Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
[R416Si 96r]. Witam panów.... Czytam posty o podobnej tematyce już od kilku tygodni. Zakładam więc po raz kolejny podobny wątek, moja zmora i problem bez rozwiązania. Piszecie ciekawe spostrzeżenia z autopsji. wiele już pomysłów mi poddaliście i wiele testów przeprowadziłę. W zasadzie wszystkie. Powiedzcie mi teraz skoro tyle już przezyliście co u mnie siedzi.... Bo nie mam już sił ani ochoty.... W dodatku nikt nie może tego wykryć....
Nadmieniam że wszystko mechanicznie i elektrycznie było już sprawdzone i wymienione. Korek zbiorniczka, obydwa czujniki, termostat, płukana chłodnica, uszczelka głowicy jest ok na 100%, płyn wymieniłem - nie ubywa, olej wymieniłem - czysty - nie ubywa. Elektryk sprawdzał kompa i przejścia do niego, bezpieczniki i przekaźniki. Wszystko jest na pozór OK! ale....
BEZ WŁĄCZONEJ KLIMY NIE WŁĄCZY MI SIE WENTYLATOR!!!!!!!
Przy klimie wszystko jest ok..., jeśli jade bez - wentylator - w żaden sposób, anie jeden mi sie nie włączy, gotuje płyn i tyle. Są dewa wentylatory (klimy i chłodnicy cieczy). Przy włączonej klimie pracują obydwa (od klimy wolno i od chłodnicy cieczy też wolno (pierwszy bieg). Po np. długim staniu w korku przy włączonej klimie oczywiście włącza się drugi bieg wentylatora chłodnicy cieczy - schładza płyn i wszystko gra. BEZ WŁĄCZONEJ KLIMY NIE WŁĄCZY SIE WENTYLATOR (ŻADEN OCZYWIŚCIE) I GOTUJE PŁYN (WYBIJA KORKIEM) wymienionym zresztą bo stary wogóle nie trzymał. NIE WŁĄCZA SIE WENTYLATOR...!!!!!!!!!!!!!
O CO WIĘC CHODZI...............??????????????? wSKAZÓWKA STOI NA POŁOWIE I GOTUJE. Nie wiem czy ktoś mi pomoże...... jakaś. masa? coś z prądem? Przy klimie steruje wiatrakiem, bez niej nie.....
HELP............................
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 19:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a może poprostu korek zbiorniczka wyrównawczego nie trzyma ciśnienia...
temperatura będzie prawidłowa (~100-104°C) a z powodu braku ciśnienia płyn się gotuje
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
krzysiek_416 [Usunięty]
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 12:41
Wiesz co.......... nic do stracenia. Spróbuje jeszcze z innym korkiem. Chwytam sie już wszystkiego bo nie mam pomysłów. A nóż widelec.............
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
krzysiek_416 [Usunięty]
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 13:12
tak...... sprawdził przejścia, mierzył opornośc czujników itp, ściągnął parametry, powiedział że wszystko z elektryki niby gra.
Jak widać chyba nie..... Moze pojade do innego....
Mi to już ewidentnie na elektryke wygląda. Sam nie wiem.......
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 79 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 13:38
Odpal auto - po prawej stronie silnika, mniej więcej na wysokości górnego przewodu do chłodnicy masz czujnik załączający wentylator - zdejm z niego taki metalowy klips i wtedy powinien się włączyć wentylator - jak się nie włączy to będzie jasne że jest coś nie tak z tym czujnikiem.
ale rozłączając go można "oszukać" kompa i wtedy coś może się wyjaśnić.
Tak. Jak najbardziej. Wtedy można sprawdzić, czy wentylator jest sprawny.
Samego czujnika w ten sposób nie sprawdzisz.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
krzysiek_416 [Usunięty]
Wysłany: Nie Cze 24, 2007 13:24
Witam ponownie i wyjaśniam::: Jeśli chodzi o sprawność czujnika - wymieniłem na nowy (na wszelki wypadek), stary zresztą jak sie okazuje też był sprawny. Żadnych zmian. A co do odpięcia kostki od tego czujnika - z chwilą wypięcia oszukuje komputer i włącza się wentylato na full. ten od klimy też zresztą sie włącza. Wtedy układ wchodzi w system zastępczy tzw. rekowery. ale jak sądze nie tu leży problem bo przecież przy załączonej klimie cały układ elektryczny jak i chłodzący działa poprawnie. Myśle że to wina..... jakiegoś braku impulsu... jakiejś masy.. której bez klimy nie ma.
Zaznaczam - przy klimie wszystko jest jak należy.
Pozdrawiam.........
Z ciekawością będę obserwował odpowiedzi Mam dokładnie to samo w R45. Wentylatory chodzą na sterowaniu ręcznym poprzez włączanie klimy gdy wskazówka temp. przekroczy połowę skali. Dadam, że klima jako taka też mi nie działa (czujniki? kompresor? nie wiem. mechanik też nie wie ), ale załącza wiatraki. Mecha-man mówił, że niezałączanie wiatraka chłodzenia może być u mnie spowodowane kończącą się uszczelką pod głowicą i przeciekami oleju do układu chłodzenia i jak stwierdził "zamuleniem" termostatu.
_________________ Pozdrawiam
Drooid
krzysiek_416 [Usunięty]
Wysłany: Pon Cze 25, 2007 10:13
Witam ponownie. Mam jeszcze jedno pytanie bo... ktoś na początku powiedział - może korek nie trzyma ciśnienia i z powodu jego braku gotuje płyn.
Pytanie - (bo zdania są jak czytam i widze różne i podzielone) - czy w roverku w układzie powinno być ciśnienie?? kiedy odkręcam kore nie słychać żanego "psyknięcia" więc sądze że go nie ma. jestem nawet pewien. I może to faktycznie wina ciśnienia... a raczej korka który nie trzyma tego ciśnienia...........???? Wymieniłem korek na inny, stary puszczał płyn zanim nawet tak dobrze zaczął by sie gotować. Wymieniłem na inny - używany - ale ten już utrzymuje płyn w zbiorniczku do momentu włączenia wiatraka przy klimie oczywiście i nie wywala płynu. Ale może on poprostu i tak jeszcze za mało trzyma......??
Dzięki za wkład w problem.
Pozdrawiam..........
Witam ponownie. Mam jeszcze jedno pytanie bo... ktoś na początku powiedział - może korek nie trzyma ciśnienia i z powodu jego braku gotuje płyn.
Pytanie - (bo zdania są jak czytam i widze różne i podzielone) - czy w roverku w układzie powinno być ciśnienie?? kiedy odkręcam kore nie słychać żanego "psyknięcia" więc sądze że go nie ma. jestem nawet pewien. I może to faktycznie wina ciśnienia... a raczej korka który nie trzyma tego ciśnienia...........???? Wymieniłem korek na inny, stary puszczał płyn zanim nawet tak dobrze zaczął by sie gotować. Wymieniłem na inny - używany - ale ten już utrzymuje płyn w zbiorniczku do momentu włączenia wiatraka przy klimie oczywiście i nie wywala płynu. Ale może on poprostu i tak jeszcze za mało trzyma......??
Dzięki za wkład w problem.
Pozdrawiam..........
Na ciepłym silniku po odkręceniu korka powinno być słyszalne "psssss".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
krzysiek_416 [Usunięty]
Wysłany: Sro Cze 27, 2007 06:46
Siemano! Więć psyknięcia nie ma. Czyli..... oznacza to niewłaściwą pracę korka?? może właśnie dlatego są problemy z tym wentylatorem.... brak ciśnienia itd.... Próbowałem nawet zamówić korek oryginalny i nowy ale ciężko z dostępnością. No nic... dzięki za poradę. Będe szukał dalej. Nies spocznę dopuki nie rozwiążę tej zagadki!!
Pozdrawiam.........
Próbowałem nawet zamówić korek oryginalny i nowy ale ciężko z dostępnością
jak to ciężko z dostępnością ...
ja dla siebie to kupiłem bez żadnego problemu
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
krzysiek_416 [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 15, 2007 15:02
Witam wszystkich!!
Wracam po urlopie i wyjaśniam - TO KONIEC MOICH PROBLEMÓW !!
Przez cały czas zawodził..... sam nie wierze....... KOREK ZBIORNICZKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aż niewiarygodne co ja przez niego przeszedłem i ile się "narobiłem" przy tym aucie z tego względu!!!!
Kupiłem oryginalny nowy korek i EUREKA!!! Wentylatory pracują tak jak powinne, nic sie nie dzieje. Auto sprawuje sie wyśmienicie!!
Ile ja nerwów przez niego zjadłem......... nie dawałem już nawet sobie w to wiary.
Ale już po wszystkim. Może i komuś z Was ta wskazówka na przyszłość pomoże.
Dzięki za porady i pomysły. Pozdrawiam........
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum