Wysłany: Pią Cze 15, 2007 10:47 [R620] Nierówna praca a rozrząd
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam – mam pytanko, wczoraj silnik zaczął pracować mi bardzo nierówno, na wolnych obrotach jak stoji na luzie to sobie wskazówka skacze miedzy 900-1000. jak jadę tez pracuje nie równo, ale to jest mniej odczuwalne i nie zawsze. Wczoraj zaważyłem jeszcze jedna rzecz, miałem dwa zakręty w prawo które pokonując z prędkości kolo 70km/h migała mi kontrolka check engein – czy to jest problem z ustawieniem konta wtrysku na pompie czy może cos z rozrządem się dziej
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 22:40, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 15, 2007 10:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Szczerze mówiąc to trudno powiedzieć. Moze to być spowodowane problemami z paliwem ale moze też to być problem z pompą lub paskiem rozrządu. Sprawdź kody błędów i daj znać czy jakiś błąd wyświetla. Warto też zdjać obudowe paska pompy i sprawdxić czy wszystko jest OK, a także sprawdź czy pompa czasem nie ma jakiegoś luzu. Były przypadki pękania płyty, do której jest mocowana pompa.
Hmmm spróbować warto. Jeśli rzeczywiście dochodzą przewody do pinów 4 i 15 to zwieraj i patrz, czy bedzie błyskało. niestety nie znam R600 za dobrze i nie widziałem tego złącza
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 36 Skąd: Koszalin
Wysłany: Sob Cze 16, 2007 09:01
Witam
W bliźniaczej do R600 Hondzie Accord złączka do samotestowania jest pod deską rozdzielczą na po stronie pasażera od strony drzwi (po prawej stronie nóg pasażera na "słupku"). Schowana jest tam pod tapicerkę. Ta kostaka jest 2-pinowa więc ciężko się pomylić przy próbie zwierania. Mam nadzieję że to pomoże. Pozdrawiam
Witam – u mnie jednak kostka jest po prawej stronie w nogach pasażera, odczytałem sobie kod 64 tak na 90% (szybko miga)
64 - Nastawiacz dozujący paliwo Przerwa w obwodzie, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
Co mogę samemu zrobić
i Co to jest ECM
ECM - komp silnika
Możesz sprawdzić kostki i przewody znajdujące sie przy pompie wtryskowej. Nastawiacz jest właśnie wewnątrz pompy i sądzę raczej że problem tkwi właśnie w przewodach, a nie w samym nastawiaczu. Posprawdzaj przewody, wyczyść kostkę i jest szansa, ze to pomoże.
To może masz "klasyczne falowanie obrotów" w SDi po prostu W takim przypadku należy trochę zwiększyć dawke paliwa. Musi to niestety zrobić fachman od pomp i wymaga to otworzenia pompy. Jak zdejmiesz pokrywę silnika, to od razu te przewody zauważysz.
witam. mam ten sam problem kod blędu 64. Roverek szarpie jak najęty i nieraz gaśnie całkiem- szczególnie po rozgrzaniu. Przewody mam całe owinięte izolacją i nic nie znalazłem- moze cos jest nie tak na kostce?. Czy w okolicach Głogowa jest jakiś dobry elektromechanik, który zrobi to dobrze i tanio???
W bliźniaczej do R600 Hondzie Accord złączka do samotestowania jest pod deską rozdzielczą na po stronie pasażera od strony drzwi (po prawej stronie nóg pasażera na "słupku"). Schowana jest tam pod tapicerkę. Ta kostaka jest 2-pinowa więc ciężko się pomylić przy próbie zwierania.
W te złącze wyposażone są R600 z benzynowymi silnikami Hondy.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Cze 18, 2007 12:11
Panowie, walczę z tym od dłuższego czasu - kod 64. Na 99% jestem pewien, że to kabelki. Objawy takie jak u Was, szczególnie na gorącym silniku i w upalne dni - tłumaczę to rozszerzalnością temperaturową wszelkich ciał . Kable należy rozwinąć z izolacji i dokładnie obejrzeć. Na oko to z reguły za wiele nie widać. Kostki psiknąć płynem do styków i w ogóle wykonać wszelkie możliwe czynności "czyszczące". Są miejsca spięcia kabelków (dokładnie pomarańczowych) na szybkozłącze - też to przeczyśćcie. Kostki od strony pompy też warto obejrzeć, czy nie było już przy nich coś robione. W czwartek wywaliłem wszystkie te kable na wierzch i centymetr po centymetrze oglądałem, czyściłem i lutowałem podejrzane miejsca, szczególnie kable wchodzące i wychodzące z pompy. Dolałem też do ropki specyfik czyszczący wtryski (przy okazji nastawiacz) i jakby pomogło. Check się nie zapala póki co a falowanie sie zmniejszyło znacząco. Schemaciki są w Rave, jak coś to mogę podać gdzie dokładnie szukać. Piszcie o wszystkich objawach, może coś temu zaradzimy wspólnie.
w niedziele odstwiam autko do mechanika w Osowej Sieni. Wymieniam rozrzad, regeneruje turbine i powalcze z kodem błędu 64 (dokładnie to mechanik powalczy hehehe). Przy odbiorze wypytam się co gryzło mojego roverka i puszcze info w eter.
Ja miałem ten sam problem. Zapaliła się kontrolka check i zgasł samochód podczas jazdy. Potem nie chciał odpalić ale w końcu się udało i dojechałem do domu. W czasie jazdy szarpało nim. Z badania błędów wyszedł kod 64. Poszukałem na forum i wg rad kolegów sprawdziłem kable, popsikałem na kostki i jest git. Skasowałem błędy i zobaczymy jak się będzie sprawował.
Trochę stracha mi napędził.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum