Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] LPG - przełączanie na gaz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:53
[R416] LPG - przełączanie na gaz
Autor Wiadomość
kris88 



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 07:29   [R416] LPG - przełączanie na gaz
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Witam
Tydzień temu założyłem instalację gazową sekwencyjną BRC. Jak gazownik mówił, ma się przełączać na zasilanie LPG po osiągnięciu temperatury 30st. C i obrotów chyba ok. 3000.

Samochód stoi na słońcu, w środku paruwa (temp. otoczenia około 25st. C). Samochód przełącza się na gaz po około 3km. Odejście na parownik (wydaje mi się że tu jest pies pogrzebany) z układu chłodzenia jest zrobione przy wejściu do nagrzewnicy.

Moje pytanie brzmi, czy tak ma być? jak można to poprawić?

Poza opisanym felerem jestem b. zadowolony z LPG.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 02, 2007 07:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 07:59   

to że w środku masz 50° celsjusza, nie oznacza ze silnik ma taką temperaturę, a to on ma się rozgrzać prze przełączeniem na gaz, a nie Ty ;) , moim zdaniem 3 km to troche długo się roozgrzewa, ale to raczej może byc termostat (sprawdź czy Ci się nie nagrzewają od początku węże od chłodnicy), no chyba, że się tak wolno nagrzewa :???:
Cytat:
Odejście na parownik (wydaje mi się że tu jest pies pogrzebany) z układu chłodzenia jest zrobione przy wejściu do nagrzewnicy.

ZTCW to tak ma być :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kris88 



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 08:28   

Moje rozumowanie jest takie.

Jeżeli na zewnątrz jest 25st.C, to płyn chłodniczy ma podobną temp. i podgrzanie go o 5st. powinno trwać chwilę.

Na gaz przełącza się, gdy wskazówka temp. na desce osiąga położenie bliskie nagrzanemu silnikowi.

Termostat był niedawno wymieniany. Z tego co wiem to się otwiera przy około 80st.C, także chyba nie ma on na to wpływu.

Swoją drogą muszę sprawdzić jak i gdzie się nagrzewają węże po uruchomieniu zimnego silnika.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 02, 2007 08:41   

kris88, ja też mam przełączanie ustawione na 25 stopni, ale na pewno nie muszę jechać 3 km do momentu przejścia na LPG.
Dzisiaj rano (19 stopni) przełączył się po ok. 0,5 km.

kris88 napisał/a:
Odejście na parownik (wydaje mi się że tu jest pies pogrzebany) z układu chłodzenia jest zrobione przy wejściu do nagrzewnicy.

Czyli w porządku.

Może gazownik jednak nie ustawił tego przejścia na 25 stopni?

Jakby co, to dysponuję programem do Twojej instalki. Posiadając odpowiedni interfejs i laptopa mógłbyś sobie sam sprawdzić co jest ustawione.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kris88 



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 09:18   

Cytat:
Może gazownik jednak nie ustawił tego przejścia na 25 stopni?

Jakby co, to dysponuję programem do Twojej instalki. Posiadając odpowiedni interfejs i laptopa mógłbyś sobie sam sprawdzić co jest ustawione.

Ustawione mam na 30st.C

A program zawsze się przyda, jakbyś przesłał byłbym wdzięczny.

Przy 25st. wskazówka temp. gdzie się znajduje?
U mnie przełącza tak z 2mm poniżej wskazania przy nagrzanym silniku.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 02, 2007 09:19   

kris88 napisał/a:
Przy 25st. wskazówka temp. gdzie się znajduje?

Nie mam zielonego pojęcia.

Soft wyślę na maila.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420] Gaz sekwencyjny i rezerwa gazu, przełączanie na PB
pdasiek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Czw Wrz 23, 2010 12:17
pdasiek
Brak nowych postów [R416] Przepustnica do R416
Arek77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sty 09, 2008 09:11
Arek77
Brak nowych postów [R416 1,6 LPG 99r]
szarpanie po osiągnięciu wyższej temperatury silnika
lukasz27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Wrz 28, 2009 13:25
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416 Si ]
cukier727 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lut 04, 2016 09:17
Adrian
Brak nowych postów [r416] MFU
tombak25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Pon Sie 13, 2012 10:33
tombak25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink