Witam wszystkich.
Jestem tu pierwszy raz, może się przedstawię.
Jestem Robert, mam kochanego Roverka 200 1.4 8V i niestety nie wiem co robić.
Ostatnio wiele się przemieszczam i .... kochana cena paliwa mnie zabija.
Mam Roverka z przebiegiem 130 tyś z 98`
Mam jedno pytanie do użytkowników Roverów z serii 200 którzy maja zalożony gaz.
Pytanie konkretne:
-- jaki macie założony gaz
-- czy warto (pytanei do użytkowników praktyków)
-- co nie działa, z czym są problemy, na co zwrócic uwagę
-- czy nie zarżnę swojego Roverka bo bym sobie nie darował
Dzięki za pomoc
--
Robert
piter34: czytaj zasady kącika. zmieniłem temat wątku (bo mam dobry humor )
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Kwi 19, 2007 10:37, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 18, 2007 17:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 79 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 07:01
Ja mam w swoim Roverku 16v instalację gazową BRC - oryginalną założoną we Włoszech, skąd kiedyś tam auto było ściągnięte - no i jest taki bajer że jest założona instalacja 2 generacji na plastikowym kolektorze - w Polsce nikt tego by tak nie założył, ale jak widać Włosi z BRC uznali że to będzie działało i działa.
Teraz powiem wam co ja widzialem ostatnio za bajer.A wiec Honda Civic coupe 1.5 95r oczywiscie wtrysk i załozona instalacja pierwszej generacji i BLOS(mikser) który zastepuje komputer.
jakie plusy??
- róznice ceny miedzy instalacja pierwszej generacji a druga lub trzecia a nawet czwarta generacja
-bardzo dobre osiągi poprzez samodzielna regulacje blosa
-mniejsze zuzycie paliwa
-stabilnosc na wolnych obraotach,zero przerywania gasniecia na skrzyzowaniach itp
-w instrukci blos-a mowia o braku wybuchów czyli domyslnie mozna ja zakladac na plastykowe kolektory
teraz minusy
-nikt legalnie nie załozy nam do samochodu z wtryskiem instalacji pierwszej generacji nie mowiac juz o blosie
-przegląd równiez nie bedzie wyglądał za różowo
-cena BLOS-u od 300 do 350
http://porady.autocentrum.pl/?FF=148
Czy warto odpowiedz sobie sam. Za pomoca tego kalkulatora obliczysz czy Ci sie oplaca zakladac instalacje gazowa Milej zabawy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam.
Pozwolicie że sie podepne czy ktoś mógłby podać jakiś model lub cos w tym stylu (chodzi o to o jaka instalacje pytac) jak ma ktos sprawdzoną zakładaną w polsce ?
Azazel, poczytaj techniczny FAQ. Jest tam punkt dot. gazu.
paff napisał/a:
zasadniczo naprzeciw jest to ze dzieki plastikowemu kolektorowi musi byc instalacja gazowa IV generacji, czyli za dobra to koszt okolo 3000pln
jak już zwrócono uwagę 1.4 8V ma kolektor metalowy, a ja jeszcze nadmienię, że ceny sekwencji zaczynają się od ok. 2000PLN (zaleznie od regionu). Ja zamontowałem za 2400PLN w Krakowie. Moim zdaniem warto dopłacić te kilkaset PLN.
sandal napisał/a:
Ja mam w swoim Roverku 16v instalację gazową BRC - oryginalną założoną we Włoszech, skąd kiedyś tam auto było ściągnięte - no i jest taki bajer że jest założona instalacja 2 generacji na plastikowym kolektorze - w Polsce nikt tego by tak nie założył, ale jak widać Włosi z BRC uznali że to będzie działało i działa.
Założenie II gen. na plastikowym kolektorze nie jest żadnym wyczynem i każdy zakład monterski w Polsce tak może zrobić. Wcześniej mogą Ci jednak dać papierek do podpisania, że nie odpowiadają za straty spowodowane strzałami w kolektor.
fenster napisał/a:
Teraz powiem wam co ja widzialem ostatnio za bajer.A wiec Honda Civic coupe 1.5 95r oczywiscie wtrysk i załozona instalacja pierwszej generacji i BLOS(mikser) który zastepuje komputer.
jakie plusy??
- róznice ceny miedzy instalacja pierwszej generacji a druga lub trzecia a nawet czwarta generacja
Różnicy w cenie I gen. > II gen.
nie ma, bo blos też nieco kosztuje...
fenster napisał/a:
-mniejsze zuzycie paliwa
A to niby skąd?
fenster napisał/a:
-w instrukci blos-a mowia o braku wybuchów czyli domyslnie mozna ja zakladac na plastykowe kolektory
Tego też nie rozumiem. Co ma blos do wybuchów w kolektorze?
Aby była jasność to ja nie jestem przeciwnikiem Blosa jako takiego, ale w ogóle wszystkich LPG poniżej IV generacji...
piotr8 napisał/a:
Pozwolicie że sie podepne czy ktoś mógłby podać jakiś model lub cos w tym stylu (chodzi o to o jaka instalacje pytac) jak ma ktos sprawdzoną zakładaną w polsce ?
Jeżeli chcesz mieć II gen., to pytaj o BRC Just, ew. Stag 100/150. Jeżeli sekwencja to Stag 300 lub BRC Sequent24.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Czw Cze 21, 2007 13:42
Ja będę zakładał 1 generacje BLOSa, ale dopiero za jakieś 3 miesiące jak wyjdę na prostą finansową.
Natomiast już zebrałem wszystkie potrzebne informacje na temat samej instalacji, moim silniku nawet nie będę musiał stosować emulatorów wtrysków i emulatorów sond lambda, więc to dodatkowo upraszcza i potania instalacje.
Właśnie przewaga BLOSa nad sekwencjami to że jest zero elektroniki i nie jest uzależniony od kompa silnika ani od różnych czujników i sensorów, i nie trzeba wiercić w kolektorach (wiadomo wióry).
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Czw Cze 21, 2007 14:15
piter34 napisał/a:
blue827 napisał/a:
moim silniku nawet nie będę musiał stosować emulatorów wtrysków i emulatorów sond lambda,
Niby dlaczego?
Bo wiem który kabelek przeciąć aby wyłączyć wtryskiwacze, więc nie potrzeba żadnych emulatorów, wystarczy zwykły przekaźnik.
A odnośnie sond to silniki Hondy V6 (lub inne sterowane przez MEMS) nie wymagają emulatorów lambda.
Więc wystarczy: elektrozawór, reduktor i BLOS. I oczywiście przełącznik manualny benzyna - lpg.
Bo wiem który kabelek przeciąć aby wyłączyć wtryskiwacze, więc nie potrzeba żadnych emulatorów, wystarczy zwykły przekaźnik.
No OK, ale jak przetniesz kabelek, to komp od benzyny zgłosi anomalię, bo dla niego to nie jest do pomyślenia, że wtryski nie działają.
blue827 napisał/a:
A odnośnie sond to silniki Hondy V6 (lub inne sterowane przez MEMS) nie wymagają emulatorów lambda.
Dlaczego tak uważasz? Możesz uzasadnić?
Poza tym napisałeś tak, jakby Twoje V6 miało układ wtryskowy MEMS, podczas gdy ma PGM-Fi.
Jeżeli podczas jazdy na LPG lambda wykryje np. zbyt bogatą mieszankę to przekaże dane do ECU benzyny, a ten zrobi sobie korektę czasu wtrysku (i zapisze korektę w pamięci adaptacyjnej). Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Emulatory lambdy stosuje się w celu uniknięcia takich właśnie sytuacji.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Czw Cze 21, 2007 15:02
piter34 napisał/a:
Dlaczego tak uważasz? Możesz uzasadnić?
Poza tym napisałeś tak, jakby Twoje V6 miało układ wtryskowy MEMS, podczas gdy ma PGM-Fi.
Jeżeli podczas jazdy na LPG lambda wykryje np. zbyt bogatą mieszankę to przekaże dane do ECU benzyny, a ten zrobi sobie korektę czasu wtrysku (i zapisze korektę w pamięci adaptacyjnej). Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Emulatory lambdy stosuje się w celu uniknięcia takich właśnie sytuacji.
Tak mi ktoś odpisał co przerabiał właśnie ten sam silnik że emulatory nie są wymagane w V6 Hondy. Rzeczewiście ja mam PGM-Fi, ale możliwe że tak samo się zachowują te obydwa układy Hondy. Jak będę zakładał tą instalację to zapodam na forum, ale to jeszcze za ok 3 miesiące niestety, narazie rachunki za benzyne wzrosły mi 2x:(
Tak mi ktoś odpisał co przerabiał właśnie ten sam silnik. Ale tak naprawde nie mam pewności.
blue827 napisał/a:
Rzeczewiście ja mam PGM-Fi, ale możliwe że tak samo się zachowują te obydwa układy Hondy.
MEMS nie jest Hondy.
Moja rada. Jeżeli zamierzasz jeździć tylko na gazie, to emulatorów nie montuj i wyjmij sobie lampkę od checka. W przeciwnym wypadku zainwestuj w emulatory.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
piter34 napisał/a:
Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Święta racja np. obroty same wskakują na 6000 ale po paru sek. wraca wszystko do normy.
Niekoniecznie to miałem na myśli.
Nieprawidłowe działanie instalacji LPG może doprowadzić do tzw. "rozjechania" map benzynowych.
W II gen. może to być spowodowane przez brak emulacji sondy lambda lub jej złe ustawienia.
W IV gen. może to być spowodowane źle ustawioną mapą wtrysków benzyny podczas pracy na LPG (w każdym punkcie pracy czas wtrysku benzyny na benzynie musi być równy czasowi wtrysku benzyny podczas pracy na gazie).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Witam
Podepnę się tutaj.
Zacznę od odszczekania tego co pisałem w którymś temacie na forum odnośnie gazu - "nie upośledziłbym samochodu gazem" - a więc odszczekuje.
No więc tak: założyliśmy z faderem do berlingo II 1.4 (75KM) gaz - sekwencje - koszt 2900zł. I jak dla mnie szok, samochód jak miał dziurę do 3000obr tak teraz w całym zakresie obrotów ciągnie idealnie, tak samo, bez dziury. Nie wiem czy osiągi się poprawiły ale samochód duuużo płynniej chodzi, i pali do 1 L gazu wiecej od paliwa, czyli 8,5 -9L.
Gazownik założył drugi komputer który nie emuluje wtrysków tylko bierze czasy wtrysków z kompa benzynowego, czyli ma być wszystko ok.
Tak więc moje pytanie czy w roverku 200 (99r) w silniku 1.4 16V z sekwencją są jakieś problemy?
Jak mi napiszecie, że nie to jade to gazownika jutro.
Nadmieniam, iż nie zamierzam "żydzić" na instalacje gazową, żeby taniej. Powiem tak jak mój fader: "TAK ŻEBY BARDZO DOBRZE CHODZIŁO I NIE BYŁO PROBLEMÓW".
Gość wstępnie powiedział mi 2800zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum