Forum Klubu ROVERki.pl :: [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:39
[all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
Autor Wiadomość
BialYY 



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 17:23   [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie silników Diesla w Roverach serii 400 oraz 600 (jak rozumiem są to te same silniki). Mam ochotę kupić właśnie takie autko z 2.0L turbo dieslem 105KM. Stąd moje pytanie. Jakiej produkcji jest ten silnik, czy pochodzi on z koncernu Rover czy może jak upiera się mój znajomy (chce się ze mną nawet zakładać) że pochodzi on z koncernu Peugeot. Jakoś nie mam zaufania do diesli peugeota z tamtych lat. Jak z niezawodnością tych silników.
A jak się ma sprawa z modelem 45. Silnik ma inną moc więc czy jest to konstrukcja na bazie starego diesla z modelu np 400 czy całkowicie nowa bądź brana z innego koncernu.
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu diesla.
Jak z przebiegami tych aut tzn. jakie mniej więcej przebiegi można zrobić bez remontu silnika (chodzi o 2.0L z turbiną jak również bez turbiny)
Z tego co czytam jesteście zadowoleni ze swoich samochodów. Mam nadzieję że może niedługo i ja dołączę do tej grupy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.

Ps. Jeżeli któreś z pytań zadanych przeze mnie było poruszane wcześniej to przepraszam ale jakoś nie natknąłem się na nie.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Lis 18, 2010 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 18, 2007 17:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pawciu87 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 17:35   

z samochodu jestem bardziej niz zadowolony, jesli bedzie wymienial na czas oleje i filtry oraz dbal o turbine, auto przejedzie naprawde wiele tysiecy km bez bez zadnej skazy. Co do pochodzenia tego silnika to jest oryginalnie roverowki... :wink:
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
arrax 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 45
Skąd: Ostrówek



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 17:51   

witam

z tego co mi widaomo to konstrukcja silnika jest w 100% ROVERA

BialYY napisał/a:
A jak się ma sprawa z modelem 45. Silnik ma inną moc więc czy jest to konstrukcja na bazie starego diesla z modelu np 400 czy całkowicie nowa bądź brana z innego koncernu.


diesel w R45 jest ten sam co w 600 i 400 czyli SDi 105KM ( wystempowala równiez wersja bez intercoolera która posiadala bodaj 84KM ale wylacznie w R200 i 400 co do 600 nie mam pewnosci ale napewno nie bylo Diesla 84KM w R45)
BialYY napisał/a:
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu diesla.

- przedewszystkim na to czy wszystko jest ok z turbo nie ma wyciekow oleju i czy silnik posiada intercooler bo inaczej bedzie to wersja 84KM
- pamietaj o skrzyni w dieslach moze wystempowac dzwiek brzeczenia tulejki na krzyzaku pod drazkiem zmiany biegow jak równiez drazek moze dzialac ciezko tz ze ktos skrecil za mocno srobe na tej tulejce :D (wszystko da sie zrobic ) aaaa na wstecznym moze byc czasami zgrzyt ale to podobno naturalne w r600
- zapytaj jeszcze sprzedawcy o to jak urzytkowac takiego diesla z turbo jezeli powie tak jak zwykle auto benz to zanczy ze eksploatowal go zle ;p

co do przebiegu to trudono mi sie wypowidziec ja ma 160tys i wszystko smiga jak w zegarku a sa klubowicze z wiekszymi przebiegami (odpowiednia wymiana rorzadów plynów a bedziesz z pewnoscia sie cieszyl dlugo tym silnilkiem)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 19:25   

BialYY napisał/a:
Jakiej produkcji jest ten silnik, czy pochodzi on z koncernu Rover czy może jak upiera się mój znajomy (chce się ze mną nawet zakładać) że pochodzi on z koncernu Peugeot.

Twój kolega ma odrobinę racji. Rover 418 (XUD 1,8l) produkowany do maja '94 to turbodiesel Puga.
Reszta diesli to 100 % produkcja Rovera.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
BialYY 



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 19:37   

Dzieki wielkie za odpowiedzi.
A teraz pyt od innej strony czyli jeżeli (mogę się mylic) Roverki mają benzynowe silniki z Hondy to czy Honda Accord i Civic ma diesla z Rovera? Z tego co wiem Honda w tamtych latach nie miała swojego Diesla.(chyba 1 ich Dieslem jest teraz robiony I-CDTi??).
Jeszcze raz dzieki za odp. bo zdecydowanie mniej obawiam się diesla roverowskiego od Peugeota (no może oprócz nowych HDI-ków :mrgreen: )
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 19:42   

Cytat:
diesel w R45 jest ten sam co w 600 i 400 czyli SDi 105KM ( wystempowala równiez wersja bez intercoolera która posiadala bodaj 84KM ale wylacznie w R200 i 400 co do 600 nie mam pewnosci ale napewno nie bylo Diesla 84KM w R45)


W R25/45 jest zmodyfikowany silnik z modeli 200/400/600. Zmieniono pompę, komputer i kilka innych rzeczy z osprzętu. Zmieniła sie moc na 101KM i moment obrotowy 240Nm.
Wcześniej słabsza wersja miała 86KM.
Hondy Civic i Accord z tamtych lat miały właśnie diesle z Rovera.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 19:43   

BialYY napisał/a:
Roverki mają benzynowe silniki z Hondy to czy Honda Accord i Civic ma diesla z Rovera?

A ma. :wink:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 19:44   

Z tego co wiem ,to chyba nie ma modeli R 420 D,620 D, i 45 z silnikiem 86 KM ,105 KM.bez turba. Poza tym często opisywane są te auta jako TD, a nie ma w żadnym takiego oznaczenia.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 18, 2007 19:48   

R420 jest jak najbardziej w wersji "D" (bez IC)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 08:34   

Jest bo taka posiadam - 86km 420D

silniki sa oszczedne - ale jak to diselki glosne
moj kupiony z holandi120kkm (odrazu zrobilem rozrzad) i po 60kkm to wymieniony termostat , wymieniony drucik od 2 biegu nawiewu, ostatnio padl czujnik (przy klimie) zostal zwatowny i klima chodzi :roll: :shock:

wsumie jakbym mial kupowac teraz to chyba wybralbym 600 (jaks zadbana) lub 75 (jesli bym mial tyle kasy - ja osobiscie poczekam na szwagra jak bedzie sprzedawal swoja 75 :grin: )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 19, 2007 10:40   

tomcy napisał/a:
ostatnio padl czujnik (przy klimie) zostal zwatowny i klima chodzi :roll: :shock:

Uważaj, bo na takim "druciarstwie" to może za długo nie pochodzić.
Ten czujnik po "coś" tam jest.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 15:32   

Może wyżej żle sformułowałem zdanie. Chodziło mi o to ,że nie słyszałem ,aby Rovery diesle były produkowane bez turbosprężarki. A może czegoś nie wiem.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 19, 2007 16:11   

Pyzdra napisał/a:
Może wyżej żle sformułowałem zdanie. Chodziło mi o to ,że nie słyszałem ,aby Rovery diesle były produkowane bez turbosprężarki. A może czegoś nie wiem.

Masz rację. Nie doczytałem o tym turbo i zasugerowałem się znaczkiem "D". ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.
jerzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 25 Wto Mar 26, 2013 16:37
polofix
Brak nowych postów [R diesel serii L] Natrysk oleju na denko tłoka.
filo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Maj 03, 2009 07:50
BetJar
Brak nowych postów [R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa
Zima sroga, czyli jak podgrzewacz filtr paliwa. Zbieramy tutaj informacje :D
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 91 Sob Lis 23, 2013 00:59
Gość
Brak nowych postów [diesle] Żywotność i różnice między dieslami
Bobek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sro Lut 18, 2015 13:11
irmina30
Brak nowych postów [R L-series (Diesle)] Rolka paska wieloklinowego
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sro Mar 17, 2010 15:10
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink