Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Niejasna diagnoza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Niejasna diagnoza
Autor Wiadomość
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 11:48   [R45] Niejasna diagnoza
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Jakieś pół roku temu (ok 12 tys. km) wymieniałem rozrzad wraz z uszczelką pod głowicą. Wtedy zaczęły się problemy z wyciekkami oleju. Jeden - źle zamontowany uszczelniacz wału mechanior naprawił w ramach gwarancji. Teraz silnik mi się poci - wydaje się że spod uszczelki pod głowicą. Ja jednaj laik jestem i nie jestem na 100% pewien, czy to właśnie ona jest przyczyną, skoro była niedawno wymieniana. Zadzwoniłem do fachowca, a ten się mnie pyta, czy to przypadkiem mi plaster nie przepuszcza oleju. Ja natoiast nie mam pojęcia o czym on do mnie mówił. Jaki plaster? Czemu w silniku miałby być plaster? Czy ktoś może mi wyjaśnić po co plaster w okolicach głowicy? Czy może przepuszczać olej i ile może kosztować jego wymiana? Czy istnieje coś takiego jak plaster, czy może mechanik sobie ze mnie jaja robi i rzuca mi nieistniejącymi terminami - skoro i tak się nie zorientuję.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 02, 2007 11:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 02, 2007 14:20   

Cherman, podejrzewam, że mechanikowi chodzi o pastę uszczelniającą obecną pomiędzy głowicą a "głowiczką".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
GreenApple 




Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 08 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: Zgierz



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 16:44   

Cherman napisał/a:
Zadzwoniłem do fachowca, a ten się mnie pyta, czy to przypadkiem mi plaster nie przepuszcza oleju. Ja natoiast nie mam pojęcia o czym on do mnie mówił. Jaki plaster?

:shock: Nie wiem dlaczego po prostu jego nie spytałes jaki plaster ma na mysli. Byłoby szybciej i pewniej... :mrgreen:
_________________
R214i Platinum
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 03, 2007 12:47   

Cherman napisał/a:
Teraz silnik mi się poci - wydaje się że spod uszczelki pod głowicą.


zrob fotke tego wycieku
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lip 03, 2007 21:44   

Skocz gdzies na myjnie samochodową i niech najpierw dobrze umyją silnik. Na suchym i czystym silniku łatwiej znajdziesz miejsce gdzie pojawia sie olej .
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 09:32   

Z tego co wiem mycie silnika może być dość ryzykowne.

Wczoraj byłem u mechanika... powiedział, że wycieku nie ma, tylko silnik się poci a to może być wina nieszczelnej pasty - sławetnego plastra - ale to podobno pikus). Mówi, że na jego oko, to pierścienie mam nieszczelne i dlatego tak szybko olej ubywa.

No ale:
1. Z silnika nie kapie.. po prostu się poci - jest tylko zaciek na głowicy, ale plam pod autem nie ma.
2. Z rury wydechowej nie leci biała chmura.

Czy jeśli pierścienie byłby nieszczelne, to chyba spaliny byłyby białe, tak? (bo nie są).

Jesli to pier ścienie, to ile za wymianę, bo mój mechaniro wystraszył mnie wysoką ceną...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 10:36   

Cherman napisał/a:
Czy jeśli pierścienie byłby nieszczelne, to chyba spaliny byłyby białe, tak? (bo nie są).


Nie. Będą o zabarwieniu błękitnym. Najbardziej widoczne podczas zmiany biegów i podczas zapalania chwilke stojacego (kolo 1h), ale nie zimnego calkiem silnika (dobrze jest jak jest tez mocno plusowa temperatura powietrza, bo jesli jest zimno lubi minusowa, wtedy para wodna calkowicie uniemozliwi zaobserwowanie tego). Zjawisko to wyglada tak, ze zaraz po zapaleniu silnika uniesie się za rura wydechową błekitna chmura gazu. A przy zmianie biegów najlepiej jest to widoczne przez kogos kto jedzie za Tobą (w lusterku nie zauwazysz tego wcale). Jesli jednak silnik jest calkiem 'wyjechany' bedziesz miał przedmuchy przez węzyk odprowadzajacy cisnienie z bloku silnika, a w bloku bedzie robic się cisnienie (normalnie nie powinno).
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 10:40   

No dobrze... z tego wywnioskowałem, że pierścienie są w porządku, bo żadnych obłoczków z tyłu auta nie widzę. Jest idealnie,a poza tym diagnosta wykazał idealny skład spalin.

Co może być przyczyną dużych ubytków oleju? Jak już mówiłem sa zacieki na bloku silnika, ale nawet kropla nie kapie pod samochodem. Spaliny są w porządku, czyli pierścienie całe... Co zatem?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 10:55   

Cherman napisał/a:
Spaliny są w porządku, czyli pierścienie całe... Co zatem?


Ile na 10000km dolewasz tego oleju? Ile samochód (silnik) ma w ogóle przejechane? (sorry za pytanie, ale nie dostrzegłem nigdzie w poście)
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 11:05   

Mam przejechane 89kkm. Na ostatnie 5kkm musiałem dolać ponad 3 litry oleju... wg mnie to za dużo i trzeba zacząć się martwić.

Acha, zapomniałem dodac, że wczoraj mechanik doradził mi, żeby zmienić olej na 15W40 i tak też zrobiłem - wczoraj uzupełniłem stan 15-tką.

Tak czy inaczej martwi mnie stan mojego silnika, zwłaszcza, że nie wiem za co się brać, bo jeśli wymiana pierścieni kosztuje tyle ile mi mechanik powiedział (ok 2500zł), to chciałbym mieć pewność, że to właśnie w nich tkwi problem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 11:10   

Cherman napisał/a:
Mam przejechane 89kkm. Na ostatnie 5kkm musiałem dolać ponad 3 litry oleju... wg mnie to za dużo i trzeba zacząć się martwić.


Za dobrze to to nie jest... Jak na taki silnik, to przy tym przebiegu powinien byc jak nowy.

Cherman napisał/a:
Acha, zapomniałem dodac, że wczoraj mechanik doradził mi, żeby zmienić olej na 15W40 i tak też zrobiłem - wczoraj uzupełniłem stan 15-tką.


Moim zdaniem jawna bzdura (to tylko moje zdanie)... To olej mineralny i oglnie wiadomo ze przy niskiej temperaturze jest gesciejszy od syntetyka, czy półsyntetyka, ale w wyzszej temperaturze syntetyki biją go na głowę.

A po wymianie na 15W40 zawory pracują dobrze? nie słychac ich?

Co do spalania oleju przez silnik bardzo czesto przyczyną są uszkodzone uszczelniacze zaworów. Czy przy wymianie uszczelki pod głowicą Twoj mechanik sprawdził ich stan???
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 11:15   

Uszczelniacze były wymieniane razem z rozrządem i uszczelką pod głowicą. Zaworów podczas jazdy neie słychać, ale po wymianie oleju przejechałem jakieś 10 km. Mam nadzieję, że nic mi się w silniku nie porobi niedobrego po zmianie oleju na 15.

No nic... nie pozostaje mi ni innego jak umycie silnika, zalanie do pełna olejem i wizyte u innego mechanika. No chyba, że komuś z Was przyjdzie do głowy co może być przyczyną moich problemów.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 11:19   

Cherman napisał/a:
Uszczelniacze były wymieniane razem z rozrządem i uszczelką pod głowicą.


Czy masz na mysli te malutkie gumki ktore zakłada sie na kazdy zawór? Czy uszczelniacze na wałki rozrzadu? kurde, ja też nie sprecyzowałem.

Cherman napisał/a:
Mam nadzieję, że nic mi się w silniku nie porobi niedobrego po zmianie oleju na 15.


Niedobrego nic, ale ta wymiana nie miała sensu. Tak samo bedzie z tym jak i z syntetykiem (odnosnie ubytku oleju).

W ogole co bylo przyczyną wydmuchania uszczelki pod głowicą? Przegrzałeś silnik? Czy poprostu stało się samo??? Ale po 80000km??? Cos musialo byc nie tak.
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 11:32   

Nie mam pojącie jak wyglądają uszczelniacze zaworów. Jestem laikiem. Wiem tylko, że na rachunku od mechanika wydniał kpl. uszczelniaczy zaworów. Co do uszczelki, to jakieś 7kkm po kupnie samochodu zaczęło mi ubywać płynu chłodzącego. Dlatego wymieniałem uszczelkę i przy okazji rozrząd. Gdybym wtedy wiedział, że uszczelniacze też by się przydało - zrobiłbym to... skoro największą część kosztów stanowi rozebranie silnika.

Teraz nie wiem co mam robić, bo nie stać mnie na wielkie a tym bardziej nie potrzebne wydatki. Lepiej byłoby dokłądnie określić usterkę. Czy jest to możliwe bez rozebrania samochodu?

Uszczelka troszkę przepuszcząłana 3-cim cylindrze, więc zdecydowałem się na jej wymianie. JA sam chyba nie przegrzałem silnika - mechanik o niczym takim nie mówił... zwłaszcza, że nie mam duszy rajdowcy... no może tylko na trasie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 04, 2007 16:25   

Cherman napisał/a:
Acha, zapomniałem dodac, że wczoraj mechanik doradził mi, żeby zmienić olej na 15W40 i tak też zrobiłem - wczoraj uzupełniłem stan 15-tką.

Bez sensu. Ja bym został przy 10W40.
Przy Twoim przebiegu pierścienie raczej odpadają, podobnie zresztą uszczelniacze zaworowe (tym bardziej, że rzekomo były zmieniane).
Nie cieknie Ci przypadkiem z uszczelki miski olejowej? Wejdź pod auto i zobacz.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 16:48   

piter34 napisał/a:
Przy Twoim przebiegu pierścienie raczej odpadają, podobnie zresztą uszczelniacze zaworowe (tym bardziej, że rzekomo były zmieniane).


Tez mi sie tak zdaje, ale jak poprzednik go przygrzał... To wszystko sie moze zdazyc. :)

Jesli (jak twierdzi Cherman) nie ma wyciekow z silnika, to ewidentnie spala olej). Jednak przy tym przebiegu samo z siebie to sie nie mogło zdażyć.

A jesli gosc wymienił uszczelniacze zaworowe, to jakis tego powod musial byc. Nikt zdrowy przy wymianie uszczelki pod głowicą (zwłaszcza po tak małym przebiegu) nie wymienia ich profilaktycznie. A jesli byly spalone, to silnik musial byc przegrzany. Istnieje jeszcze jedna opcja. Ze załozyl uszczelniacze 'podobne' do oryginalnych.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 04, 2007 17:00   

to ze uszczelniacze wymienia sie po malym przebiegu to moze tak byc, przeciez silnik moze miec maly przebieg, a spory wiek, guma sie starzeje, silnik jest z 2000 roku wiec ma 7 lat
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 19:47   

piter34 napisał/a:
Nie cieknie Ci przypadkiem z uszczelki miski olejowej? Wejdź pod auto i zobacz.


Od siebie dodam tylko, iz u mnie kiedys uciekal olej z uszczelniacza walu korbowego.
Plam nie zostawial, a olej znikal.
Przyjzalbym sie takze filtrowi oleju, bo z pod jego uszczelki tez potrafi uciekac olej w duzych ilosciach
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Niewesoła diagnoza
joemax77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Lut 27, 2009 11:02
joemax77
Brak nowych postów [R45] Uszczelka pod głowicą - diagnoza
Rov45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pią Sie 05, 2016 20:36
Rov45
Brak nowych postów [R400] Diagnoza sprzęgła
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Mar 10, 2013 12:01
r0wl3n
Brak nowych postów [R420] Diagnoza z Komputera -ABS
kody z komputera
damek5 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lis 16, 2007 10:57
Brt
Brak nowych postów [R45 1.6 80kW, 2000r] Diagnoza komputerowa - Wrocław/okolice
favor10 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Wrz 25, 2010 10:18
favor10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink