dzieki za odpowiedz pytam dlatego ze nie mam go w domu i jak do niego pojade to kce wiedziec za co sie brac
sytuacja jest taka ze jak odpale to kola odrazu sa zablokowane swieci abs reczny nie swieci ale swieci jeszcze (tc) i kontrola ostrego zjazdu (freelander) a z tego co zauwazylem ze plynu jest minimalnie ponizej minimum i przy hamulcach byla jedna rurka odkrecana dlatego obnizyl sie pewnie poziom plynu i moze wtedysie zapowietrzyly
tylko martwi mnie jeszcze
ta kontrolka zjazdu
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 18, 2007 11:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sytuacja jest taka ze jak odpale to kola odrazu sa zablokowane swieci abs reczny nie swieci ale swieci jeszcze (tc) i kontrola ostrego zjazdu (freelander) a z tego co zauwazylem ze plynu jest minimalnie ponizej minimum i przy hamulcach byla jedna rurka odkrecana dlatego obnizyl sie pewnie poziom plynu i moze wtedysie zapowietrzyly
tylko martwi mnie jeszcze
ta kontrolka zjazdu
No to nie tak prosto...
Nie wiem jak działa system kontroli zjazdu - nigdy nie miałem.
W przypadku zwykłej awarii ABS lub mniejszej ilości płynu, jeśli ręczny nie jest zaciągnięty koła nie będą zablokowane - wszystko będzie działało jak w aucie bez ABS'u.
Jeśli płynu wogóle nie ma to hamulce nie działają, więc tym bardziej koła nie będą zablokowane.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, że system kontroli zjazdu się zepsuł, albo wykrył problem i blokuje koła, żeby auto nie pojechało (jak nowoczesne autobusy miejskie, które blokują hamulce do momentu całkowitego zamknięcia drzwi).
W takim przypadku opcje są dwie - albo awaria nadal trwa i trzeba ją usunąć albo system ją pamięta i wystarczy skasować jedynie błąd, ale to są jedynie moje domysły, bo nigdy nie miałem Landka.
Najprostrzą metodą jest wzięcie instrukcji od LR i sprawdzenie co dokładnie oznacza ta kontrolka - jakich awarii jest oznaką.
[ Dodano: Pon 18 Cze, 07 13:34 ]
Przyszło mi jeszcze jedno do głowy - czujniki ABS'u - jeśli ABS wykryje problem z czujnikiem (złe podłączenie, brak podłączenia) to również się wyłącza, a na 99% te same czujniki co za ABS, są również odpowiedzialne za kontrole trakcji i system zjazdowy - wtedy wykryta zostaje ogólna awaria i systemy przechodzą w tryb bezpieczeństwa (może dla systemu kontroli zjazdów trybem bezpieczeństwa jest zatrzymanie auta).
Jeśli było coś było robione przy kole (a na to wskazuje Twój opis o odpinaniu przewodów hamulcowych), to może ktoś ruszył/odczepił/przerwał kabel od czujnika ABS - to by wszystko tłumaczyło - wtedy należy naprawić czujnik i zresetować system.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
faktycznie nie jest prosto
odpowietrzałem i nie pomaga tzn. odblokowuje kola ale jak tylko nacisne hamulec to odnowa blokuje
czy bledy maja z tym cos wspolnego??
i czy mozna je jakos skasowc czy tylko na komputer trzeba jechac
(odpiecie klem niepomaga)
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum