Wysłany: Wto Lip 03, 2007 23:02 [R25 1.4] Zakładanie gazu i pytania z tym zwiazane
To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich bardzo serdecznie.
Z góry przepraszam za nietechniczne sformułowania w tekście, ale wykształcenie i zainteresowania w żaden sposób nie dały mi takiej wiedzy jaką wielu z Was posiada.
Ale do rzeczy. Mam Roverka 25 1.4 silnik o mocy 103 KM z 1999 r., kupiłem go w wyśmienitym stanie (kupiony i serwisowany w Polsce) od znajomego, będącego nomen omen jednym z użytkowników waszego forum. Zastanawiam się poważnie nad zakupem instalacji gazowej do mojego „bolidu”. Zapewnie wielu to czyni teraz a wielu już przez to przeszło więc zwracam się do ekspertów w tej dziedzinie.
Z rozmowy przeprowadzonej z jednym mechanikiem instalującym takie instalacje wynika, że najlepsza będzie instalacja sekwencji. Dodatkowo powiadomił mnie, że w związku z faktem iż wtryski (albo coś takiego) są plastikowe to będą musieli się wtopić z instalacją w nie. I właśnie w związku z tym mam pierwsze pytanie. Czy jest to standard w montażu instalacji do tych silników?
Po drugie chciałabym się dowiedzieć czy koszt 2 900 zł za instalacje w garażu bo tak jego zakład wyglądał to czasem nie za dużo , jakich firm instalacje polecacie, czy te silniki dobrze znoszą gaz, jakie są osiągi i czy spalanie znacząco wzrasta? To są drugie, trzec, czwarte, piąte i szóste pytanie, na które chciałbym znać odpowiedź przed podjęciem decyzji.
Pozdrawiam wszystkich rover’kowiczów.
P.S. Czy zakup klimatyzacji z allegro za około 1000 zł to dużo i czy montaż jej jest w modelu 25 w jakiś sposób uciążliwy?
Jeszcze raz pozdrawiam. Łukasz.
Ostatnio zmieniony przez Brt Sro Lip 04, 2007 08:02, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 23:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Czy ten samochod Ci tak duzo pali ze musisz miec gaz? Wydaje mi się, że to dość ekonomiczna jednostka.
2. Czy myślisz, że auto będzie zrywne jak wsadzisz do niego klime? Silnik ma tylko 1396 cm3.
1. Na początek proczytaj proszę zasadi i regulamin forum i popatrz jak powinny wyglądać tematy w dziale usterek (Twój już poprawiłem).
2. O LPG było już sporo. Ogólnie można napisać, ze musosz wziać sekwencję, polecane to Stag 300 i np. BRC 24 sequent. Napisałes o cenie ale nie napisałes jaki model i jakiego producenta kosztuje te 2900, bo czy to jest dobra cena czy drogo to zalezy co za instalację za te 2900 CI włożą.
3. Osiągi pzy dobrze wyregulowanym gazie są zblizone do tych na benzynie a spalanie gazu powinno byc o ok. 20% wyzsze niż benzyny.
4. Założenie klimy nie jest czynnością prostą, ale jeśli się zdecydujesz to nie będziesz załował Tyle, że w sumie to będzie dużo drozsze niż 1000PLN. Silnik da se radę z klimą, chociaż odczujesz niewielki spadek mocy.
5. Poklikaj i poczytaj linki z mojego podpisu a Twoja wiedza o roverkach powinna podskoczyć
Z rozmowy przeprowadzonej z jednym mechanikiem instalującym takie instalacje wynika, że najlepsza będzie instalacja sekwencji. Dodatkowo powiadomił mnie, że w związku z faktem iż wtryski (albo coś takiego) są plastikowe to będą musieli się wtopić z instalacją w nie. I właśnie w związku z tym mam pierwsze pytanie. Czy jest to standard w montażu instalacji do tych silników?
Nie mam pojęcia o co im chodziło z tym wtapianiem. Tam się normalnie wierci dziury w kolektorze ssącym. We wtryskach się nic nie grzebie.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi Cóż, co do początkowych problemów (4 posty) to chyba wziąły się z pośpiechu i za wyprostowanie tej sytuacji bardzo dziękuje.
Powertuje jeszcze forum w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje wątpliwości, ale mam jeszcze jedno pytanie, może troche naiwne. Czy można klime założyc samemu w grażu (oczywiscie bez napełniania) z pomocą samouka?? O i czy gdzieś można znaleź jakieś techniczne rysunki zainstalowane klimy? Dzięki za odpowiedzi a teraz zagrzebuje się w forum . Pozdrawiam. Rover'ek wciąga
P.S. Jeżeli ktoś z was będzie potrzebował pomocy prawnej to służę pomocą w ramach rewanżu.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 21:39
A ja tak z innej beczki. Witamy Libiąż i zapraszamy w sobotę do Zatora na zlocik. Szczegóły w dziale Zloty i spotkania/spoty lokalne. Trzy tematy są tam na tę okoliczność
lukis 25 (1.4), w Technicznym FAQ na stronie klubowej jest link do RAVE, a w RAVE znajdziesz odpowiedzi i rysunki budowy całego auta w tym układu klimatyzacji. Czy jest możliwe założenie w garażu?? Pewnie tak Wszystko zależy jak bardzo "techniczny" jesteś W grę wchodzi zarówno mechanika jak i elektryka no i właściwie też hydrauliko-pneumatyka Ale wszystko jest do zrobienia. Tyle, że pracy będzie sporo, bo układ klimatyzacji do najłatwiejszych nie należy.
Widzę, że temat gazu nie jest tematem łatwym i prostym do załatwienia w kilka minut. Im dalej w las tym więcej drzew.
Na zlot w Zatorze chętnie się wybiorę i tylko muszę przegadac sprawę z "opornikiem" (żona). Może da się namówic, ponieważ miała plany na kino to sprawa jest nieciekawa ,a dla mnie zlot jest sprawą większej wagi z wiadomych względów , więc zobaczymy.
A tak swoją drogą, czy silniki te od Roverka serii K ( nie wiem co to znaczy ta seria K) dobrze znoszą gaz - jak to wpływa na jego zużycie ? Pozdrawiam i mam nadzieje do zobaczenia na zlocie.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Lip 05, 2007 17:04
lukis 25 (1.4) napisał/a:
Na zlot w Zatorze chętnie się wybiorę i tylko muszę przegadac sprawę z "opornikiem" (żona). Może da się namówic, ponieważ miała plany na kino to sprawa jest nieciekawa ,a dla mnie zlot jest sprawą większej wagi z wiadomych względów , więc zobaczymy.
A tak swoją drogą, czy silniki te od Roverka serii K ( nie wiem co to znaczy ta seria K) dobrze znoszą gaz
nasz 214 Si 1.4 kanciak znosi go przez ok 130 tys., samochod ma teraz teoretycznie 228 tys. jestesmy 3 wlascicielami, wiec pewnie 100 mozna lekko doliczyc
srednio pali 10l gazu na 100km
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
A tak swoją drogą, czy silniki te od Roverka serii K ( nie wiem co to znaczy ta seria K) dobrze znoszą gaz - jak to wpływa na jego zużycie ?
Standardowo znoszą gaz.
A termin "seria K" oznacza rodzinę silników oznaczoną przez producenta symbolem "K", np. 14K4 (1.4, seria K, 4 zawory na cylinder).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tak , żona to wspaniała osoba zmuszająca do nieszablonowych zagrań strategicznych .
Ale, że to forum nie o żonach itp. to powiem, że ten gaz nie daje mi spokoju. Muszę to dobrze policzy. 3k zl to jednak nie mało a wydatków mam sporo. Za to o chyba o klimie zaczne marzyc bo mnie przypiekło nieraz już w tym roku . Pozdrawiam.
Prosze tylko nie gaz w pojemności 1.4
Policz ile pokonujesz miesiecznie kilometrów na benzynie i ile Byś zrobił na gazie
potem przelicz róznice w cene benzyna-gaz i koszt instalacji LPG i sam dojdziesz do wniosku czy ci sie to opłaca
Tu nie chodzi o wiedze z tego zakresu tylko gaz w tak małej pojemnosci wydaje mi sie malo zasadne,a oszczędności raczej nie wielkie ale jest to tylko moje zdanie
_________________ Rover 75 2.0i
Ostatnio zmieniony przez ENU Pią Lip 06, 2007 22:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum