chodzi ci o to że jest prawy, czy o jego rozmiar
To że nie idzie to w tym miejscu jest wymagana 2 metrowa rurka na kluczu i ktoś do trzymania hamulca, tamte śruby dośc często bywają zapieczone
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
U mnie nawet 2m rurka nie pomoogła 2 klucze poszły się .... kochać Dopiero kilkukrotne potraktowanie kluczem na sprężone powietrze pomogło. Pamiętam, ze mechanik miał jakiś patent na odkręcanie tych śrub, tyle, że nie pamiętam jaki
Ale niedługo będę wymieniał łożysko i przegub z drugiej strony, to się przypatrzę
ja mam poprostu porządne klucze (wujek mi przywiózł z wiertni bo to w sumie warunek niezbędny do ruszenia większości półosi, acz w moej rakiecie musze przyznać poszły wyjątkowo leciutko (bez problemu 60cm kluczem), ale te samochody tak chyba fabrycznie mają
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Jaki mam gwint na półośce od stronki kierowcy.Bo próbuje zmenic tarcze i huhu nie idzie!
Czy jestes pewny ze do wymiany tarcz musisz odkręcać półoś??? JA wczoraj zmienialem tarcze, co prawda mam Rovera 800 ale w 600 chyba jest tak samo. Nie odkręcaj tej śruby.
O ile wiem, to w R600 wymiana tarcz jest dość skomplikowana i często wiąże się jednocześnie z wymianą łożysk kół, a do tego niestety trzeba odkręcić owe nakrętki
O ile wiem, to w R600 wymiana tarcz jest dość skomplikowana i często wiąże się jednocześnie z wymianą łożysk kół
Do dziś nie potrafię zrozumieć dlaczego trzeba wymieniać też łożyska?
Ja wymieniałem tarcze jakieś 20 kkm temu bez łożysk w warsztacie AL-EX polecanym na roverki.pl.
Czytając posty przed tą czynnością przygotowałem się na wydatek na nowe łożyska. Jak potem to powiedziałem majstrowi tego warsztatu to śmiał się dobre 2 minuty z faktu, że inne warsztaty naciągają na niepotrzebne wydatki klientów.
Dodał także, że jak kotoś umie to robić (wymiana tarcz w R600) to wymiana łożysk jest kompletnie nie wskazana. Jeszcze tego nie robił w komplecie.
U mnie jak narazie to się potwierdza.
często wiąże się jednocześnie z wymianą łożysk kół
Czyżby łożyska w Rover 600 byly takie slabe ze trzeba je wymieniac z tarczami??? Rozumie wymieniac pompę wody waz z wymianą paska rozrządu, ale łożyska z tarczami???
Czy zycie nauczy mnie czegoś jeszcze?
Ostatnio zmieniony przez Maciek321 Nie Cze 10, 2007 10:57, w całości zmieniany 1 raz
często wiąże się jednocześnie z wymianą łożysk kół
Czyżby łożyska w Rover 600 byly takie slabe ze trzeba je wymieniac z tarczami???
Właśnie przygotowuję się psychicznie do wymiany tarcz. Badałem nieco temat, bo z hamulcami żartów nie ma i szkoda oszczędzać, ale z drugiej strony koszt wymiany tarcze + łożyska haczył o jakieś 1200 pln...
Dowiedziałem się, że piasta do której przykręcona jest tarcza ma wprasowane łożysko, które osadzone jest w zwrotnicy. Żeby odkręcić tarczę trzeba "wyjąć" łożysko bo śruby mocujące tarczę do piasty są wkręcane - inaczej niż w innych samochodach - od wewnętrznej (!!!) strony.
Podobno są tacy co potrafią zdjąć łożysko nie demolując go przy okazji, ale operacja przeprowadzona nieumiejętnie skończy się tym że łożysko zacznie huczeć i i tak będzie do wymiany.
Od razu powiem, że nie wierzę "panom majstrom" z warsztatów gdzie nie widzę odpowiednich narzędzi. Po wymianie tarcz łożysko trzeba wprasować w piastę... Wprasować a nie wklepać młotkiem...
Sam jeszcze czekam z wymianą, znam dobrego mechanika (jeden z tych co w jego żyłach płynie benzyna ale muszę poczekać bo zawalony robotą. Po ostatnich przebojach z pewnym warsztatem w Szczecinie wolę widzieć kto, co i czym dłubie mi w aucie...
Żeby odkręcić tarczę trzeba "wyjąć" łożysko bo śruby mocujące tarczę do piasty są wkręcane - inaczej niż w innych samochodach - od wewnętrznej (!!!) strony.
Podobno są tacy co potrafią zdjąć łożysko nie demolując go przy okazji, ale operacja przeprowadzona nieumiejętnie skończy się tym że łożysko zacznie huczeć i i tak będzie do wymiany.
sruby od wewnetrznej sa rowniez w BMW E36
co do wyciagania i wkladania starego lozyska s powrotem - nby mozna, ale jak ktos madrzejszy stwierdzil ze trzeba wymienic razem z tarcza to chyba wiedzial dlaczego tak zrobil.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum