czynnika można na kilka sekund podać sygnał, żeby zoabczyć czy sprzęgło załącza sprężarkę Tylko uważać na palce, bo pasek klinowy blisko
Tzn nie było nic słychać Powinno przy podawaniu prądu zaiskrzyć i "cyknąć" dość głośno. Jeśli nie ma reakcji to sprzęgło sprężarki jest do sprawdzenia Zmierz omomierzem opór pomiędzy odpiętym z instalacji przewodem zasilającym cewkę sprężarki a masą na silniku. Powinno być około 4 omów. Jeśli masz opór 0 lub nieskończoność, to czeka Cię naprawa cewki. Opis jest TUTAJ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum