1. zobacz jak wyglądają inne tematy i zmień, instrukcję masz tutaj:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15017
2. w przypadku pierwszej niby napisali, że powinna pasować, ale patrząć na jej stan to bym sobie odpuścił. W przypadku drugiej, to jest napewno do okrągłych (po '95) a nie wiem, czy są takie same
3. skontaktuj się z www.tomateam.pl napewno znajdzie dobrą i w rozsądnych kosztach
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pierwsza pasuje raczej, ale stan kiepski a cena wysoka.
Druga nie pasuje (jest do silników serii K, a ty masz Hondowski)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
roolon [Usunięty]
Wysłany: Wto Lip 17, 2007 21:51
Słuchajcie, zaraz zgłupieję. Nie mam pojęcia jak mam znaleźć tą chłodnicę. Po prostu jak już gdzieś coś znajdę to nikt mi nie może powiedzieć czy da radę zamontować ją do mojego auta czy nie.
Może komuś z was uda się wydłubać coś w sieci? Może być nowa albo używana, żebym chociaż wiedział czego i gdzie mam szukać. Proszę o jakieś linki.
Z góry dziękuję.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Lip 17, 2007 21:54
ja mam na stanie nową , tylko muszę jutro zrobić zdjęci to zobaczysz.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
roolon [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 29, 2007 12:28
No i mam kolejny problem.
Zamówiłem chłodnicę przez internet. Paczka przyszła bardzo szybko. Szkoda tylko że nie taka jak trzeba.
W mojej starej chłodnicy są z jednej strony dwa otwory do których są przymocowane przewody wchodzące do silnika. Nie bardzo wiem do czego one są. W nowej chłodnicy ich nie ma.
Zastanawiam się do czego są te przewody?
Czy one koniecznie muszą iść przez chłodnicę, czy może ewentualnie dało by radę jakoś inaczej zamknąć ten obieg?
troche dziwnie wyglądają te węże, dasz radę zlokalizować do czego dochodzą?
Wyglądają trochę jak przewody od wspomagania, może tam jest wmontowana chłodniczka oleju wspomagania
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
roolon [Usunięty]
Wysłany: Pon Lip 30, 2007 06:36
Ciężko powiedzieć. Wchodzą gdzieś do środka silnika.
A może to ma jakiś związek z automatyczną skrzynią biegów? Czy tam też jest potrzebny jakiś płyn chłodzący?
Nie wiem czy płyn chłodzący jest potrzebny w skrzyni, napewno jest potrzebne chłodzenie oleju.
Jeśli to faktycznie to to obieg tych rurek będzie oddzielony od chłodnicy (dmuchnij w jedną z rurek zatykając drugą i Twoje dmuchnięcie nie będzie się wydostawać do chłodnicy.
Spróbuj jeszcze zidentyfikować płyn który tam występuje, jeśli jest tłusty to myślę że to dodatkowa, osobna część chłodnicy do chłodzenia oleju...
W takim wypadku myślę, że możesz albo poszukać jakiejś chłodniczki oleju (ZTCP to w okrąglakach już występuje osobno) albo dorobić chłodniczkę z rurki wyginając ją w jedną i w druga stronę(tak żeby wyszła drabinka), tylko musisz pamiętać o solidnych obiemkach, tam występuje kawałek ciśnienia
Jeśli to jednak przewody z płynem chłodniczym, to myślę że bez problemu możesz zrobić wejście i wyjście na przewodach, ale coś mi się wydaje, że nie komplikowali by tak sprawy, gdyby to był dodatkowy obieg płynu
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
A może to ma jakiś związek z automatyczną skrzynią biegów?
Hmm.
Zaglądnąłem z ciekawości do katalogu on-line Intercars (http://sklep.intercars.com.pl/)
Tam jest dla Twojego modelu rozróżnienie na 2 typy chłodnic:
- z automatyczną skrzynią
- z manualną skrzynią
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
szkoda tylko, że do automatów nia mają i nie ma jak sprawdzić, czy jest taka sama i do czego służą te rurki...
w katalogu Valeo jest ten sam probem chłodnica występuje, ale akurat do niej rysunku nie dodali
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pon Lip 30, 2007 19:03
Sprawdź jeszcze katalog Nissensa. Mają bardzo duży wybór. W moim przypadku Nissens pasował jak fabryczna, a mam aż 4 wejścia do chłodzenia oleju skrzyni biegów.
Natomiast mam jeszcze taką małą oddzielną chłodniczkę oleju silnikowego która ma dokładnie takie same przewody jak te z twojej fotki, (okręcone czarną plastikową taśmą), więc myślę że wystarczy że dokupisz taką małą chłodniczkę , właściwie to jest kawałek metalowej rurki z użebrowaniem, szkoda że akurat nie mam fotki. Albo wstaw jakąś chłodniczkę co sprzedają sklepy komputerowe do WC.
A tymczasowo to bym połączył razem te rurki wężykiem gumowym (paliwowym w osnowie) +opaski metalowe.
EDIT: nie zauważyłem że jednak masz automatyczną skrzynie. W takim razie nawet lepiej jak zamontujesz oddzielną małą chłodniczkę. Nie ma nawet co się zastanawiać. A montaż jest bardzo prosty, wcale nie trzeba tego przykręcać tymi metalowymi nakrętkami, co obecnie są tam, wystarczy że je odetniesz i zastosujesz gumowe rurki żeby połączyć z kroćcami chłodniczki.
Jedyna trudność to zrobić mocowanie do tej dodatkowej chłodniczki.
Natomiast nierozumiem. jaką wkońcu kupiłeś tą chłodnicę , nową czy używaną? i za ile?
Sprawdź jeszcze katalog Nissensa. Mają bardzo duży wybór. W moim przypadku Nissens pasował jak fabryczna, a mam aż 4 wejścia do chłodzenia oleju skrzyni biegów.
to sprawdzałem. Tam mają tylko jedną chłodnicę do 416 XW GSi bez względu na to czy automat czy nie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
roolon [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 08, 2007 21:23
blue827 napisał/a:
W takim razie nawet lepiej jak zamontujesz oddzielną małą chłodniczkę. Nie ma nawet co się zastanawiać.
Rozumiem przez to że płyn krążący w tych przewodach chłodzi skrzynię tak?
Bo dzisiaj spotkałem się z teorią ze może on ma się od ciepłej chłodnicy nagrzewać (chociaż nie mam bladego pojęcia po co).
Jeśli rzeczywiście coś chłodzi to zrobię jak radzisz ale muszę mieć pewność.
dokładnie tak. olej w skrzyni automatycznej pełni inną rolę niż w manualnej i MUSI być chłodzony. Więcej na www.automat.pl
blue827 napisał/a:
W takim razie nawet lepiej jak zamontujesz oddzielną małą chłodniczkę. Nie ma nawet co się zastanawiać.
ja bym nie kombinował. spróbuj wymienic na chłodnice do przystosowaną do automatycznej skrzyni biegów lub sprzedaj tą którą kupiłeś. Automat to nie jest proste urządzenie jak cep i kombinowanie z dodatkowymi chłodniczkami które zdadzą egzamin lub nie i ryzykowanie uszkodzenia skrzyni chyba nie jest najlepszym pomysłem. Moim zdaniem nie warto bo skąd bedziesz wiedział ze ta dodatkowa chłodniczka zapewnia optymalne chłodzenie. Skoro już mądrzy inżynierowie tak wymyślili jak jest, to chyba lepiej to zostawić a nie budować prototyp za pomoca taśmy klejącej i młotka.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ja bym nie kombinował. spróbuj wymienic na chłodnice do przystosowaną do automatycznej skrzyni biegów lub sprzedaj tą którą kupiłeś. Automat to nie jest proste urządzenie jak cep i kombinowanie z dodatkowymi chłodniczkami które zdadzą egzamin lub nie i ryzykowanie uszkodzenia skrzyni chyba nie jest najlepszym pomysłem. Moim zdaniem nie warto bo skąd bedziesz wiedział ze ta dodatkowa chłodniczka zapewnia optymalne chłodzenie. Skoro już mądrzy inżynierowie tak wymyślili jak jest, to chyba lepiej to zostawić a nie budować prototyp za pomoca taśmy klejącej i młotka.
no tu się pojawiają kwestie sporne
po pierwsze chłodnica do automatu jest nie do dostania
po drugie, to nie jest kombinowanie przy pomocy taśmy i młotka, tylko stosowanie nowszych rozwiązań, do których Ci sami inżynierowie już doszli
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
po pierwsze chłodnica do automatu jest nie do dostania
jak nie do dostania? może faktycznie trudniej będzie ale nie jest to niemożliwe. Trzeba poszukać na szrotach, w rozbitkach, allegro lub brytyjski ebay.
"szukajcie a znajdziecie..."
Można spróbować z tą dodatkową chłodniczką ale do czasu znalezienia chłodnicy od automatu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum