Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si. 97r] Luzy na kierownicy...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:44
[R214 Si. 97r] Luzy na kierownicy...
Autor Wiadomość
szuuwar 



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: b-stok



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:27   [R214 Si. 97r] Luzy na kierownicy...

witam!
Od jakiegos czasu mam problem z ukladem kierowniczym i za bardzo nie moge go zdjagnozowac.. Problem objawia sie drzeniem kierownicy podczas hamowania i to tez tylko przy predkosciach powyzej 80km/h...wyglada to mniej wiecej tak ze jak zaczynam hamowac to kierownica zaczyna wykonywac lekkie skrety w lewo i prawo, mniej wiecej ok 2cm. Najwieksze drzenia wystepuja gdy wciskam delikatnie pedal hamulca, i troche ustepuja gdy zaczynam ostrzej hamowac... No i mam pytanie co moze byc tego przyczyna? i ewentualnie jak to wyeliminowac?

pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:28   

...źle wyważona koła, krzywe tarcze, krzywe półosie...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:33   

Stawiam na krzywe tarcze hamulcowe ;) Chociaż mogą być też pozostałe przyczyny wymienione przez Pitera.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szuuwar 



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: b-stok



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:40   

jak sprawdzic czy tarcze sa krzywe? niedawno wymienialem klocki, i sobie nie przypominam aby wczesniej mial podobne problemy, znaczy ze wstrzasami (przynajmniej nie zwrocilem uwagi)..no i polosie, da sie je sprawdzic we wlasnym zakresie? czy tylko w warsztacie?...aha zapomnialem dodac podczas postoju jak poruszam kieownica na boki to da sie wyczuc lekki luz tak z 1-2cm. A moze cos z maglowanica?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:43   

Jeśli masz luz na kierownicy to chyba końcówki drążków do wymiany.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
szuuwar 



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: b-stok



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:45   

tez myslalem ze to koncowki, wiec sprawdzilem je na poczatku i sa wpozadku
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 12:48   

podnieś auto, zdejmij koło, wrzuć luz i obracaj tarczą i będziesz widział, czy zacisk "pływa". U mnie był ok 1mm skok i trzepało kierownicą dość mocno przy hamowaniu.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szuuwar 



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: b-stok



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 13:01   

Brt napisał/a:
podnieś auto, zdejmij koło, wrzuć luz i obracaj tarczą i będziesz widział, czy zacisk "pływa"


plywa tzn czy porusza sie pod wplywaem ruchu tarczy? :oops: , a jezeli plywa to chyba znaczy ze tarcza do wymiany? :???: hmmm mozna wymienic jedna tarcze czy trzeba dwie odrazu?
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 13:15   

szuuwar napisał/a:
plywa tzn czy porusza sie pod wplywaem ruchu tarczy?

tak
szuuwar napisał/a:
a jezeli plywa to chyba znaczy ze tarcza do wymiany?

tak ... choć co poniektórzy bawią się jeszcze w toczenie tarcz hamulcowych (co ja osobiśćie zdecydowanie odradzam)
szuuwar napisał/a:
...mozna wymienic jedna tarcze czy trzeba dwie odrazu?

powinno się wymienić obie tarcze hamulcowe
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 13:25   

dokładnie. Jest wszystko ok, jeśli podczas kręcenia tarczą zacisk i klocki pozostają dokładnie w tym samym miejscu. Jesli choć odrobine sie przesuwają symetrycznie do obrotów, to tarcze (obie!) są do wymiany.
Czy jak wymieniałeś klocki, to sprawdzałeś ich grubosć i ogólny stan?? No i jeszcze jedna uwaga. Gdybyś teraz miał jednak te tarcze do wymiany, to trzeba wyrównać klocki przed założeniem na nowe tarcze. Najlepiej to zrobić na szlifierce "magnesówce" lub np na frezarce. Można też spróbować samemu. NA równą powierzchnię (np. szkło)kładniesz papier ścierny (np.200) i jeździsz klockiem po tej powierzchni. Ale zaznaczam, że trzeba się postarać trochę, żeby uzyskać wymagany efekt. Wszystko zależy jak dużo naddatku trzeba zebrać. Ważne, żeby powierzchnia cierna klocka była płaska i równoległa do powierzchni dociskajacej klocek.
Jeśli założyłeś klocki na stare tarcze, to one się "dopasowały" i założenie ich na nowe tarcze (bez wyrównania) spowoduje nierównomierne zużywanie tarczy i spadek skuteczności hamowania.
A teraz trochę wieści optymistycznych :mrgreen: To nie jest trudne ani drogie ;) Wiec powodzenia ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szuuwar 



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: b-stok



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 14:00   

Brt napisał/a:
Czy jak wymieniałeś klocki, to sprawdzałeś ich grubosć i ogólny stan??


rozumiem ze chodzi o stare...to dziwna historia byla bo bylem u mechanika i koles mi powiedzial ze klocki sa ok mimo ze piszczaly, i tak jezdzilem przez jakis czas az cos mnie tknelo i sam wymienilem okazalo sie ze jeden z klockow byl kompletnie zdarty...takze lipa, i juz nie jezdze do tego mechanika...a co do klockow to nie byly prosto starte w sensie jeden koniec byl bardziej niz drugi no i oczywiscie oba nierownomiernie. No a wracajac, to raczej nie jest maglownica? co?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10918
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 14:23   

szuuwar napisał/a:
a co do klockow to nie byly prosto starte w sensie jeden koniec byl bardziej niz drugi no i oczywiscie oba nierownomiernie.

no to mam nadzieję że jak zmieniałes klocki to sprawdziłeś jak chodzą zaciski i ewentualnie je przesmarowałeś.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 14:26   

Hehe :) Miałe na myśli sparwdzanie tarcz przy wymianie klocków, ale się trochę nieprecyzyjnie wyraziłem :P :mrgreen:
Co do maglownicy, to nie sądzę, żeby to byłą jej wina.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szuuwar 



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: b-stok



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 10:43   

sTERYD napisał/a:
no to mam nadzieję że jak zmieniałes klocki to sprawdziłeś jak chodzą zaciski i ewentualnie je przesmarowałeś.


tak zrobilem, ale wszystkie zaciski dzialaly poprawnie, niemniej jednak przesmarowaem



Brt napisał/a:
Hehe :) Miałe na myśli sparwdzanie tarcz przy wymianie klocków


za bardzo nie wiedzialem jak sprawdzic tarcze, jedyne co zrobilem to obejzalem czy nie jest powyginana, bo mogla nadmiernie sie nagrzewac od tego startego klocka, no i nic szczegolnego nie zaobserwowalem :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10918
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 11:09   

szuuwar napisał/a:
za bardzo nie wiedzialem jak sprawdzic tarcze,

najlepiej do tego służy czujnik zegarowy, przykręcasz go do czegoś stabilnie postawionego na ziemi, a końcówkę przykładasz do tarczy i obracasz nią, jeśli sa jakieś znaczące wychylenia to tarcza jest do d***
"Domowym" sposobem możesz przyłożyć jakiś pręt (czy inny plaskownik to tarczy i przyręcić go jakiegoś stabilnego elementu. Jeśli w takim wypadku prz kręceniu odczujesz zmiany oporu, lub też pręt będzie tracił kontakt z tarczą to możesz być pewny że nie jest ona cacy :(

szuuwar napisał/a:
edyne co zrobilem to obejzalem czy nie jest powyginana

na oko to tego niestety nie zobaczysz, te wygięcia to najczęściej jest kilka dziesiątych milimetra więc nie tak łatwo dojrzeć :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 11:38   

Witam.
szuuwar napisał/a:
niedawno wymienialem klocki,

Może tu jest pies pogrzebany? Standardowo klocki trzeba docierać przez conajmniej 300 km, w tym czasie mogą pojawiać się opisane przez ciebie symptomy (klocki nie dopasowyały się jeszcze do rys na tarczach). Na twoim miejscu pojeździłbym spokojnie kilkaset kilometrów unikając gwałtownego hamowania. Dopiero wtedy szukałbym gdzieś usterki :mrgreen: Napisz, jak to się u ciebie skończy, będzie pomocne dla innych.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200 '98] luzy na kierownicy, delikatne
ywis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Maj 23, 2009 20:08
ywis
Brak nowych postów [R214] Wspomaganie kierownicy
nie fukcjonuje.
piotrekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 07, 2009 20:19
piotrekk
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214 Si] Brak płynu do wspomagania kierownicy
maly0216 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 15, 2014 23:10
Adrian
Brak nowych postów [R214]Ściaganie kierownicy podczas hamowania
JeCiu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Sty 04, 2011 15:02
tomo63
Brak nowych postów SOLVED [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy
Dzenson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Sob Kwi 19, 2008 22:50
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink