Wysłany: Pon Cze 18, 2007 17:23 [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie silników Diesla w Roverach serii 400 oraz 600 (jak rozumiem są to te same silniki). Mam ochotę kupić właśnie takie autko z 2.0L turbo dieslem 105KM. Stąd moje pytanie. Jakiej produkcji jest ten silnik, czy pochodzi on z koncernu Rover czy może jak upiera się mój znajomy (chce się ze mną nawet zakładać) że pochodzi on z koncernu Peugeot. Jakoś nie mam zaufania do diesli peugeota z tamtych lat. Jak z niezawodnością tych silników.
A jak się ma sprawa z modelem 45. Silnik ma inną moc więc czy jest to konstrukcja na bazie starego diesla z modelu np 400 czy całkowicie nowa bądź brana z innego koncernu.
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu diesla.
Jak z przebiegami tych aut tzn. jakie mniej więcej przebiegi można zrobić bez remontu silnika (chodzi o 2.0L z turbiną jak również bez turbiny)
Z tego co czytam jesteście zadowoleni ze swoich samochodów. Mam nadzieję że może niedługo i ja dołączę do tej grupy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.
Ps. Jeżeli któreś z pytań zadanych przeze mnie było poruszane wcześniej to przepraszam ale jakoś nie natknąłem się na nie.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Lis 18, 2010 11:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 18, 2007 17:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z samochodu jestem bardziej niz zadowolony, jesli bedzie wymienial na czas oleje i filtry oraz dbal o turbine, auto przejedzie naprawde wiele tysiecy km bez bez zadnej skazy. Co do pochodzenia tego silnika to jest oryginalnie roverowki...
z tego co mi widaomo to konstrukcja silnika jest w 100% ROVERA
BialYY napisał/a:
A jak się ma sprawa z modelem 45. Silnik ma inną moc więc czy jest to konstrukcja na bazie starego diesla z modelu np 400 czy całkowicie nowa bądź brana z innego koncernu.
diesel w R45 jest ten sam co w 600 i 400 czyli SDi 105KM ( wystempowala równiez wersja bez intercoolera która posiadala bodaj 84KM ale wylacznie w R200 i 400 co do 600 nie mam pewnosci ale napewno nie bylo Diesla 84KM w R45)
BialYY napisał/a:
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu diesla.
- przedewszystkim na to czy wszystko jest ok z turbo nie ma wyciekow oleju i czy silnik posiada intercooler bo inaczej bedzie to wersja 84KM
- pamietaj o skrzyni w dieslach moze wystempowac dzwiek brzeczenia tulejki na krzyzaku pod drazkiem zmiany biegow jak równiez drazek moze dzialac ciezko tz ze ktos skrecil za mocno srobe na tej tulejce (wszystko da sie zrobic ) aaaa na wstecznym moze byc czasami zgrzyt ale to podobno naturalne w r600
- zapytaj jeszcze sprzedawcy o to jak urzytkowac takiego diesla z turbo jezeli powie tak jak zwykle auto benz to zanczy ze eksploatowal go zle
co do przebiegu to trudono mi sie wypowidziec ja ma 160tys i wszystko smiga jak w zegarku a sa klubowicze z wiekszymi przebiegami (odpowiednia wymiana rorzadów plynów a bedziesz z pewnoscia sie cieszyl dlugo tym silnilkiem)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jakiej produkcji jest ten silnik, czy pochodzi on z koncernu Rover czy może jak upiera się mój znajomy (chce się ze mną nawet zakładać) że pochodzi on z koncernu Peugeot.
Twój kolega ma odrobinę racji. Rover 418 (XUD 1,8l) produkowany do maja '94 to turbodiesel Puga.
Reszta diesli to 100 % produkcja Rovera.
Dzieki wielkie za odpowiedzi.
A teraz pyt od innej strony czyli jeżeli (mogę się mylic) Roverki mają benzynowe silniki z Hondy to czy Honda Accord i Civic ma diesla z Rovera? Z tego co wiem Honda w tamtych latach nie miała swojego Diesla.(chyba 1 ich Dieslem jest teraz robiony I-CDTi??).
Jeszcze raz dzieki za odp. bo zdecydowanie mniej obawiam się diesla roverowskiego od Peugeota (no może oprócz nowych HDI-ków )
diesel w R45 jest ten sam co w 600 i 400 czyli SDi 105KM ( wystempowala równiez wersja bez intercoolera która posiadala bodaj 84KM ale wylacznie w R200 i 400 co do 600 nie mam pewnosci ale napewno nie bylo Diesla 84KM w R45)
W R25/45 jest zmodyfikowany silnik z modeli 200/400/600. Zmieniono pompę, komputer i kilka innych rzeczy z osprzętu. Zmieniła sie moc na 101KM i moment obrotowy 240Nm.
Wcześniej słabsza wersja miała 86KM.
Hondy Civic i Accord z tamtych lat miały właśnie diesle z Rovera.
Z tego co wiem ,to chyba nie ma modeli R 420 D,620 D, i 45 z silnikiem 86 KM ,105 KM.bez turba. Poza tym często opisywane są te auta jako TD, a nie ma w żadnym takiego oznaczenia.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 52 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Cze 19, 2007 08:34
Jest bo taka posiadam - 86km 420D
silniki sa oszczedne - ale jak to diselki glosne
moj kupiony z holandi120kkm (odrazu zrobilem rozrzad) i po 60kkm to wymieniony termostat , wymieniony drucik od 2 biegu nawiewu, ostatnio padl czujnik (przy klimie) zostal zwatowny i klima chodzi
wsumie jakbym mial kupowac teraz to chyba wybralbym 600 (jaks zadbana) lub 75 (jesli bym mial tyle kasy - ja osobiscie poczekam na szwagra jak bedzie sprzedawal swoja 75 )
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Może wyżej żle sformułowałem zdanie. Chodziło mi o to ,że nie słyszałem ,aby Rovery diesle były produkowane bez turbosprężarki. A może czegoś nie wiem.
Może wyżej żle sformułowałem zdanie. Chodziło mi o to ,że nie słyszałem ,aby Rovery diesle były produkowane bez turbosprężarki. A może czegoś nie wiem.
Masz rację. Nie doczytałem o tym turbo i zasugerowałem się znaczkiem "D".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum