Wysłany: Czw Cze 14, 2007 11:42 [R600] Lista pytań po zakupie
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich
Od tygodnia jestem właścicielem Rovera 600 Ti '97.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Dostałem dwa czarne grube kluczyki Valeo z immo i jeden pilot. Klucze działają wyglądają na oryginalne, ponoć powinien być jeszcze czerwony. Co zrobić z pilotem, mam od kompletu ale nie działa ... czytałem że są pewne problemy z jego zaprogramowaniem. Dostałem również karteczkę na której jest chyba napisany kod immo (po niemiecku i nie wiem na 100%)
2. Kontrolka SRS pali sie ciągle - poprzedniemu właścicielowi ktoś zaparkował delikatnie na przodzie ale nawet chłodnic nie drasną. Jak sprawdzić przyczynę świecenia sie kontrolki SRS?
3. Turbina - jest, działa (pompuje powietrze) ale trochę pluje olejem - czy to jest powód do niepokoju? czy zbliża się jej kres? nie ma tego oleju za dużo ale wiadomo jak już zaczęło puszczać to już raczej nie przestanie a będzie tylko gorzej - tak mi sie wydaje - jak to wygląda u was?
3. Ma ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki
4. Czy obudowa od lusterka manualnego (ten nowszy typ, składane) będzie pasowała do lusterka elektrycznego? mam połamaną obudowę ale cały środek sprawny i potrzebuję tylko obudowę
5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat?
6. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.
Dalsze pytania niebawem...
Na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu, wymieniłem już wszystkie tarcze (przód był tragiczny - spiłowane i popękane na dodatek) i właśnie regenerują mi maglownice.
dziękuję bardzo za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 17:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 14, 2007 11:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dostałem dwa czarne grube kluczyki Valeo z immo i jeden pilot. Klucze działają wyglądają na oryginalne, ponoć powinien być jeszcze czerwony. Co zrobić z pilotem, mam od kompletu ale nie działa ... czytałem że są pewne problemy z jego zaprogramowaniem.
Możesz kupić komplet piloty + centralka alarmu (marcel_n jest ekspertem w tych sprawach).
WhoLeeGuns napisał/a:
Kontrolka SRS pali sie ciągle - poprzedniemu właścicielowi ktoś zaparkował delikatnie na przodzie ale nawet chłodnic nie drasną. Jak sprawdzić przyczynę świecenia sie kontrolki SRS?
Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.
WhoLeeGuns napisał/a:
a ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki
Czy obudowa od lusterka manualnego (ten nowszy typ, składane) będzie pasowała do lusterka elektrycznego? mam połamaną obudowę ale cały środek sprawny i potrzebuję tylko obudowę
Podejrzewam, że będzie pasować.
WhoLeeGuns napisał/a:
5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat?
Półsyntetyk co 10kkm, a rozrząd od razu po kupnie, a potem co 60kkm lub 4 lata (tak proponuję).
WhoLeeGuns napisał/a:
6. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.
Wymienić na Texaco MTF94
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Turbina - jest, działa (pompuje powietrze) ale trochę pluje olejem - czy to jest powód do niepokoju? czy zbliża się jej kres? nie ma tego oleju za dużo ale wiadomo jak już zaczęło puszczać to już raczej nie przestanie a będzie tylko gorzej - tak mi sie wydaje - jak to wygląda u was?
Pluje na zewnątrz, czy w wąż idacy do IC. Czy zostawiasz za sobą niebieską zasłone dymną??
Cytat:
. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.
Masz skrzynię PG1, i w technicznym FAQ znajdziesz jaki olej do niej przychodzi. I czasem żadnego innego nie lej
PS. Co to znaczy, że regenerują maglownicę tzn. co dokładnie w niej robią??
Co to znaczy, że regenerują maglownicę tzn. co dokładnie w niej robią??
Prostują listwę a następnie ją szlifują. Po wymianie uszczelniaczy jest praktycznie jak nowa (tak mi zapewniał gościu, który tym się zajmuje.
A turbina pluje do IC. Z wydechu wydobywa się to co powinno się wydobywać, niebieskiego dymu nie widać
Ale szukałem w tomateam i nie znalazłem (tylko przez stronę www). Zadzwonię to może mi powiedzą czy jest czy nie.
Czy przepuszczający kolektor może być problemem podczas badań technicznych??
piter34 napisał/a:
Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.
Tak ale ja mam silnik Rovera i chyba nie mam takiego złącza. MEMS maił jakoś inaczej
piter34 napisał/a:
Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.
Tak ale ja mam silnik Rovera i chyba nie mam takiego złącza. MEMS maił jakoś inaczej
Chyba masz rację. Mój błąd. MEMS można zdiagnozować tylko odpowiednim sprzętem.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
A turbina pluje do IC. Z wydechu wydobywa się to co powinno się wydobywać, niebieskiego dymu nie widać
Trochę oleum każda turbina puszcza. Jeśli nie są to duże ilosci (zużycie oleju jest racjonalne do przejechanych km), to wg. nie jest OK i narazie bym się nią nie martwił
A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama? Czy turbinka montowana na tym kolektorze jest ustawiona równolegle do silnika czy pod delikatnym ukosem?
I kolejne pytanie - gdzie szukać termostatu? on ma siedzieć w rurce gumowej idącej od bloku silnika do chłodnicy?
Odnośnie SRS - RAVE nic nie mówi o różnicach w tej materii pomiędzy samochodami z różnymi silnikami. Poszukałem i znalazłem u siebie jakąś niebieską wtyczkę - miejsce sie zgadza kolor również - może ktoś mi jeszcze powie jakie kolory przewodów tam dochodzą - u mnie jest czarny i czerwony... myślę że jak i to się potwierdzi to będę mógł sprobować z zwierania styków i odczytywania błędów
Jak uruchomić EPC - mam ściągnięty obraz .iso ale próbowałem wszelkich kombinacji i lipa ... w najlepszym wypadku "invalid user name" ....
A ha - też mi się tak wydaje a w sklepie mówią że niekoniecznie - tak czy siak ani jednej ani drugiej (być może nawet tej samej) uszczelki w Białymstoku nie ma...
Czy z przepuszczającym kolektorem przejdę badania tech. ?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2002 Posty: 226 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Cze 20, 2007 14:10
WhoLeeGuns napisał/a:
A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama? Czy turbinka montowana na tym kolektorze jest ustawiona równolegle do silnika czy pod delikatnym ukosem
Wg mnie - prosciutko.
WhoLeeGuns napisał/a:
I kolejne pytanie - gdzie szukać termostatu? on ma siedzieć w rurce gumowej idącej od bloku silnika do chłodnicy?
Jesli masz klime - tak.
_________________ "Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
A ha - też mi się tak wydaje a w sklepie mówią że niekoniecznie - tak czy siak ani jednej ani drugiej (być może nawet tej samej) uszczelki w Białymstoku nie ma...
Zapytaj Tomiego (www.tomateam.pl)
WhoLeeGuns napisał/a:
Czy z przepuszczającym kolektorem przejdę badania tech. ?
Nie wiem...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2002 Posty: 226 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Cze 20, 2007 15:14 Re: [R600 Ti] Lista pytań po zakupie
WhoLeeGuns napisał/a:
3. Ma ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki
Czesc!
Mnie Tomi (www.tomateam.pl) załatwił taką uszczelkę Do takiego samego motoru.
_________________ "Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2002 Posty: 226 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Cze 21, 2007 08:29
U mnie ta uszczelka to było to trochę przy okazji...
Zauważyłem mroźną zimą (-30 st.), że mi zaczęło na zimnym silniku walić białym „dymem” spod maski - myślalem, że IC poszedł... Było wydmuchane poniżej kolektora - na takim kołnierzu - łączeniu kolektora z turbinką. Czuło się wyraźnie, jak sie tam przysunęło rękę (uwaga! gorąco!). Stamtąd dmuchało do przodu i przez IC, przez grill, na zewnątrz. Tam nie ma w ogóle uszczelki (sprawdzone w RAVE, EPC), musieli mi więc lekko splanować kolektor i turbo.
Właśnie przy okazji zdejmowania kolektora okazało się, że między nim, a głowicą też wydmuchało i wygiął się troszkę. Więc tam też odbyło się planowanko i mechanior wrzucił nową uszczelkę.
_________________ "Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
Dobrałem się do tego złącza diagnostycznego i wybłyskało mi dwa błędy 92 i 72. Powiedźcie mi teraz gdzie znajdę rozpiskę tych błędów.
Gdzie znajduje się złącze do kasowania tych błędów? Przeglądałem RAVE-a ale nie doczytałem się gdzie się ono znajduje ale wiem że coś takiego jest
[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 8:45 pm ]
Dobra SRS mam już z głowy - znalazłem rozpiskę kodów w necie procedurę kasowania też, i złącze MES (ależ je schowali ).
Wszystko poszło jak po maśle
Jeżeli ktoś by miał jakieś problemy z SRS służę pomocą
Mam jeszcze pytanie odnośnie Kolektora wydechowego: czy w miejscach gdzie są otwory do mocowania go do bloku są jakieś nacięcia (takie do kompensacji rozszerzalności temperaturowej materiału)? Czy po prostu mam popękany kolektor wydechowy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum