Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Gaśnie przy niskich obrotach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:00
[R420] Gaśnie przy niskich obrotach
Autor Wiadomość
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 14:34   [R420] Gaśnie przy niskich obrotach
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam

Opisywalem nieco wczesniej problem, gdzie auto gaslo przy niskich obrotach przy wlaczonej klimatyzacji, problem ten nasilil sie i auto zaczelo gasnac nie tylko na wlaczonej klimie ale tazke na wylaczonej !

Co moze byc przyczyna, ze obroty sa zle wyregulowane ?
Jak daje gaz np do 2 tys obrotow i puszcze to spadek obrotow powoduje zgasniecie auta :(
Wiadomo, ze jest to uciazliwe szczegolnie w miescie

dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 02, 2007 14:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 02, 2007 14:53   

chrupol, zaglądnij tutaj:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=17338
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Lip 02, 2007 21:52   

opis problemu jest podobny wiec wynika, ze mam klopoty z silnikiem krokowym
droga jest tego naprawa, wymiana ?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 03, 2007 09:58   

A co powiedział mechanik, do którego dzwoniłeś? :lol:

Nie mam pojęcia jak to jest szczegółowo rozwiązane w Twoim silniku.
W silnikach serii K wymiana krokowca to 5-10 minut pracy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 11:03   

chrupol napisał/a:
droga jest tego naprawa, wymiana ?


Samego silnika? Czy calego zespołu?

Wymiana samego silniczka to kwestia odkrecenia 4 śrubek (jesli zebatki są w porządku). Jeśli wymiana całości to juz troszkę gorzej. Ja odkręcałem połówkę kolektora dolotowego, bo tak najłatwiej. Wszystko na wierzchu. (mówie tu o silniku serii T) Nie wiem jaki jest u Ciebie.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 04, 2007 19:45   

moze warto ja wyczyscic
pewnie jest taka sama jak ta
http://roverki.pl/article.php?sid=334
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Pią Lip 06, 2007 11:11   

AndrewS napisał/a:
pewnie jest taka sama jak ta
http://roverki.pl/article.php?sid=334


Tak własnie, dokładnie to samo.
 
 
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Lip 12, 2007 07:49   

Po wizytach u kilku "fachowcow" doszedlem do wniosku, ze najelpiej bedzie naprawic usterke samemu :)

Rozebralem z kolesiem puszke z silnikiem krokowym i w niej jest taki pipek, ktory sie wysuwa regulujac obroty na lince

wystarczylo go wyjac i przeczyscic + nasmarowac no i wyczyscic gumke bo byla zabrudzona
+ chyba regulacja mechanizmu odpowiedzialnego za regulacje tego pipka

tera auto smiga jak nalezy obroty mam ok 800 na biegu jalowym

problem niestety wystepuje przy wlaczonej klimie no ale nic wazne, ze auto juz nie gasnie na zakretach przy predkosci 100km :)
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Czw Lip 12, 2007 19:07   

chrupol napisał/a:
problem niestety wystepuje przy wlaczonej klimie no ale nic wazne, ze auto juz nie gasnie na zakretach przy predkosci 100km


A teraz go wyreguluj :)

Po właczeniu zapłonu (na nie zapalonym silniku) recznie 5 razy zamknij do konca i otwórz przepustnice, komputer wtedy dostosuje własciwe połozenie silniczka i powinno byc wszystko ok.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 12, 2007 19:10   

Maciek321 napisał/a:
A teraz go wyreguluj :)

Po właczeniu zapłonu (na nie zapalonym silniku) recznie 5 razy zamknij do konca i otwórz przepustnice, komputer wtedy dostosuje własciwe połozenie silniczka i powinno byc wszystko ok.

W serii T też to działa? :)
W sumie system wtryskowy ten sam...

W PGM-fi należy odpalić zimny silnik (po uprzednim wyciągnięciu bezpiecznika od ECU) i czekać na włączenie się wentylatora (bez dodawania gazu, itp...)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Lip 12, 2007 22:09   

Maciek321 napisał/a:
chrupol napisał/a:
problem niestety wystepuje przy wlaczonej klimie no ale nic wazne, ze auto juz nie gasnie na zakretach przy predkosci 100km


A teraz go wyreguluj :)

Po właczeniu zapłonu (na nie zapalonym silniku) recznie 5 razy zamknij do konca i otwórz przepustnice, komputer wtedy dostosuje własciwe połozenie silniczka i powinno byc wszystko ok.



spoko podzialalo narazie nie gasnie na klimie ale jeszcze obroty wariuja niekiedy spadaja zbyt gwaltownie do poziomu 200-300 obrotow

skad mozna dowiedziec sie takich sztuczek typu 5x przepustnica na zaplonie ?
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Czw Lip 12, 2007 22:19   

chrupol napisał/a:
skad mozna dowiedziec sie takich sztuczek typu 5x przepustnica na zaplonie ?


Czytać dokładnie to forum :)

A to ze spadaniem obrotów przy klimie i jak sie zbiegnie z załaczeniem sprezarki rownoczesne właczenie wentylatorów do 200 rpm, to ja tez mam w swoim aucie, ale jest na to sposób... Tylko narazie mi się nie chce :)

[ Dodano: Czw Lip 12, 2007 11:22 pm ]
piter34 napisał/a:
W serii T też to działa? :)


Tak. Działa. Sprawdziłem. Po 5-cio krotnym otwarciu i zamknieciu przepustnicy silniczek krokowy robi sobie "dziwne skoki" tam i z powrotem, po czym zaczyna działać jak powinien.
Tu to wyczytałem i sprawdziłem (dotyczy innego silnika ale przepustnica ta sama) -> KLIK <- U mnie zadziałalo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Gaśnie na niskich obrotach
chinczyk88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Sty 23, 2009 17:25
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Szarpie na niskich obrotach, gaśnie... POMOCY!
Czy może to być potencjometr przepustnicy?
Extreme Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Lis 25, 2007 16:48
przemo285
Brak nowych postów [416si 82 kW 97r ] gasnie na niskich obrotach , slabo jedzie
chinczyk88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Sie 26, 2009 17:17
LU
Brak nowych postów [R420] Gaśnie na wolnych obrotach+brak połączenia z ECU
po raz pierwszy mnie zaskoczył
laskarm Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Lut 11, 2009 21:07
laskarm
Brak nowych postów [R420] Problem z silnikiem 20T4H na ssaniu przy niskich temp
Micros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 33 Pią Gru 20, 2013 07:08
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink