Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Nierówna praca a rozrząd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Nierówna praca a rozrząd
Autor Wiadomość
sardos 



Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Białogard



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 10:47   [R620] Nierówna praca a rozrząd
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam – mam pytanko, wczoraj silnik zaczął pracować mi bardzo nierówno, na wolnych obrotach jak stoji na luzie to sobie wskazówka skacze miedzy 900-1000. jak jadę tez pracuje nie równo, ale to jest mniej odczuwalne i nie zawsze. Wczoraj zaważyłem jeszcze jedna rzecz, miałem dwa zakręty w prawo które pokonując z prędkości kolo 70km/h migała mi kontrolka check engein – czy to jest problem z ustawieniem konta wtrysku na pompie czy może cos z rozrządem się dziej
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 15, 2007 10:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 11:30   

Szczerze mówiąc to trudno powiedzieć. Moze to być spowodowane problemami z paliwem ale moze też to być problem z pompą lub paskiem rozrządu. Sprawdź kody błędów i daj znać czy jakiś błąd wyświetla. Warto też zdjać obudowe paska pompy i sprawdxić czy wszystko jest OK, a także sprawdź czy pompa czasem nie ma jakiegoś luzu. Były przypadki pękania płyty, do której jest mocowana pompa.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sardos 



Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Białogard



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 18:35   gdzie jest kostka

Mam pytanie gdzie jest kostka bo koło kierownicy jej nie mam – za to podobna kostka wystaje mi po stronie pasażera tuż pod klimatyzacja – czy to to ??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 18:39   

Hmmm spróbować warto. Jeśli rzeczywiście dochodzą przewody do pinów 4 i 15 to zwieraj i patrz, czy bedzie błyskało. niestety nie znam R600 za dobrze i nie widziałem tego złącza :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 09:01   

Witam
W bliźniaczej do R600 Hondzie Accord złączka do samotestowania jest pod deską rozdzielczą na po stronie pasażera od strony drzwi (po prawej stronie nóg pasażera na "słupku"). Schowana jest tam pod tapicerkę. Ta kostaka jest 2-pinowa więc ciężko się pomylić przy próbie zwierania. Mam nadzieję że to pomoże. Pozdrawiam
 
 
sardos 



Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Białogard



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 09:38   kod 64

Witam – u mnie jednak kostka jest po prawej stronie w nogach pasażera, odczytałem sobie kod 64 tak na 90% (szybko miga)
64 - Nastawiacz dozujący paliwo Przerwa w obwodzie, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
Co mogę samemu zrobić ??
i Co to jest ECM
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 09:55   

ECM - komp silnika
Możesz sprawdzić kostki i przewody znajdujące sie przy pompie wtryskowej. Nastawiacz jest właśnie wewnątrz pompy i sądzę raczej że problem tkwi właśnie w przewodach, a nie w samym nastawiaczu. Posprawdzaj przewody, wyczyść kostkę i jest szansa, ze to pomoże.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sardos 



Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Białogard



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 13:40   

A zauważyłem ze problem występuje tyko w tedy gdy silnik jest ciepły
Na zimny chodzi idealnie równo Gdzie dokładnie są te przewody ??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 14:07   

To może masz "klasyczne falowanie obrotów" w SDi po prostu ;) W takim przypadku należy trochę zwiększyć dawke paliwa. Musi to niestety zrobić fachman od pomp i wymaga to otworzenia pompy. Jak zdejmiesz pokrywę silnika, to od razu te przewody zauważysz.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
strumyk1977 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Skąd: Głogów



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 20:31   

witam. mam ten sam problem kod blędu 64. Roverek szarpie jak najęty i nieraz gaśnie całkiem- szczególnie po rozgrzaniu. Przewody mam całe owinięte izolacją i nic nie znalazłem- moze cos jest nie tak na kostce?. Czy w okolicach Głogowa jest jakiś dobry elektromechanik, który zrobi to dobrze i tanio???
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 20:44   

strumyk1977 napisał/a:
Czy w okolicach Głogowa jest jakiś dobry elektromechanik, który zrobi to dobrze i tanio???


Ja (i nie tylko) korzystam z mechanika w Osowej Sieni za Wschową. Narazie bez zastrzeżeń ;) tel poszedł na priv.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 22:12   

zuko123456 napisał/a:
W bliźniaczej do R600 Hondzie Accord złączka do samotestowania jest pod deską rozdzielczą na po stronie pasażera od strony drzwi (po prawej stronie nóg pasażera na "słupku"). Schowana jest tam pod tapicerkę. Ta kostaka jest 2-pinowa więc ciężko się pomylić przy próbie zwierania.

W te złącze wyposażone są R600 z benzynowymi silnikami Hondy.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 12:11   

Panowie, walczę z tym od dłuższego czasu - kod 64. Na 99% jestem pewien, że to kabelki. Objawy takie jak u Was, szczególnie na gorącym silniku i w upalne dni - tłumaczę to rozszerzalnością temperaturową wszelkich ciał :) . Kable należy rozwinąć z izolacji i dokładnie obejrzeć. Na oko to z reguły za wiele nie widać. Kostki psiknąć płynem do styków i w ogóle wykonać wszelkie możliwe czynności "czyszczące". Są miejsca spięcia kabelków (dokładnie pomarańczowych) na szybkozłącze - też to przeczyśćcie. Kostki od strony pompy też warto obejrzeć, czy nie było już przy nich coś robione. W czwartek wywaliłem wszystkie te kable na wierzch i centymetr po centymetrze oglądałem, czyściłem i lutowałem podejrzane miejsca, szczególnie kable wchodzące i wychodzące z pompy. Dolałem też do ropki specyfik czyszczący wtryski (przy okazji nastawiacz) i jakby pomogło. Check się nie zapala póki co a falowanie sie zmniejszyło znacząco. Schemaciki są w Rave, jak coś to mogę podać gdzie dokładnie szukać. Piszcie o wszystkich objawach, może coś temu zaradzimy wspólnie.
 
 
strumyk1977 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 17:49   

w niedziele odstwiam autko do mechanika w Osowej Sieni. Wymieniam rozrzad, regeneruje turbine i powalcze z kodem błędu 64 (dokładnie to mechanik powalczy hehehe). Przy odbiorze wypytam się co gryzło mojego roverka i puszcze info w eter.
:twisted:
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Cze 24, 2007 12:05   

Czekamy zatem na wieści. U mnie na razie dalej cisza z checkiem, więc pewnie były to te kabelki.
 
 
Jusci 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 58
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 20:57   

Ja miałem ten sam problem. Zapaliła się kontrolka check i zgasł samochód podczas jazdy. Potem nie chciał odpalić ale w końcu się udało i dojechałem do domu. W czasie jazdy szarpało nim. Z badania błędów wyszedł kod 64. Poszukałem na forum i wg rad kolegów sprawdziłem kable, popsikałem na kostki i jest git. Skasowałem błędy i zobaczymy jak się będzie sprawował.
Trochę stracha mi napędził.
_________________
Pozdro!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca silnika
zmiana obrotów silnika - dodałęm zdjęcia
emo Rover serii 600, Honda Accord 28 Pon Lis 09, 2009 22:02
thef
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca, błąd 64
TrAViShOn Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Sie 31, 2010 10:11
tronsek
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca silnika
romek2018 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Mar 22, 2009 10:18
Brt
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca silnika - szarpie gaśnie itp
m4r3ck1 Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Sie 17, 2010 16:53
plemaster
Brak nowych postów [R600] nierówna praca silnika
Kochi Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Mar 19, 2012 18:21
bazyl1218



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink