Wysłany: Sro Cze 27, 2007 08:44 [R620] Problem z wolnymi obrotami gaz benzyna
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam
Obroty na biegu jałowym mojego 620 SI wynoszą od 400 do 500/min. i na benzynie i na lpg. Wiem, że optymalnie powinny wynosić około 800. Silnik pracuje stabilnie, nie szarpie, ale na lpg (sekwencja) te obroty nie wystarczają i praktycznie na każdym skrzyżowaniu komputer przełącza zasilanie z lpg na benzynę. Pytałem gazowników o tą sprawę, ale zbyli mnie stwierdzeniem, że prawdopodobnie do wymiany są wtryskiwacze od gazu a to wydatek około 400 zł. Proszę o sugestie co do przyczyny. Może po prostu wystarczy regulacja obrotów w stacji diagnostycznej posiadającej oprogramowanie do rovera? Z góry dziękuję za odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 18:14, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 27, 2007 08:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam podobny proble ale u mnie obroty spadają na 500-600 kiedy włącze klime. Na benzynie ruszy z miejsca na sprzęgle ale na gazie gaśnie i musze go gazować tak na 2tys. Oczywiscie gazownicy jutro mi to poprawią za darmo.
Czy w roverach tak jest że obroty spadają gdy silnik jest dodatkowo obciążony np. klimatyzacją??
Sprawdź kolego sprawność silnika krokowego, ciśnienie na zaworach, w kolektorze dolotowym i lej dobry gazik. A jeszcze filtr powietrza. POZDRO
Mam podobny proble ale u mnie obroty spadają na 500-600 kiedy włącze klime. Na benzynie ruszy z miejsca na sprzęgle ale na gazie gaśnie i musze go gazować tak na 2tys. Oczywiscie gazownicy jutro mi to poprawią za darmo.
Czy w roverach tak jest że obroty spadają gdy silnik jest dodatkowo obciążony np. klimatyzacją??
Sprawdź kolego sprawność silnika krokowego, ciśnienie na zaworach, w kolektorze dolotowym i lej dobry gazik. A jeszcze filtr powietrza. POZDRO
Przy włączonej klimatyzacji nic się nie zmienia. Gazik leję ze sprawdzonych źródeł Wszystkie filtry wymieniałem w tym miesiącu. Nie mam kasy na diagnostykę wszystkich ewentualnych przyczyn i kolejne eliminowanie nie trafionych strzałów "diagnostów". Kasę wolę zostawić na usunięcie konkretnej przyczyny.
Obroty na biegu jałowym mojego 620 SI wynoszą od 400 do 500/min. i na benzynie i na lpg. Wiem, że optymalnie powinny wynosić około 800. Silnik pracuje stabilnie, nie szarpie, ale na lpg (sekwencja) te obroty nie wystarczają i praktycznie na każdym skrzyżowaniu komputer przełącza zasilanie z lpg na benzynę.
Jaką masz instalację (producent/model)?
nitzer242 napisał/a:
Pytałem gazowników o tą sprawę, ale zbyli mnie stwierdzeniem, że prawdopodobnie do wymiany są wtryskiwacze od gazu a to wydatek około 400 zł.
Co wg nich mają wtryskiwacze gazowe do pracy silnika na benzynie?
nitzer242 napisał/a:
Może po prostu wystarczy regulacja obrotów w stacji diagnostycznej posiadającej oprogramowanie do rovera? Z góry dziękuję za odpowiedź
Ja bym zrobił tak:
1. Wyciągnięcie bezpiecznika 7.5A ze skrzynki w komorze silnika (to taki bezpiecznik od radia) celem skasowania nastaw autoadaptacyjnych
2. Uruchomienie zimnego silnika i pozostawienie go na wolnych obrotach do załączenia się wentylatora na chłodnicy.
3. Jeżeli obroty za wysokie to regulacja wolnych obrotów (procedura jest w RAVE opisana dość dobrze).
A tak poza powyższym to dobrze jest wyczyścić krokowca...
KRYS napisał/a:
Czy w roverach tak jest że obroty spadają gdy silnik jest dodatkowo obciążony np. klimatyzacją??
Nie.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
nitzer 242 -jak długo masz LPG? Masz jeszcze gwarancję? Jak tak ,to niech robią! Pozdrawiam
Dwóch właścicieli w tym ja przejechało na lpg w sumie prawie 80 tys. km przez 3 lata, więc gwarancji nie ma. Po zainkasowaniu kasy za instalkę, i minięciu terminu gwarancji, gazownikom nie chce się grzebać "za grosze" przy aucie. Oprócz tej historii z obrotami nic złego się nie dzieje. Autko hula sobie, aż przyjemnie, no może taki minus, że oprócz lpg spożywa trochę za dużo benzynki na rozruchy od 3 l/100km w zimie do 1 l/100 w lecie. Inna sprawa, że jeżdżę głównie na krótkich odcinkach po mieście no i mam ciężkie buty
pozdrawiam
piter34 napisał/a:
Jaką masz instalację (producent/model)?
Nie pamiętam producenta - ale to pierwszy polski sekwencyjny wtrysk gazu "c&c..." coś tam (sprawdzę w domu w książce serwisowej pełną nazwę), instalacja ma 3 lata i 80 tys. za sobą.
piter34 napisał/a:
Co wg nich mają wtryskiwacze gazowe do pracy silnika na benzynie?
Nic. Chłopakom po prostu chyba nie chciało się grzebać przy aucie. Zresetowali tylko ustawienia komputera i chcieli żebym sobie jak najszybciej pojechał. Taki problem, że to 70 km od mojego miejsca zamieszkania i nie chce mi się zbytnio za często tam jeździć
piter34 napisał/a:
Ja bym zrobił tak:
1. Wyciągnięcie bezpiecznika 7.5A ze skrzynki w komorze silnika (to taki bezpiecznik od radia) celem skasowania nastaw autoadaptacyjnych
2. Uruchomienie zimnego silnika i pozostawienie go na wolnych obrotach do załączenia się wentylatora na chłodnicy.
3. Jeżeli obroty za wysokie to regulacja wolnych obrotów (procedura jest w RAVE opisana dość dobrze).
A tak poza powyższym to dobrze jest wyczyścić krokowca...
Jestem amatorem, więc sam pewnie więcej bym zepsuł niż naprawił, ale przekażę Twoje pomysły mechanikowi. Co do Rave to mam problem z odczytaniem formatu, próbowałem "alkoholem", ale nie chce czytać. Mógłbyś przesłać procedurkę do obrotów na priva?
Serdecznie dziękuję za wskazówki
piter34: poprawiłem cytowanie. używaj proszę opcji "szybkiego cytowania". Poczytaj w FAQ forumowym.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Cze 28, 2007 09:41, w całości zmieniany 1 raz
piter34 chodzi mi o "procedura w RAVE" - gdzie ta procedura jest, o co chodzi?
Link do RAVE jest w technicznym FAQ.
Pobierasz obraz płytki (ISO) i wypalasz np. Nero na płytkę (lub podmontowujesz Alcoholem).
Odpalasz plikiem TData.exe
Potem włazisz do ROVER600 > Repair Manual > Volume 1 > Engine Management System > Repairs > Idle Speed Setting
Potem czytasz.
[ Dodano: Czw Cze 28, 2007 10:38 am ]
nitzer242 napisał/a:
Jestem amatorem, więc sam pewnie więcej bym zepsuł niż naprawił, ale przekażę Twoje pomysły mechanikowi. Co do Rave to mam problem z odczytaniem formatu, próbowałem "alkoholem", ale nie chce czytać. Mógłbyś przesłać procedurkę do obrotów na priva?
Ja to odpalam normalnie z dysku (mam w postaci rozpakowanej).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Minimum 40 zł.
Dokładną instrukcję znajdziesz na stronie w artykule "O Klubie".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum