Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Oznaczenie serii
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:58
[R420] Oznaczenie serii
Autor Wiadomość
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Lip 07, 2007 20:41   [R420] Oznaczenie serii
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam
Czy wie ktoś od kiedy ( w miarę dokładnie) w R 400 na klapie bagażnika stosowane było oznaczenie 400 zamiast wersji silnikowych( np.418, 420 itd.)
_________________
DEBEC
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 07, 2007 20:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lip 07, 2007 21:25   

A to czytałeś?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Lip 07, 2007 21:44   

Czytałem. A czy ty czytałeś dokładnie moje pytanie? Jeżeli tak to wskaż mi w tekście o historii modelu odpowiedź na moje pytanie bo ja nie widzę.
_________________
DEBEC
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 09:22   

a czy Ty czytałeś faku :?: :!:
masz i nie stresuj siebie i innych :razz:
http://www.roverki.pl/por...-400-i-416.html

brrrr... lenistwo :evil:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 08, 2007 10:00   

Nigdy nie przeglądałem technicznego FAQ. Dziś wszedłem po raz pierwszy. Zaintrygował mnie temat długości wycieraczek. No i się trochę zawiodłem. Myślałem, że odszukam tam informację popartą własnymi doświadczeniami. Znalazłem jedynie bezduszny link do jakiegoś katalogu...
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 10:01   

Może lenistwo ale z założenia forum jest po to aby sobie pomagać. Jeżeli wszystko przeczytam z 50 razy to będę wiedział gdzie sie co znajduję i z chęcią pomogę innym, bo jeżeli mam pisać w takiej formie jak ty to lepiej nie zaczynać. W FAQ nie jest wymieniona 400 i tak ciężko zrozumieć, że staram się upewnić czy ją też to dotyczy.
Pozdrawiam
_________________
DEBEC
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 13:57   

DEBEC napisał/a:
Może lenistwo ale z założenia forum jest po to aby sobie pomagać.

dobrze, ale zrozum że niektórzy się denerwują odpowiadając po raz nty xty czy inny na to samo pytanie (chyba od tego jest właśnie faku), a inny nie zada sobie trudu, zeby poszukac tylko "łaskawie" zadaje kolejny raz pyanie i jeszcze się obraża jesli dostanie odpowiedź. :razz:
DEBEC napisał/a:
Jeżeli wszystko przeczytam z 50 razy to będę wiedział gdzie sie co znajduję i z chęcią pomogę innym, bo jeżeli mam pisać w takiej formie jak ty to lepiej nie zaczynać

szczerze wątpię żebyś choć raz wszystko od początku do końca przeczytał (ale może się mylę) :cool:
DEBEC napisał/a:
W FAQ nie jest wymieniona 400 i tak ciężko zrozumieć, że staram się upewnić czy ją też to dotyczy.

rilli :???:
to weź przeczytaj te 50 razy pytanie w faku do którego Cię skierowałem :razz:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 15:17   

A o 400 nie ma mowy, choćby i 100 przeczytać. Doskonale rozumiem poirytowanie osób, które po raz n-ty odpowiadają na to samo pytanie ( chociaż nie muszą )
_________________
DEBEC
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 15:46   


może spróbuj jeszcze raz...
cytuję: Skąd różnica w oznaczeniach ROVERków? Np. 400 i 416...?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 08, 2007 15:52   

sTERYD napisał/a:

rilli :???:
to weź przeczytaj te 50 razy pytanie w faku do którego Cię skierowałem :razz:

Nawet przeglądnąłem sobie rozdział FAQ dotyczący o zmianie w R400. Jest tam lakoniczna informacja o roku, zaś w artykule, którego link umieszczony jest poniżej, kieruje nas do artykułu o modelu 200, w którym nie ma podanego nawet roku... nie mówiąc o konkretnej dacie.
Konkretnej daty chyba nikt nie jest w stanie podać, ale wydaje mi się, że symbol 400 pojewił się wraz rokiem modelowym 1998.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 15:58   

Tomi napisał/a:
Konkretnej daty chyba nikt nie jest w stanie podać, ale wydaje mi się, że symbol 400 pojewił się wraz rokiem modelowym 1998.

jak Ty nie wiesz to chyba nikt nie wie ;)
mi chodziło raczej o zwrócenie uwagi kolegi, który tak uważnie czyta forum, że jednak chyba mniej uważnie to przeczytał, a faktycznie link może być mylący, z tym że w odpowiedzi jest wyraźnie napisane, że to tłumaczy powód zmiany...
a w ogóle to czemu ja się tłumacze :???: :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Nie Lip 08, 2007 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 08, 2007 16:09   

Rok modelowy 1998 znaczy tyle, że po przerwie wakacyjnej, podczas której modernizowana jest taśma produkcyjna i wprowadzane zmiany konstrukcyjne w modeli, we wrześniu, październiku 97 roku wyjeżdża nowy model (98). Inną sprawą jest to, kiedy trafia on do sprzedaży.
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 16:23   

Mam auto z listopada 1997 kupiony 31 12 1997 z oznaczeniem na klapie 420 D
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 08, 2007 16:40   

Pyzdra napisał/a:
Mam auto z listopada 1997 kupiony 31 12 1997 z oznaczeniem na klapie 420 D

Po czym wnosisz, że Twoje auto wyprodukowano w listopadzie 1997 roku?
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 17:21   

Jak zwykle nieporozumienia biorą się z niedoczytania zarówno kolegi sTERYDa jak i mojego. Rzeczywiście w tytule jest wymieniona 400 i jeżeli oto chodzi zwracam honor. Ale moje pytanie dotyczyło dokładnej daty zmiany a nie powodu czy też tylko roku. Moje późniejsze odpowiedzi tego dotyczyły ( widocznie wyraziłem się nie jasno ). Na marginesie śliczny orzeł, czyżby lustrzane odbicie? Wbrew pozorom moje pytanie nie dotyczy tylko jakiś znaczków, ale przedewszystkim ważnej wskazówki nowym posiadaczom czy też przyszłym. Brak czy niewłaściwe oznaczenie może wskazywać np. na naprawy. Spotkałem roverki zupełnie bez oznaczeń czy też nazwy marki i nie wiem czym to wytłumaczyć. W swoich papierach nie znalazłem daty produkcji, tylko zakupu sierpień 1998. Tak na marginesie jakie były wizualne różnice miedzy modelami z roku 1997 i 1998.
_________________
DEBEC
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 17:29   

szczerze mówiąc to różnic wizualnych chyba nie było, różne są na pewno silniki (diesli to chyba nie dotyczy), ale też nie jestem pewnyczy to akurat nastąpiło wraz ze zmianą oznaczeń.
W istocie niektórzy nie mają oznaczeń fabrycznyhc, i w niektórych przypadkach jest to spowodowane robotą blacharza, a niektórzy sami zdejmują i zaklejają dziurki "bo tak jest ładniej"

BTW: to nie orzeł tylko sowa śnieżna, a ja raczej podobny jestem do tego na awatarze :razz:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 17:49   

te oznaczenia nie sa aby przyklejane? pytam bo w moim roverku te oznaczenia sa przyklejone na tasme dwustronna.
 
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 17:54   

Dzięki za pomoc w próbie zrozumienia tej zagadki.
_________________
DEBEC
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 08, 2007 20:04   

sTERYD napisał/a:
szczerze mówiąc to różnic wizualnych chyba nie było, różne są na pewno silniki (diesli to chyba nie dotyczy), ale też nie jestem pewnyczy to akurat nastąpiło wraz ze zmianą oznaczeń.


Tak na szybko:
R400 5D:
- z zewnątrz kierunkowskazy w tylnych lampach i przednie kierunki są białe (zamiast pomarańczowych),
- wewnątrz inne kroje foteli i inne materiały tapicerskie (mocno wzorzyste w starszych wersjach i często jednoliste w nowszych),
- w silnikach Diesela 4 świece żarowe zamiast 3 (w starszych wersjach),
- w silnikach benzynowych 16v wprowadzono chyba samonapinacz i dłuższy pasek rozrządu.
- w wersjach z ABS zastosowano z tyłu hamulce bębnowe (tarcze w starszych) i inne piasty tylych kół.

R200:
- chyba tylko podświetlana stacyjka (i zmiany silnikowe) i tylne hamulce i piasty (w wersjach z ABS).

R600:
- Lusterka i listwy w kolorze nadwozia,
- niższe zawieszenie,
- inne fotele, wzory i materiały tapicerek,
- inne tylne piasty (chyba...),
- silnik 2.0T z elektronicznym zapłonem,
- inne układ wydechowy w Ti,
- zmiany w silnikach Diesla j.w.

R800:
- listwy w kolorze nadwozia,
- zamast silników 2,7 V6 silnik KV6,
- przezroczyste, dymione tylne kierunki.

Wiem, że niektóre z tych zmian pojawiło się na niektórych rynkach trochę wcześniej, ale przypuszczam, że były to przymiarki i testy producenta. W każdym razie w okolicach 97 przeprowadzono większość tych modernizacji, choć Rover nigdy nie cierpiał na nadmiar gotówki i często samochody składano z tego, co było w magazynach :(

Czyżby znów miała się rozpętać burza w stylu: "A ja mam..."?
Ostatnio zmieniony przez Tomi Nie Lip 08, 2007 20:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Lip 08, 2007 20:08   

Co fachowiec to fachowiec.
_________________
DEBEC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Jakie oznaczenie żarówki podświetlania rejestracji
yoshi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Gru 04, 2008 21:36
sTERYD
Brak nowych postów [R420 SDi 98r.] Podobieństwo wyposażenia serii 400 i 45
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sob Cze 13, 2015 18:45
daniel488
Brak nowych postów [R420] Kontrolki licznik roverka z serii 400
proszę o pomoc- to moje pierwsze autko z tej marki. :)
soba Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Mar 26, 2008 21:53
sTERYD
Brak nowych postów [R420 D '99]układ chlodzenia w dieslu serii L
pomocy!!!
exit_x Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Lis 08, 2009 22:24
exit_x
Brak nowych postów [R416] Oznaczenie silnika
konrad99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Sty 17, 2008 12:45
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink