Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Nagrzewanie silnika, czas....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 19:04
[R416] Nagrzewanie silnika, czas....
Autor Wiadomość
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 07:16   [R416] Nagrzewanie silnika, czas....
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam. Mocuje się już od pewnego czasu z układem chłodzenia w moim roverku - bez powodzenia. Kolejny ważny szczegół który mi potrzebny to czas nagrzewania silnika.
Proszę Was o odpowiedzina moje pytanie - Jak szybko Wasze roverki łapią temperature??
tzn ile trwa moment dojścia wskazówki do połowy przy dzisiejszych warunkach pogodowych?? Bo u mnie to trwa bardzo szybko co jest mi podejrzane. po odpaleniu wskazówki leży... po jakichś 2-3 minutach pracy zaczyna w mgnieniu oka sie podnosić i w konsekwencji w ciągu... ok.3-4 min łapie temperature (90 st.). Jak to jest u Was??
Preoszę o pomoc i Pozdrawiam.....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 00:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 07:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Cze 11, 2007 07:21   

U mnie również temperaturę łapie szybko - to dobrze. Ale ważniejsze jest żeby temperatura utrzymywała się na połowie skali i nie dochodziła do czerwonego pola.
U Ciebie jest jak najbardziej w porządku :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 07:30   

Dzięki Kolego za podpowiedź ale u mnie niestety nie jest w porządku :sad:
Nie włącza mi sie wentylator i mam ogromny problem. A uwierz mi.. przerobiłem już wszystko. Gdybym miał opisać co sprawdzałem i jakie testy robiłem..... - cała strona.
ale dzięki. chciałem wiedzieć jak z czasem łapanie temp. w innych roverkach. Pozdro...... :neutral:
 
 
wiktorio0001 



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 51
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 07:46   

U mnie też łapie bardzo szybko.
 
 
 
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 08:23   

to teraz jeszcze jedno pytanie: Któryś z Was ma wersje z klimą? Jeśli tak to -
jak to jest z włączaniem wentylatora w Waszych roverkach? Wskazówka "leci" za połowe i włącza sie wentylator??
 
 
zdzich44 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 08:30   

krzysiek 416 napisał/a:
Wskazówka "leci" za połowe i włącza sie wentylator??


Nigdzie nie powinna "lecieć". Wentylator w R włącza się przy temperaturze, która nie powoduje jeszcze zauważalnego ruchu wskazówki (przynajmniej w moich egzemplarzach tak jest).
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Cze 11, 2007 08:34   

krzysiek 416 napisał/a:
to teraz jeszcze jedno pytanie: Któryś z Was ma wersje z klimą? Jeśli tak to -
jak to jest z włączaniem wentylatora w Waszych roverkach? Wskazówka "leci" za połowe i włącza sie wentylator??


Mam wersję z klimą.

Jak zdzich44, napisał wskazówka powinna cały czas być na połowie w jednym położeniu jakby u mnie podskoczyła 1-2mm do góry to bym się zaniepokoił.
Co do wentylatora to włącza się żeby utrzymać temperaturę (bez widocznego ruchu wskazówki).
Jak włączam klimę to wentylator od razu się włącza razem z nią i w zależności czy schłodził czy nie, wyłącza się lub nie.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 08:37   

To znaczy że uruchamia sie przy wskazaniu tej niespełna połowy?? Bo u mnie niewzruszenie wskazówka stoi jak wryta tak nieco milimetr niżej połowy.....
i jeszcze jedno...... to kiedy masz takie momenty gdy wskazówka przekracza połowe?? Są takie??
 
 
zdzich44 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 08:42   

Kozik napisał/a:

Co do wentylatora to włącza się żeby utrzymać temperaturę (bez widocznego ruchu wskazówki).
Jak włączam klimę to wentylator od razu się włącza razem z nią i w zależności czy schłodził czy nie, wyłącza się lub nie.


Wentylator z tego co wiem pracuje ciągle i wyłącza się dopiero po wyłączeniu klimy. Ale może nie mam racji. Co innego wentylator klimy.

krzysiek416 - w prawidłowych warunkach wskazówka powinna stać w miejscu.
Ostatnio zmieniony przez zdzich44 Pon Cze 11, 2007 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Cze 11, 2007 08:42   

krzysiek 416 napisał/a:
To znaczy że uruchamia sie przy wskazaniu tej niespełna połowy?? Bo u mnie niewzruszenie wskazówka stoi jak wryta tak nieco milimetr niżej połowy.....
i jeszcze jedno...... to kiedy masz takie momenty gdy wskazówka przekracza połowe?? Są takie??


U mnie również wskazuje połowę lub 1mm poniżej, napisałem że:
Kozik napisał/a:
jakby u mnie podskoczyła 1-2mm do góry to bym się zaniepokoił


Nie wskazuje mi nigdy powyżej połowy. Nawet przy katowaniu 1bieg-2 bieg cały czas.

[ Dodano: Pon Cze 11, 2007 9:44 am ]
zdzich44 napisał/a:
Wentylator z tego co wiem pracuje ciągle i wyłącza się dopiero po wyłączeniu klimy.


Na postoju pracuje cały czas ale jeśli pęd powietrza wystarczająco schłodzi skraplacz to wtedy się wyłącza (tak mi się wydaje).
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 08:50   

Cechą charakterystyczną silników serii K w roverkach jest fakt , ze tak szybko sie nagrzewaja, co jest ich zaletą.Wypada jednak pamiętać, że zbyt gwałtowne wchodzenie na obroty - szczsgólnie jak jest zimny, może nieco predzej niz w innych silnikach doprowadzić do padnięcia uszczelki głowicy na co dość często uskarżają sie roverkowicze.A więc wszystko z umiarem...
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
zdzich44 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 08:51   

Kozik napisał/a:

Na postoju pracuje cały czas ale jeśli pęd powietrza wystarczająco schłodzi skraplacz to wtedy się wyłącza (tak mi się wydaje).

Tak jest jeśli mówimy o wentylatorze chłodnicy klimatyzacji a nie o tym, który posiadają również auta bez klimy. ;)
 
 
 
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 09:18   

Więc rozrzesze.....
w moim roverku przy włączonej klimie pracują 2 wentylatory ale......:::::
- ten od układu chłodzącego ma dwa biegi prędkości i pracuje tylko przy klimie na pierwszym biegu (wolniejszym)
- drugi nie włącza sie
- po wyłączeniu klimy wogóle sie nie włącza czego efektem jest gotowanie płynu chłodzącego
a ponieważ sprawdziłęm już prawie wszystko - jestem bezsilny....... :sad: :sad: :sad:
 
 
zdzich44 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 09:44   

Wentylator klimy jest spięty szeregowo z wentylatorem układu chłodzącego silnika. Włączenie klimy powoduje automatyczne włączenie tego drugiego wentylatora niezależnie od wszystkiego. Awaria wentylatora klimy powoduje sytuację następującą: przy wyłączonej klimie wentylator ukł. chł. włącza się tylko na 2 biegu przy znacznym już wzroście temperatury płynu (jakoś powyżej 105*C o ile pamiętam). Natomiast przy klimie włączonej będzie chodził ciągle. Sprawdź czy na 100% działa Ci wentylator klimatyzacji.
 
 
 
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 09:51   

a więc.... przy włączonej klimie pracują obydwa wentylatory. na 100%. Tyle że bez klimy wentylator sie nie włączy i koniec. Wymieniałem czujniki (obydwa), termostat, płukałem chłodnice, uszczelka na 99% ok, olej czysty, praca silnika poprawna. Ale wentylator bez klimy nie odpali i już. Pozatym nawet jak już zaczyna gotować - wskazówka nigdy nie drgnie wyżej niż wskazuje (prawie połowa). a drugi zaś bieg wentylatora ukł. chł. nie włączy się tym bardziej. Ostatnio był spory upał i stałem w dużym korku... zaczęło mi gotować płyn.. wtedy właśnie powinien już włączyć sie drugi bieg bo nawet obydwa wentylatory na klimie nie wyrabiały......... :cry:
 
 
zdzich44 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 09:53   

No to ciekawe, ja sie poddaję...
Korek od zbiorniczka płynu masz ok? ;)
 
 
 
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 10:21   

tak. jego też wymieniłem. puszczał za szybko. i teraz - jeśli nie ma skwaru - na klimie fo nie gotuje - wentylatory (obydwa) w tym ten od chłodnicy na 1 biegu - dają rade. ale jadą bez klimy lub w ostrym skwarze krórych u nas ostatnio nie brakuje to nawet przy klimie nie wyrabia bo drugi bieg nie załącza.
ot mój problem........
 
 
zdzich44 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 10:29   

krzysiek 416 napisał/a:
tak. jego też wymieniłem. puszczał za szybko. i teraz - jeśli nie ma skwaru - na klimie fo nie gotuje - wentylatory (obydwa) w tym ten od chłodnicy na 1 biegu - dają rade. ale jadą bez klimy lub w ostrym skwarze krórych u nas ostatnio nie brakuje to nawet przy klimie nie wyrabia bo drugi bieg nie załącza.
ot mój problem........


Dziwne to dość, ja aktualnie mam troszkę podobną sytuację w jednym R, tylko nie mam czasu nic z tym zrobić... Ale u mnie nie gotuje, jak jadę na klimie to temperatura utrzymuje się w normie, obydwa wiatraki pracują i w korkach mogę stać. Natomiast bez klimy działa mi tylko drugi stopień wentylatora chłodnicy płynu - ale wentylator skraplacza jest ok, działa. Dlatego jeżdżę ciągle z klimą. :D
 
 
 
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 10:37   

no ja niestety wciąz sie bujam z tym problemem. Już naprawde wiele sprawdziłęm. Byłem u elektryka, stwierdził poprawność instalacji elektr. i podzespołów włącznie z komputerem który też podejrzewałem. To on stwierdił że musi to być słaby obieg płynu w układzie. dlatego przepłukałem chłodnice, istotonie była troche "zaszlemiona". ktoś jak mysle kiedyś musiał wsypać środek uszczelniający do chłodnic bo widać było stary mały zaciek na chłodnicy. I fakt - teraz dużo lepiej sie nagrzewa a tym samym lepiej wyciąga temp. z silnika. i pomimo wskazań - zaczynam sie bać ostatniego - uszczelki. Mysle też jeszcze o odwiedzeniu innego elektryka..... Ręce opadają......
 
 
zdzich44 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 10:44   

krzysiek 416 napisał/a:
zaczynam sie bać ostatniego - uszczelki.

Nie ma się czego bać - to chleb powszedni. :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45]wysokie spalanie i słabe nagrzewanie sie silnika
oktan1983 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Paź 14, 2011 08:49
oktan1983
Brak nowych postów [R416] Autoalarm włącza się co jakiś czas
kozman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 25, 2007 20:02
kozman
Brak nowych postów [R400] Brak chłodzenia, szybkie nagrzewanie, nie kręci rozru
cyprian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lip 30, 2013 06:56
cyprian
Brak nowych postów [R416] Moc silnika
bolcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Lip 23, 2011 12:09
driftdreamer
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] jaki typ silnika
stanlej42 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Cze 16, 2011 10:11
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink