Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Jaki gwint???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Jaki gwint???
Autor Wiadomość
Golab33 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 127
Skąd: Zbójno



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 21:33   [R620] Jaki gwint???
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Jaki mam gwint na półośce od stronki kierowcy.Bo próbuje zmenic tarcze i huhu nie idzie!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 06, 2011 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 09, 2007 21:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 22:59   

chodzi ci o to że jest prawy, czy o jego rozmiar :?:
To że nie idzie to w tym miejscu jest wymagana 2 metrowa rurka na kluczu i ktoś do trzymania hamulca, tamte śruby dośc często bywają zapieczone :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 23:09   

U mnie nawet 2m rurka nie pomoogła :| 2 klucze poszły się .... kochać :P Dopiero kilkukrotne potraktowanie kluczem na sprężone powietrze pomogło. Pamiętam, ze mechanik miał jakiś patent na odkręcanie tych śrub, tyle, że nie pamiętam jaki :|
Ale niedługo będę wymieniał łożysko i przegub z drugiej strony, to się przypatrzę :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 23:20   

ja mam poprostu porządne klucze (wujek mi przywiózł z wiertni ;)) bo to w sumie warunek niezbędny do ruszenia większości półosi, acz w moej rakiecie musze przyznać poszły wyjątkowo leciutko (bez problemu 60cm kluczem), ale te samochody tak chyba fabrycznie mają :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 07:20   

Golab33 napisał/a:
Jaki mam gwint na półośce od stronki kierowcy.Bo próbuje zmenic tarcze i huhu nie idzie!


Czy jestes pewny ze do wymiany tarcz musisz odkręcać półoś??? JA wczoraj zmienialem tarcze, co prawda mam Rovera 800 ale w 600 chyba jest tak samo. Nie odkręcaj tej śruby.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 09:37   

O ile wiem, to w R600 wymiana tarcz jest dość skomplikowana i często wiąże się jednocześnie z wymianą łożysk kół, a do tego niestety trzeba odkręcić owe nakrętki :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 09:52   

głupie pytanie - zabezpieczenie usunąłeś? ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 10:36   

Brt napisał/a:
O ile wiem, to w R600 wymiana tarcz jest dość skomplikowana i często wiąże się jednocześnie z wymianą łożysk kół

Do dziś nie potrafię zrozumieć dlaczego trzeba wymieniać też łożyska?
Ja wymieniałem tarcze jakieś 20 kkm temu bez łożysk w warsztacie AL-EX polecanym na roverki.pl.
Czytając posty przed tą czynnością przygotowałem się na wydatek na nowe łożyska. Jak potem to powiedziałem majstrowi tego warsztatu to śmiał się dobre 2 minuty z faktu, że inne warsztaty naciągają na niepotrzebne wydatki klientów.
Dodał także, że jak kotoś umie to robić (wymiana tarcz w R600) to wymiana łożysk jest kompletnie nie wskazana. Jeszcze tego nie robił w komplecie.
U mnie jak narazie to się potwierdza. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 10:52   

Brt napisał/a:
często wiąże się jednocześnie z wymianą łożysk kół


Czyżby łożyska w Rover 600 byly takie slabe ze trzeba je wymieniac z tarczami??? Rozumie wymieniac pompę wody waz z wymianą paska rozrządu, ale łożyska z tarczami???

Czy zycie nauczy mnie czegoś jeszcze?
Ostatnio zmieniony przez Maciek321 Nie Cze 10, 2007 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 10:52   

To pogratulować mechanika :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Robert620 




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Sz-n



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 11:53   

Maciek321 napisał/a:
Brt napisał/a:
często wiąże się jednocześnie z wymianą łożysk kół


Czyżby łożyska w Rover 600 byly takie slabe ze trzeba je wymieniac z tarczami???


Właśnie przygotowuję się psychicznie do wymiany tarcz. Badałem nieco temat, bo z hamulcami żartów nie ma i szkoda oszczędzać, ale z drugiej strony koszt wymiany tarcze + łożyska haczył o jakieś 1200 pln... :(
Dowiedziałem się, że piasta do której przykręcona jest tarcza ma wprasowane łożysko, które osadzone jest w zwrotnicy. Żeby odkręcić tarczę trzeba "wyjąć" łożysko bo śruby mocujące tarczę do piasty są wkręcane - inaczej niż w innych samochodach - od wewnętrznej (!!!) strony.
Podobno są tacy co potrafią zdjąć łożysko nie demolując go przy okazji, ale operacja przeprowadzona nieumiejętnie skończy się tym że łożysko zacznie huczeć i i tak będzie do wymiany.
Od razu powiem, że nie wierzę "panom majstrom" z warsztatów gdzie nie widzę odpowiednich narzędzi. Po wymianie tarcz łożysko trzeba wprasować w piastę... Wprasować a nie wklepać młotkiem...
Sam jeszcze czekam z wymianą, znam dobrego mechanika (jeden z tych co w jego żyłach płynie benzyna ;)) ale muszę poczekać bo zawalony robotą. Po ostatnich przebojach z pewnym warsztatem w Szczecinie wolę widzieć kto, co i czym dłubie mi w aucie...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 11:58   

Robert620 napisał/a:
Po ostatnich przebojach z pewnym warsztatem w Szczecinie wolę widzieć kto, co i czym dłubie mi w aucie...

podzielisz się wrażeniami :?:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 12:41   

Robert620 napisał/a:
Żeby odkręcić tarczę trzeba "wyjąć" łożysko bo śruby mocujące tarczę do piasty są wkręcane - inaczej niż w innych samochodach - od wewnętrznej (!!!) strony.
Podobno są tacy co potrafią zdjąć łożysko nie demolując go przy okazji, ale operacja przeprowadzona nieumiejętnie skończy się tym że łożysko zacznie huczeć i i tak będzie do wymiany.


sruby od wewnetrznej sa rowniez w BMW E36 ;)
co do wyciagania i wkladania starego lozyska s powrotem - nby mozna, ale jak ktos madrzejszy stwierdzil ze trzeba wymienic razem z tarcza to chyba wiedzial dlaczego tak zrobil.
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 13:41   

srbenda napisał/a:
głupie pytanie - zabezpieczenie usunąłeś?


Tam nie ma dodatkowego zabezpieczenia :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 13:58   

Nawet "sklepanej" nakrętki? :shock:
Ciekawe, w takim razie co jest - śruba z teflonem? Bo coś (chyba) musi być...
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 14:30   

W R200 jest wystający rant nakrętki wklepywany w rowek na wałku przegubu i o ile sie orientuję to, należy go po prostu zerwać :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 14:34   

Wiem, dlatego się pytałem jak jest w R600 ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 17:36   

srbenda napisał/a:
Nawet "sklepanej" nakrętki?
Ciekawe, w takim razie co jest - śruba z teflonem? Bo coś (chyba) musi być...


Zle sprecyzowalem swoja wypowiedz. Dodatkowe zabezpieczenie - chodzilo mi o cos takiego jak zawleczka itp. Tam jest tylko klepany kolnierz nakretki
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Robert620 




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Sz-n



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 23:30   

srbenda napisał/a:

sruby od wewnetrznej sa rowniez w BMW E36 ;)

a to nie wiedziałem :) wydało mi się to taką abstrakcją, że nie pomyślałem, że to rozwiązanie może być gdzieś jeszcze zastosowane
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Jaki wlać olej, nie wiem jaki był wcześniej
wilkxt Rover serii 600, Honda Accord 14 Pią Sie 31, 2007 11:11
piter34
Brak nowych postów [R620] Jaki gaz??
kamil_620_si Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Mar 09, 2009 20:49
kamil_620_si
Brak nowych postów [R620] Jaki gaz?
megaarab Rover serii 600, Honda Accord 10 Czw Cze 14, 2007 09:42
piter34
Brak nowych postów [R620] jaki Akumulator
fenomen1717 Rover serii 600, Honda Accord 14 Czw Lut 09, 2012 00:13
frydrys
Brak nowych postów [R620] Jaki olej
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Lut 24, 2011 10:48
BorysOpole



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink