Wysłany: Czw Cze 21, 2007 22:41 [R600] Czujniki w układzie chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam. Mam pytanie? Czy w Roverze 620 Si są dwa biegi wiatraka z chłodnicy? Ponieważ u mnie włacza się tylko jeden. Jeszcze jedno zauważyłem, że gdy jadę po mieście wracam do domu wentylator działa, a zaraz po wyłączeniu samochodu wentylator kteż sie wyłącza mimo iż płyn w chłodnicy zaczyna "bulgotać". Czujnik bimetaliczny od załączania wiatraka działa już sprawdziłem. Czujnik który wysyła sygnał do sterownika został wymieniony, ponieważ był uszkodzony, czujnik, który jest połączony z wskaźnikiem temperatury też jest sprawny. Mam jeszcze jeden czujnik i nie mam bladego pojęcia od czego on jest. Wygląda identycznie jak czujnik załączenia wiatraka. W załączniku wysyłam zdjęcie. Czujnik oznaczony czerwonym kołem to czujnik od załączenia wiatraka. Ale od czego jest ten drugi w żółtym kole. Bardzo bym prosił o odpowiedż. Gość z serwisu powiedział, że to czujnik od załączenia drugiego biegu wiatraka. Jeśli tak to o jakim zakresie temperatury powinien być ten czujnik, a jaki zakresie ten pierwszy. Prosiłbym o odpowiedż ponieważ dość dużo jeżdzę po mieście ze względu na charakter pracy, a nie chciałbym zagotować płynu. Z góry serdecznie dziękuję.
Lepszej jakości zdjęcie mogę wysłać na maila
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 09:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 21, 2007 22:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 05:48
Z tego co mi wiadomo w roverkach wiatraki wyłączają się niestety zaraz po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Co do czujników, to niestety nie wiem.
1. Wentylator chłodnicy jest sterowany z przekaźnika wyzwalanego poprzez sygnał z komputera PGM-Fi
2. Komp zna temperaturę, bo czyta wskazania czujnika temperatury płynu (ten zielony na rysunku)
3. Nie wiem co jest zaznaczone na czerwono, bo niewiele tam widać na fotce.
4. Nie ma czegoś takiego "czujnik załączenia wiatraka"
[ Dodano: Pią Cze 22, 2007 12:00 pm ]
Z naszej strony można pobrać (działa dla klubowiczów) opis działania systemu wtryskowego PGM-Fi (po polsku).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Przepraszam źle się wyraziłem. Jest to termowyłącznik identycznie wyglądający jak w linku poniżej:
http://sklep.intercars.co...13&pic=0&moto=0
Jest to zwykły wyłącznik bimetaliczny taki sam jak wyłącznik od wiatraka chłodnicy
Funkcje wyłącznika czasowego wentylatora chłodnicy w systemie PGM-Fi realizuje jednostka sterująca (ECU), a nie osobny element.
Tak. Zgada się, ale np. wyłącznik bimetaliczny przy temperaturze 92 stopni posiada rezystancje na tyle niską iż jest to odczytywane jako zwarcie i załączony jest wiatrak. Natomiast przy temp. 88 stopni rezystancja jest już na tyle duża iż następuje rozwarcie obwodu i wentylator przestaje działać. Ale od czego jest przełącznik bimetaliczny z prawej strony na zdjęciu. Link który podałem wcześniej był tylko po to by pokazać co tam jest wkręcone.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego wygląda tak:
http://sklep.intercars.co...18&pic=0&moto=0
Proszę o poprawienie jeśli się mylę. U mnie ten czujnik jest pod kopułka aparatu zapłonowego. Wymieniałem go 3 tygodnie temu bo był uwalony.
Z tego co mi wiadomo w roverkach wiatraki wyłączają się niestety zaraz po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Co do czujników, to niestety nie wiem.
U mnie po jezdzie miejskiej, po wylaczeniu silnika wentylator pracuje
Alin napisał/a:
Czujnik temperatury płynu chłodzącego wygląda tak:
http://sklep.intercars.co...18&pic=0&moto=0
Proszę o poprawienie jeśli się mylę. U mnie ten czujnik jest pod kopułka aparatu zapłonowego. Wymieniałem go 3 tygodnie temu bo był uwalony.
To jest czujnik polozenia walka rozrzadu
Odpowiedz mi na jedno pytanie - czy silnik ci sie przegzewa?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak już wcześniej pisałem ja wymieniałem ten czujnik. Po wykręceniu go wyciekał z otworu płyn chłodniczy więc nie jestem tak do końca przekonany iż jest to czujnik położenia wałka rozrządu. Sterownik wtedy sygnalizował błąd czujnika temperatury cieczy lub obwodu chłodzenia. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy. W takim układzie zadam inaczej pytanie. Ile powinno być takich termowyłączników w układzie chłodzenia jak ten do którego zamieszczam link poniżej (proszę nie sugerować sie parametrami temperaturowymi, chodzi mi tylko o wygląd)
http://sklep.intercars.co...15&pic=0&moto=0
I jeszcze jedno. Czy znalazłaby się osoba z woj. podkarpackiego w okolicach Rzeszowa do której ewentualnie mógłbym się spotkać i która mogłaby mi w końcu powiedzieć jakie tam powinny być czujniki?
Proszę o odpowiedz
ak już wcześniej pisałem ja wymieniałem ten czujnik. Po wykręceniu go wyciekał z otworu płyn chłodniczy więc nie jestem tak do końca przekonany iż jest to czujnik położenia wałka rozrządu. Sterownik wtedy sygnalizował błąd czujnika temperatury cieczy lub obwodu chłodzenia. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy. W takim układzie zadam inaczej pytanie.
Masz rację. Jest to czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Za "moment" sprawdzę od czego jest ten z przodu na wężu.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Po lewej czujnik temp. płynu podający dane do kompa. Po prawej czujnik podający dane na wskaźnik temp.
Za drugi bieg wentylatora odpowiada "cooling fan timer module" (wyłącznik czasowy wentylatora chłodnicy) i wiatrak jest załączany, gdy temperatura jest równa od 103 do 109 stopni.
Cooling fan timer znajduje się obok komputera i jest to cały "moduł".
Szukam nadal co to jest tam na wężu.
[ Dodano: Wto Cze 26, 2007 3:41 pm ]
W PGM-Fi są dwa tzw. ECT switch (engine coolant temperature switch)
Jeden jest wkręcony w obudowę termostatu (ECT switch A), a drugi jest wkręcony w wylot płynu z silnika (ECT switch B, to zielone na pierwszej fotce).
Pierwszy jest sterowany przez kompa i odpowiada pośrednio za włączenie wiatraka przy 90-96 stopni. Drugi działa przy 103-109 stopni.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Serdecznie dziękuję za pomoc. Może jeszcze jakiśna miar na ECT switch o zakresie 103-109 stopni? To znaczy w którym sklepie internetowym mogę go dostać. W Intercars takiego nie widziałem. Znalazłem na Intercarie coś takiego tylko nie wiem czy ten może być.
http://sklep.intercars.co...13&pic=0&moto=0
Zakres temperaturowy ma od 97 - 112 stopni, innych nie ma. Z resztą na stanie w Intercars też ich nie ma. Prosiłbym o podpowiedż gdzie go szukać.
Ja bym zaczął od www.tomateam.pl - testowaliśmy różne czujniki z Tomim do 623, więc powinien mieć rozeznanie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Witam. Po wymianie czujnika okazało się iż drugi bieg wentylatora nadal nie funkcjonuje. Przekonałem się o tym na własnej skórze w trakcie przejazdu przez Kraków w godzinach szczytów. Chciałbym się dowiedzieć czy w 620Si były montowane dwa wiatraki na chłodnicy. Dodam iż samochód nie posiada klimatyzacji. Patrząc na schemat elektryczny z Rave zauważyłem, że silnik z wentylatora chłodnicy jest dwubiegunowy, czyli sam silnik ma jedną prędkość. Więc chciałem się dowiedzieć czy jest możliwość by na chłodnicy były dwa wiatraki chłodzące?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum