Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Mam pytanie odnosnie drżenia kierownicy w R75 - jak go kupilem przy predkosci okolo 100km/h drżala kierownica a nawet fotele ale tak "delikatnie". Ostatnio kupilem nowe felgi z oponami i teraz jest jeszcze gorzej!!! Przy rozpedzaniu powyzej ~ 100km/h takze drży kierownica i fotele tylko ze mocniej i to samo dzieje sie przy hamowaniu od 130 do 100km/h (malo mnie z fotela nie wyrzuci )... kola mialem wyważane wiec nie wiem czy powinienem teraz je jeszcze raz wyważyc tylko że teraz na samochodzie czy np mam zwichrowane tarcze i pasuje je wymienic?
Co o tym sadzicie?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 10:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 12, 2007 15:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 106 Skąd: opolskie
Wysłany: Wto Cze 12, 2007 20:16
zacznij od rady "pitera34". Jak nie pomoże, to sprawdzić stan amortyzatorów, sworzni ukł. kierowniczego, wahaczy, tulei itp. (ogólnie zawieszenia), jeśli będzie ok, to sprawdź następnie zawieszenie silnika i skrzyni biegów. Jeśli i to będzie ok, to dokładnie sprawdź opony i wyważ powtórnie koła.
Nie zapomnij o zbieżności. Nie bagatalizuj jej.
Musi chodzic jak trzeba
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Cze 12, 2007 21:56
sprawdz także stan półosi lub przegubów, bo jak się krzyżak w skrzyni wyrobił to też będą takie objawi, ale ja obstawiam także na tarcze lub poducha silnika ta olejowa.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
sprawdzić stan amortyzatorów, sworzni ukł. kierowniczego, wahaczy, tulei itp. (ogólnie zawieszenia)
zawieszenie sprawdzalem wlasnie przy wymianie kół i mialem wybity prawy wachacz ale wymienilem go a poza tym zawieszenie jest sprawne... pytalem sie o stan klockow i sa okej ale o tarcze nie pytalem... mysle ze to beda ona bo nasila sie to tak jak mowilem przy hamowaniu, takim delikatnym
witam
miałem cos takiego w swoim poprzednim aucie miałem już go doś wszystko sprawdzone i wadliwe wymienione i nic dalej to samo wyważyłem koła i też nic , znajomy polecił mi sprawdzenie każdego koła osobno tj; pozamieniać po koleji koła na zapasowe , zaczołem od lewego przedniego koła wymieniłem je na zapas i odrazu trafiłem wszystko wróciło do normy poprostu w oponie ponoś jakiś drucik pękł i była cała przyczyna.
Witam
Ja mam podobną sytuację tylko że u mnie dodatkowo słychać buczenie
Również wyważałem koła i nic
mam podejrzenie że to może być łożysko w kole ale sprawdzałem pokolei każde koło i ne ma żadnych luzów ani jakiegoś tarcia.również nie rozgrzewa się koło co w takich wypadkach powinno nastąpić
[ Dodano: Sro Cze 13, 2007 3:58 pm ]
Dodam że na luzie i na wcisniętym sprzegle są również te same objawy
tak tylko ze ja wlasnie wymienilem i opony i felgi na newki a na starych tez to bylo nie jest to jeszcze specjalnie uciazliwe gdyz po przekroczeniu okolo 130 przestaje to byc odczowalne ale przy hamowaniu czasami jest to bardzo denerwujace... mechanikow mam dobrych i bylem przy tym jak sprawdzali zawieszenie a wszystkie luzy czy odchylenia napewno zdiagnozowali (wspomniany wachacz)
Witam ja mam taki sam efekt, drzenie w przedziale 100- 130 km/h i to dosyc mocne, opisywałem to w odzielnym temacie, wiec jestem równiez ciekaw co moze byc tego przyczyną, u mnie tez mechaniory nic nie wykryli
Witam ja mam taki sam efekt, drzenie w przedziale 100- 130 km/h
I ja mam problem z glowy:) pojechalem do warsztatu zajmujacego sie tylko naprawa zawieszen i zrobilem "elektronowe wyważanie kol bez ich demontazu z samochodu" mechanik ja zobaczyl co sie dzieje to sie za glowe zlapal!!! ale wyważyl i wszystko jest pieknie gdyby nie to ze... przy kazdym odkreceniu kola bede musial od nowa wyważac!!! ale powiedziel ze jest na to sposob - podkladki centrujace ktore powinienem miec w zestawie z felgami
mam pytanko czy to drżenie działo Ci sie w tym przedziale predkosc tylko przy wciskaniu pedału gazu czy to nie miało znaczenia bo ja jak nie przyspieszałem to nie drgało, a jak tylko wciskałem pedał gazu i auto przyspieszało to od razu zaczynało
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Cze 20, 2007 11:04
Problem z drżeniem jak widać dotyczy wielu.
A z tych wypowiedzi i z mojego doświadczenia jak je zebrać razem wysuwają sie następujące wnioski dotyczące przyczyn drżenia:
1). nierówne, zwichrowane tarcze hamulcowe, często ulegają odkształceniom w wyniku długiego ostrego hamowania, lub ponad normatywnego zużycia- Jak usunąć przyczynę?- wymienić wraz z klockami, na oryginały albo dobrej marki.(dobrze wyważone i szlifowane)
2). uszkodzone opony, kord opon w wyniku najechania na rożnego rodzaju ostre przeszkody ulega uszkodzeniu co objawia się zjawiskiem "jajowatości" opony, przeważnie nie widac tego z zewnątrz, (choć wprawne oko zobaczy) ale czuć i to bardzo mocno w pewnym zakresie prędkości, oraz przy przyspieszaniu. Można tak załatwić nawet nowiutkie opony zaraz po założeniu wiec nie sugerowac sie wiekiem. Pomaga tylko wymiana na nowe.
3). Felgi!!,
a) zastosowanie nieoryginalnych felg o parametrach bardzo zbliżonych ale nie do końca takich samych, np różnica w średnicy otworu centralnego nawet 0,5mm wywoła bicie, to samo zbliżony rozstaw śrub, lub "nieco" tylko większe otwory - przerabiałem ten temat w poprzednim aucie i pomogła wymiana felg na oryginały. Pierścienie centrujące pomagaja ale ich jakośc jest rózna i nie polecam.
b) skrzywienie lub uszkodzenie felgi wywołuje takie samo bicie jak zdeformowana opona, pamietajmy opona układa się do fegi a nie odwrotnie, jezeli felga jest krzywa w wyniku wjechania w dziure to i opona się zakrzywi w tym miejscu i zamiast kołowego obwodu mamy mimośród- pomaga prostowanie i wyważanie felg.
Odradzam "doważanie kół" to zabieg jednorazowy nie usuwający przyczyny, a łatający tylko pozornie skutki to takie wyjście, dla leniwych, bez urazy .
Jeżeli podczas hamowania drży kierownica i czuć po pedale hamulca , ze pulsuje to przyczyna w wiekszosci przypadków tkwi w zwichrowanych tarczach a nie w oponach.
Rzadko kiedy przyczyną drgan jest uszkodzone zawieszenie, musiałoby byc to powazne uszkodzenie, zeby dawało takie wyniki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum